ونگوگ 60 نقاشی را در شش هفته خلق کرد

به گزارش کشتی کروز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، ونگوگ 60 نقاشی را در شش هفته خلق کرد.

ونگوگ 60 نقاشی را در شش هفته خلق کرد

مسئولان موزه ونگوگ در آمستردام قصد دارند نخستین نمایشگاه بزرگ ویژه آخرین دوره از فعالیت هنری ونگوگ یعنی دوران اقامت کوتاهش در روستای اور سور اواز واقع در 30 کیلومتری شمال غرب پاریس را برگزار نمایند. در همین روستا بود که ونگوگ در جولای 1890 درگذشت.

آثار هنری که در آخرین دوره زندگی یک هنرمند خلق می شوند، همیشه مورد توجه قرار گرفته اند. با اینکه آثار هنری که ونگوگ در دو سال انتهای عمرش خلق نموده بود، بارها مورد آنالیز قرار گرفته اند اما تا چندی پیش نقاشی های مربوط به دوران اقامت او در اور سور اواز چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.

مسئولان این نمایشگاه با دقت تک تک 74 نقاشی مربوط به دوران اقامت او در اور سور اواز را تاریخ گذاری نموده اند و دریافتند که این هنرمند تا انتها 6 هفته در مجموع حدود 60 نقاشی خلق نموده است. با صرف نظر از آخر هفته ها میتوان گفت که این نقاش هر روز دو نقاشی خلق نموده که سرعت شگفت آوری در خلق آثار هنری است. شاید شدت گرفتن افسردگی و بزرگ بودن ابعاد نقاشی های بعدی سرعت خلق اثر هنری در چهار هفته انتهای را کاهش داده بود.

از بین 74 نقاشی مربوط به دوران اور سور اواز 48 مورد از آنها در نمایشگاه پیش رو موزه ونگوگ نمایش داده خواهند شد. 9 مورد از این نقاشی ها در مجموعه دائمی موزه ونگوگ نگهداری می شوند و هفت مورد نیز در موزه اورسی نگهداری می شوند که در دهه 50 میلادی از مجموعه دکتر پل گاشه به این موزه اهدا شدند. این آثاری که به وسیله گاشه اهدا شدند به ندرت امانت داده می شوند، بنابراین نمایشگاه موزه ونگوگ فرصت بی نهایت کم نظیر برای تماشای این آثار است.

32 نقاشی دیگر مربوط به دوران اور سور اواز از مجموعه های هنری سراسر دنیا امانت گرفته می شوند که هفت مورد از آنها از مجموعه های خصوصی در این نمایشگاه حاضر خواهند شد، در نتیجه تماشای آنها در این نمایشگاه نیز یک فرصت کمیاب محسوب می گردد. از جمله این نقاشی ها به باغ در اور سور اواز (ژوئن 1890) میتوان اشاره نمود.

کوشش مسئولان موزه ونگوگ بر آن بود که تمام هر 13 نقاشی بزرگ ونگوگ که ابعاد آنها نیم متر در یک متر بود را گرد هم بیاورند. این مجموعه نقاشی های بزرگ بعضی از بهترین آثار هنری دوره انتهای زندگی این هنرمند را شامل می گردد. امانت گرفتن فقط دو مورد از این نقاشی ها غیرممکن بود: مارگارت گاشه و پیانو (ژوئن 1890) و باغ دابیگنی (جولای 1890)

امکان حضور تابلوهای نقاشی که در روسیه نگهداری می شوند نیز در این نمایشگاه وجود ندارد. سه نقاشی دوره اور سور اواز حاضر در موزه های روسیه کلبه های کاهگلی (مه 1890) در موزه هرمیتاژ و خانه سفید در شب پرستاره (ژوئن 1890) و چشم انداز با درشکه و قطار (ژوئن 1890) در موزه هنرهای زیبای پوشکین را شامل می گردد.

مهمترین نقاشی دوره اور سور اواز که در مجموعه های خصوصی نگهداری می گردد، نخستین نسخه از پرتره دکتر پل گاشه (ژوئن 1890) است که در سال 1990 به قیمت 82.5 میلیون دلار به یک ژاپنی فروخته شد و سپس از مجموعه خصوصی یک مجموعه دار اروپایی ناشناخته سردرآورد. در نتیجه دست مسئولان موزه برای نمایشگاه پیش رو به این نقاشی نرسید.

ونگوگ علاوه بر این نقاشی ها 9 طراحی بزرگ و 48 طراحی کوچکتر نیز در اور سور اواز خلق کرد. این طراحی ها به علت آسیب پذیر بودنشان تنها در موارد خاص به نمایش گذاشته می شوند و اغلب آنها بین عموم مردم شناخته شده نیستند.

یکی از این طراحی ها کودکی در کالسکه (ژوئن 1890) است که احتمالا برادرزاده 4ماهه او را به تصویر می کشد که به افتخار این هنرمند ونگوگ نام گرفته بود. تئو و جو ، والدین این کودک او را با خود به بازدید از اور سور اواز آورده بودند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2430

به "ونگوگ 60 نقاشی را در شش هفته خلق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونگوگ 60 نقاشی را در شش هفته خلق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید