آشنایی با لباس ینتی و پوشاک در تایلند

به گزارش کشتی کروز، لباس سنتی مردان تایلندی، شلوارهای بلند است با یک پیراهن یقه بلند آستین کوتاه، یا آستین بلند که سو آفر راتچاتانس (Suea phra ratchathanss)نامیده می گردد. در موقعیت های رسمی بستن کمربند نیز برای مردان رایج است. لباس های سنتی بانوان تایلند، انواع گوناگونی دارد؛ از جمله:

آشنایی با لباس ینتی و پوشاک در تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید.

تای چاکری (Thai Chakkri)

پوشاکی زیبا و رسمی است که معمولا از بافته هایی از یوک (Yok)- منظور از یوک، ایجاد ضخامت اضافی در داخل پارچه بدون اضافه کردن تاپیکث های اضافی است و اغلب از تار و پودهای طلایی و یا نقره ای رنگ که باعث گرانیگردد تهیه می گردد و شامل دامن بلندی است که دور کمر می پیچند و دو چین پلیسه در جلو دارد. در این نوع لباسی نیز از کمربند استفاده می گردد.

تای بورومفیمن (Thai Boromphiman)

لباس شیب رسمی است؛ بلوزی آستین بلند که دکمه های آن در جلو یا پشت لباس، است. پارچههای گلدار، به این نوع لباس، ظاهری بسیار شیک می دهند. دامن لباس، بلند؛ و قد آن، تقریبا تا قوزک پاست. در این نوع لباس نیز از کمربند استفاده می گردد.

تای سیاوالای (Thai Siwalai)

لباسی عصرانه ای رسمی است کاملا شبیه به بورو مفیمن؛ با این تفاوت که شالی هم روی شانه ها می اندازند. این لباسی را در جشنهای سلطنتی و یا آیین های رسمی، می پوشند. در این نوع لباس نیز از کمربند استفاده می گردد.

تای دوسیت (Thai Dusit)

لباسی گل دار، بی آستین و یقه پهن است که گاهی بلوز و دامن آن را به هم می دوزند. این لباسی که از پارچه ابریشمی یوک تهیه می گردد، برای جشن های عصرانه در مکان هایی که لباس های سبک غربی 34 می پوشند، مناسب است. در این نوع لباس نیز از کمربند استفاده می گردد.

تای چاکرافات (Thai Chakkraphat)

نوعی لباسی تایلندی است با یک شال، شبیه تای چاکری. این لباسی برای مراسم ملی و سلطنتی، مناسب است. بخش بالایی آن، شالی پلیسه دار است که با یک شال قلاب دوزی شده ضخیم تر، پوشیده شده است. در این نوع لباسی نیز از کمربند استفاده می گردد.

تای آماریان (Thai Amarin)

لباس عصرانه ای با پارچه ای ابریشمی گل دار است. برای این نوع لباس، از کمربند استفاده نمی گردد. بلوز لباس، ممکن است یقه گرد و پهن داشته باشد و قد آستین تا پایین آرنج است. زیبایی تای آمارین، به پارچه و تزیینات آن است.

تای چتیلاد ا (Thai Chitlada)

یک بلوز ابریشمی گل دار آستین بلند جلو باز، با پنج دکمه نقره ای یا メ* است که یک روبان گل دار طلایی در جلوی قسمت سینه دارد.

تای ریوئن تون (Thai Ruean Ton)

غیررسمی ترین لباسی تایلندی است با خطوط راه راه پهن و ابریشمی عمودی و یا افقی با یک سری طرح و نقش روی سینه لباسی که برخی اوقات، یک طرف آن چین می خورد؛ به اضافه یک بلوز بدون یقه و دامن بلند تا قوزک پا. قد آستین ها تا آرنج است و بلوز آن جلو باز، است. در این نوع لباس از کمربند استفاده نمی گردد و مناسب مراسم مذهبی است.

تای جکت گری (Thai Jakgree)

لباس رسمی دوای که بخش بالایی لباس شامل شالی است که روی شانه چپ قرار گرفته و تا روی زمین ادامه دارد و شانه راست بدون لباسی است. در این لباسی نیز از کمربند استفاده می گردد.

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 318

به "آشنایی با لباس ینتی و پوشاک در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با لباس ینتی و پوشاک در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید