پیشنهاد آپاراتچی؛ این فیلم ها را در جشنواره ببینید

به گزارش کشتی کروز، علی مولوی:امروز درست در میانه سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر ایستاده ایم و بار دیگر حال و هوای تهران، سینمایی شده است. اگر هنوز فرصت نکرده اید فیلم های این دوره جشنواره را ببینید، نگران نباشید؛ چون هنوز شش روز برای تماشای فیلم ها فرصت دارید.

پیشنهاد آپاراتچی؛ این فیلم ها را در جشنواره ببینید

خبرنگاران - علی مولوی: به همین مناسبت آپاراتچی شهرفرنگ، فهرست کوتاهی از برخی فیلم های جذاب حاضر در بخش های سودای سیمرغ و نگاه نو را برایتان آماده کرده تا از این فرصت باقی مانده استفاده کرده و فیلم های مورد نظرتان را در چشم سیمرغ سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر تماشا کنید.

  • بازگشت سام و پژمان

اگر به فیلم های کمدی علاقه دارید، احتمالاً بهترین انتخاب خوب، بد، جلف2 است. همان طور که از اسم فیلم پیداست، این فیلم ادامه داستان فیلم

خوب، بد، جلف است و داستانش از این قرار است که سام و پژمان دوباره با هم در فیلمی هم بازی می شوند، اما در پشت پرده فیلمشان، اتفاق های مرموزی در جریان است!

پیمان قاسم خانی، نویسنده نام آشنا، یک بار دیگر پشت صندلی کارگردانی این فیلم نشسته است و پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، شکیب شجره و ستاره پسیانی، بازیگران این قسمت از مجموعه خوب، بد، جلف هستند.

  • در جهت مهاجرت

چند سالی است که براداران محمودی را با فیلم های چند متر مکعب عشق، شکستن هم زمان بیست استخوان، رفتن و هفت و نیم و سریال های سایه بان و دلدار می شناسید.

این دو برادر بار دیگر به سراغ داستانی از زندگی مردم افغانستان رفته اند و این بار داستان چند جوان مهاجر افغان را روایت می کنند که قصد رفتن به اروپا را دارند.

نوید محمودی این بار نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی مردن در آب مطهر را برعهده داشته و جمشید محمودی نیز به عنوان تهیه کننده در این فیلم حضور دارد.

علی خشنود، ندا جبرائیلی، متین حیدری نیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقار کاشانی، امیررضا رنجبران، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

  • افسانه های آذربایجانی

چند سالی است که در همه جشنواره های سینمایی از جمله جشنواره ملی فیلم فجر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان، برادران ارک حضور دارند و کم کم اسمشان را سر زبان ها انداخته اند. بهمن و بهرام ارک که همین دو سال قبل با فیلم کوتاه حیوان، جایزه سینه فونداسیون جشنواره جهانی فیلم کن فرانسه و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده بودند با اولین اثر سینمایی شان به نام پوست، میهمان این دوره جشنواره فیلم فجر هستند.

موضوع این فیلم، عشق، جادو و خرافه پرستی است و به افسانه های محلی و داستان های روایت شده در خطه آذربایجان اشاره دارد. داستان فیلم درباره مادر و پسری است که زندگی آن ها به دلایلی دچار مشکل شده و بازیگران آن نیز

امید والا، عاشیق ولی عبدی، فاطمه مسعودی فر، جواد قامتی، محمود نظرعلیان و صدیقه دریانی هستند.

  • فیلمی به زبان آذری

نیکی کریمی، فیلم ساز و بازیگر پرسابقه کشورمان، پس از فیلم های یک شب، چندروز بعد، سوت سرانجام و شیفت شب برای پنجمین بار در سمت کارگردان در جشنواره حضور پیدا کرده و این بار در تجربه ای تازه، فیلمی به زبان آذری ساخته است. فیلم سینمایی آتابای داستان مردی 40ساله است که به همراه پدر و خواهرزاده اش در روستای پیرکندی خوی زندگی می کند. او سال ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ التحصیلی، به علت مسائل روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است...

جواد عزتی، هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، مه لقا مینوش زاد و یوسف دریادل، بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

  • تلاش برای تغییر

سهیل بیرقی پس از تجربه فیلم های من و عرق سرد، با سومین اثر سینمایی اش به نام عامه پسند، میهمان جشنواره فیلم فجر است.

این فیلم داستان زنی میان سال است که در زندگی شخصی خود شکست خورده و خصلت مبارزه در او وجود ندارد. او به جای این که در شهر خود بماند و به زندگی اش ادامه بدهد، با مهاجرت کردن برای تغییر شرایط زندگی اش تلاش می کند.

فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری بازیگران فیلم عامه پسند هستند.

  • آن شب ترسناک!

اگر از هواداران فیلم های ترسناک هستید و دوست دارید در سالن سینما جیغ بکشید، از فیلم آن شب به کارگردانی کوروش آهاری در این دوره جشنواره غافل نشوید!

این فیلم ترسنا ک، داستان زوجی ایرانی و ساکن آمریکاست که در هتلی محبوس شده اند و وادار می شوند تا با بزرگ ترین ترس خود در شبی بی سرانجام روبه رو شوند.

شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی تلاشی، لیلا گرگانیان، لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مورا بازیگران این فیلم هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 926

به "پیشنهاد آپاراتچی؛ این فیلم ها را در جشنواره ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آپاراتچی؛ این فیلم ها را در جشنواره ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید