شرایط پروژه های ورزشی خوسف چگونه است؟

به گزارش کشتی کروز، رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: شهرستان خوسف، به عنوان سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی نیازمند ایجاد امکانات ورزشی از جمله زمین چمن و استخر سرپوشیده است که این پروژه استخر از سال 93 شروع شده و اکنون 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شرایط پروژه های ورزشی خوسف چگونه است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فاطمه چهکندی نژاد با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهرستان در بحث ورزش قهرمانی افزود: در راستای بهره گیری از این استعدادها، تلاش برای تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه هایی مانند زمین های چمن مصنوعی و استخر سرپوشیده خوسف ادامه دارد.

وی بیان کرد: در سال 98 از محل اعتبارات استانی برای این پروژه 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که 2 میلیارد و 55 میلیون ریال تخصیص داده شده و از محل تفاهم با بنیاد مستضعفان نیز یک میلیارد و 285 میلیون و 500 هزار ریال تخصیص داده شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف بیان کرد: امیدواریم در سال 99 با اتمام پروژه نیمه تمام استخر شنای شهرستان خوسف، گامی مهم در راستای توسعه زیرساخت این شهرستان برداشته شود.

چهکندی نژاد اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان نیز در سال 98 آغاز شد که از این تعداد، یک زمین چمن مصنوعی در شهر خوسف به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که عملیات عمرانی احداث سالن ورزشی سقف کوتاه در شهر خوسف آغاز شده است، بیان کرد: بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن هستند، بنابراین توجه ویژه ای به ورزش در مناطق روستایی اجرا شده است.

ضرورت توجه به ورزش روستایی و قهرمانی

چهکندی نژاد شرح داد: در سال گذشته در بحث قهرمانی با توجه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهرستان، 8 مدال کشوری توسط ورزشکاران شهرستان کسب شده است.

وی با اشاره به کسب مدال طلای کشور در رشته باستانی و دعوت شدن این ورزشکار به اردوی تیم ملی از روستای تقاب، افزود: کسب مدال های کشوری توسط دختران کونگ فوکار معدن قلعه زری و مدال کشوری المپیاد استادهای برتر کشور در رشته دوچرخه سواری از روستای فدشک، نیز از جمله افتخارات ورزشکاران این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف، خراسان جنوبی گفت: با وجود این استعدادهای ورزشی، در شهرستان خوسف نیازمند توجه ویژه به بحث ورزش قهرمانی و به طبع آن ورزش روستایی و بانوان هستیم.

چهکندی نژاد ادامه داد: ورزش قهرمانی، گامی بسیار مهم و تاثیرگذار به سوی همگانی کردن ورزش در سطح جامعه است که در این راستا تا به امروز بیش از 100 جشنواره و همایش در رشته های مختلف ورزشی در بحث توسعه ورزش همگانی برگزار شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1151

به "شرایط پروژه های ورزشی خوسف چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پروژه های ورزشی خوسف چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید