چطور در کشتی کروز بیمار نشویم

به گزارش کشتی کروز، اینکه چطور بیمار نشویم ممکن است خیلی کلی باشد و گاهی اجتناب ناپذیر، اما با وجود رعایت نکاتی میتوان حداقل احتمال آن را کاهش داد. کشتی کروز یک محیط بسته در داخل اقیانوس است و معمولا به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری ها استانداردهای بهداشتی فراوانی را رعایت میکند مخصوصا اگر از برندهای بزرگ و مشهور خدمات دریافت کنید، با این حال لاقل یک سرماخوردگی کوچک هم میتواند سفر شما را راب کند پس در ادامه با نکات بهداشتی سفر با کشتی کروز همراه ما باشید.

چطور در کشتی کروز بیمار نشویم

سفر دریایی همیشه هیجان انگیزه بوده و هست مخصوصاً اگر سفر با کشتی کروز باشد! گیر کردن در یک کشتی کروز در وسط اقیانوس با مشکلات شکمی، احتمالاً قسمتی از برنامه تعطیلات شما نیست. اگر برای اولین برنامه سفر دریایی می خواهید سفر با کشتی کروز را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه راهنمای سفر با کشتی کروز را مطالعه کنید.

10 نکته زیر را در هنگام سفر با کشتی کروز باید بدانید تا سفر دریایی بدون بیماری داشته باشید.

پیش از راه افتادن، به یک کلینیک پزشکی مراجعه کنید

شما نمی خواهید که سوار کشتی کروز شوید و سپس متوجه شوید که باید در بندرگاه سوار کشتی بمانید چون واکسن های لازم را دریافت ننموده اید. با توجه به محلی که می روید، ممکن است رفتن به یک کلینیک پزشکی احتیاج نباشد، اما برای برخی کشورها، واکسیناسیون و برخی داروها مثل قرص های ضدمالاریا و یا واکسن فلج اطفال مورد احتیاج است.

بهترین راهکار درمان، پیشگیری است!

ضدعفونی نماینده دست، بهترین دوست شما خواهد بود

به همه چیزهایی که در طول مسافرت به آنها دست می زنید فکر کنید. دستگیره ها، دکمه های آسانسور، دستگیره های در و حتی همه افراد جدیدی که می بینید و با آنها دست می دهید. قبل از راهی شدن، حتماً به اندازه کافی ضدعفونی نماینده دست و اسپری ضدعفونی نماینده بردارید زیرا قرار است با میکروب های زیادی در ارتباط باشید.

با اینکه برخی ضدعفونی نماینده ها در بیشتر کشورهای جهان پیدا می شوند، معمولاً قیمت آنها بالاتر از مواردی است که در ایران وجود دارد. پس سعید کنید قبل از آغاز سفر دریایی ضدعفونی نماینده تهیه کنید.

از ضدعفونی نماینده پیش از غذا خوردن و پس از بودن در یک محل شلوغ بهره ببرید

با وجود ویروس های جدید که شایع ترین مشکل دستگاه گوارش را ایجاد نموده و موجب استفراغ و اسهال شدید می گردد و در سال های اخیر در کشتی های کروز پخش گردیده است، شما همیشه باید خیلی مراقب باشید.

بسته لوازم ضداسهال همراه داشته باشید

بهتره ایمن باشی تا متاسف! شما نمی دانید که کی ممکن است دچار اسهال شوید و مسافرت نیز شما را به چنین فاجعه ای حساس می نماید. زیرا شما همه نوع غذا و نوشیدنی جدید مصرف می کنید. داشتن بسته ضداسهال می تواند شما را از ساعت ها بدبختی که شما در چنین حالت بدی با آن روبرو می شوید نجات می دهد.

اما از شوخی گذشته، اسهال بسیار خطرناک است زیرا می تواند به از دست دادن آب بدن بیانجامد که در حالت های جدی می تواند زندگی شما را به خطر بیاندازد.

مراقب غذاهایی که می خورید باشید

به بوفه ها نروید و بجای آن به یکی از رستوران های دیگر کشتی کروز بروید که غذا در آن سرو می نمایند. اما اگر حتماً می خواهید که بوفه تاکوی سه شنبه را امتحان کنید، مطمئن شوید که غذاهای گرم، گرم باشند و غذاهای سرد، سرد باشند.

احتمال زیادی وجود دارد که غذا در بوفه ها برای مدت طولانی بیرون بمانند و در یخچال نگه داری نشوند که می تواند عاملی برای رشد باکتری های مضر گردد. اما زمانی که به طور منظم از یک رستوران یا بوفه غذا تهیه میکنید باید قبل از خوردن این غذاها، بیشتر به این مسئله فکر کنید که ممکن است دچار مسمویت غذایی شوید.

آب بنوشید

زمانیکه در طول روز، روی کشتی کروز سرگرم هستید و با خانواده خود در حال آب بازی هستید، احتمالاً فراموش می کنید که آب بنوشید اما تامین آب بدن بخصوص زمانی که زیر آفتاب گرم هستید، بسیار حیاتی است. سردرد، خواب آلودگی و گیجی، رایج ترین علائم این هستند که شما به اندازه کافی آب مصرف نمی کنید.

اما هوشیار باشید زیرا این هفت علامت غیرمنتظره می تواند نشانی از کم آبی بدن باشد. سعی کنید که آب کافی بنوشید زیرا در اغلب موارد وقتی تشنه هستید که کار از کار گذشته است. در هر وعده غذایی، قبل از سفارش دادن یک نوشابه، یک لیوان آب بنوشید و زمانیکه از کابین خود بیرون می روید، بطری آب با خود بردارید.

نوشیدنی های پلمپ گردیده بهره ببرید

اسهال مسافران (Travelers diarrhea) شایع ترین بیماری است که مسافران به آن مبتلا می شوند. خب این تنها یکی از بیماری هایی است که می تواند از طریق نوشیدن آب لوله کشی و آب هایی که در بطری نیستند، ایجاد کند.

زمانیکه شما در کشتی کروز هستید، احتیاجی نیست زیاد نگران این مسئله باشید اما زمانیکه در بندر هستید حتماً از آب بطری بهره ببرید. شما هیچ گاه در مورد میکروب ها و باکتری هایی که در آب یک کشور وجود دارد، اطلاعاتی نداربد و آخرین چیزی که می خواهید یک دل درد فجیع و یا استفراغ پی درپی بخاطر نوشیدن آب لوله کشی است.

اگر حالتان خوب نیست، در کابین خود بمانید

با وجود اینکه هوا گرم نیست، اما خورشید شما را می سوزاند! بله، استفاده از ضدآفتاب زحمت داره و وقت شما را می گیرد اما سوخته شدن نه تنها باعث درد شما می گردد، بلکه باعث می گردد شما مجبور شوید روزتان را درون کابین بگذرانید و سفرتان را خراب می نماید.

زمانیکه در آفتاب هستید، از ضدآفتاب بهره ببرید، چه زمانیکه در عرشه کشتی کروز هستید و یا درحال راه رفتن هستید یا تنها خوابیده اید.

استفاده از ضدآفتاب می تواند از این آفتاب سوختگی جلوگیری کند. ضدآفتاب از سرطان پوست، پیری زودرس، لکه های قهوه ای و چروک جلوگیری می نماید، بنابراین 10 دقیقه از روز خود را به آن استفاده از آن اختصاص دهید.

داروهای بیماری حرکت، ضروری هستند

اگر شما در هواپیما یا خودروی در حال حرکت، حالتان بد می شوید، احتمالاً در یک کشتی کروز در حال حرکت خیلی حال ناخوشایندی خواهید داشت. اگرچه کشتی های کروز بزرگ تر هستند و احتمال حس کردن حرکت برای شما کمتر خواهد بود اما زمان هایی خواهد بود که شما به ضربات سرعت و یا ضربات موج برخورد می کنید.

با محدود کردن مقدار الکل مصرفی و استفاده از داروهایی مانند درامامین یا Transdermal patch، می توان از حالت ناخوشایند جلوگیری کرد. بیشتر کشتی های کروز، برخی داروهای مربوط به بیماری حرکت را روی عرشه می فروشند اما قبل از روانه شدن، چند بسته از آنها را در چمدان خود داشته باشید.

از لمس کردن صورت خود اجتناب کنید

این قانون باید در کشتی، ماشین و خانه رعایت گردد. یکی از رایج ترین راه های گسترش سرما خوردگی، مالیدن چشمان و بینی بعد از ارتباط داشتن با باکتری ها و ویروس هایی است که در دستگیره در و یا حتی قاشق در یک بوفه، مخفی گردیده اند.

علاوه بر دریافت سرماخوردگی، زدن دست های کثیف تان به صورت، می تواند باعث شیوع و گسترش آکنه گردد. در این حالت، چربی و میکروب های دستان شما الان در کل صورت شما پخش می شوند.

هنگام استفاده از دستشویی های عمومی احتیاط کنید

مطمئناً استفاده از دستشویی کابین خودتان، بسیار تمیزتر از دستشویی بقیه نقاط کشتی کروز است. اما اینکه بگوییم تنها از دستشویی کابین خود بهره ببرید، غیرعملی است زیرا احتمالاً شما زمان کمی را در اتاق خود می گذرانید.گاهی اوقات شما به یکباره احتیاج به دستشویی پیدا می کنید، پس رفتن به دستشویی خودتان همیشه امکان پذیر نیست.

می توان از دستشویی عمومی استفاده کرد اما حتماً دستان خود را کاملاً با صابون بشویید و از یک حوله کاغذی برای باز کردن در هنگام خروج بهره ببرید. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اضافی، کمی ضدعفونی نماینده هم روی دست خود بریزید.

انتشار: 13 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 121

به "چطور در کشتی کروز بیمار نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کشتی کروز بیمار نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید