قبل از سفر با کشتی کروز چه چیزهایی را باید بدانیم

به گزارش کشتی کروز، سفر با کشتی های تفریحی به ویژه کشتی کروز در میان گردشگران جهان بسیار محبوب شده است و با سرمایه گذاری گسترده ای که در سالهای اخیر بر روی این سبک از سفر شده است این انتظار میرود که بر میزان محبوبیتش افزوده شده است.

قبل از سفر با کشتی کروز چه چیزهایی را باید بدانیم

یکی از جذاب ترین انواع مسافرت در دنیا بدون شک سفر با تور کشتی کروز است. این کشتی های تفریحی با امکانات و تفریحات فوق العاده ای که دارند می توانند آنچنان خاطرات خوشی را برایتان بسازند که دلتان بخواهد باز هم با آن ها سفر کنید. طیف وسیعی از خدمات در این کشتی ها دیده می شود که از سینما تا استخر می توان از آن ها نام برد. اما این نوع سفر نیازمند دانستنی های خاصی است که بهتر است قبل از اینکه سوار بر کشتی شوید، از آن ها آگاه شوید.

قبل از اینکه به سفر بروید به کشف کشتی بپردازید.

بهتر است زمانی که یک تور کشتی کروز را خریداری می کنید از نوع کشتی که قرار است به آن سوار شوید اطلاع پیدا کنید. با اینکه همه کشتی های تفریحی عظیم و بزرگ نیستند اما بسیاری از آن ها ویژگی ها و مکان های خاصی دارند که نیاز است آن ها را بدانید تا متوجه شوید که از کدام قسمت ها بیشتر لذت خواهید برد. می توانید با جستجوی اینترنتی، امکانات و خدمات متفاوت کشتی تان را بررسی کنید و در هنگام سوار شدن بر کشتی احساس آگاهی بیشتری داشته باشید.

طوری برنامه بریزید که صبح زود سوار شوید

بهتر است که روزتان را طوری برنامه ریزی کنید که اول صبح سوار کشتی شوید. با اینکه کشتی ها معمولا تا بعد از ظهر حرکت نمی کنند اما این زمان برای کشف قسمت های مختلف کشتی و هر چیزی که می توان از آن دانست، بسیار مناسب می باشد. البته اگر هدفتان از زود سوار شدن رهایی از ازدحام است، آخر وقت هم به شما پیشنهاد می شود. این دو مورد بستگی به این دارند که شما می خواهید روزتان را صرف گشت و گذار در کشتی کنید و یا می خواهید در بندری که کشتی پهلو گرفته، پرسه بزنید.

قبل از هر کاری کابین خود را بررسی کنید

زمانی که کابین تان را به شما دادند، اولین کاری که می کنید این است که تمام موارد مهم در کابین را بررسی کنید. مثلا اگر همان موقع متوجه شوید که چراغ کابین روشن نمی شود، کارتان بهتر انجام می گیرد تا اینکه بعدا بخواهید که آن را برایتان درست کنند. همه چیز را از چراغ، لوازمی که باید به شما داده شود و … را در نظر بگیرید و سپس برای تفریح به بیرون کشتی بروید.

یک کوله پشتی یا کیف کوچک همراهتان داشته باشید

زمانی که شما در سفر با کشتی کروز هستید احتمالا لوازم خاصی نیازتان می شود که بهتر است آن ها را دم دست قرار دهید زیرا ممکن است که در هنگام سفر به آن احتیاج پیدا کنید. برای مثال کرم های ضد آفتاب، داروهای خاص، شارژر ها و … را در کیف کوچکی قرار دهید که در زمان نیاز به آن ها دسترسی پیدا کنید زیرا معمولا اتاق شما زودتر از عصر آماده نمی شود. کارمندان کشتی مجبورند که چمدان های هزاران مسافر را بررسی کنند و تحویل دهند، به همین دلیل، این یک فرآیند طولانی است؛ پس اطمینان حاصل کنید که لوازمی که می خواهید در روز اول در دسترستان باشد را در کوله یا کیف دستی تان قرار دهید.

همیشه در مواقع لزوم از کارکنان کمک بخواهید

در سفر با کشتی کروز هرچیزی که نیاز داشتید را از کارکنان بخواهید، آن ها بسیار وظیفه شناس هستند و با روی خوشی به شما کمک خواهند کرد. در یکی از نظرسنجی هایی که در مورد کشتی های کروز انجام شده، یکی از مثبت ترین نظرهای هزاران هزار مسافر در مورد کارکنان کشتی بود. آن ها نه تنها بسیار پر انرژی و مسئولانه رفتار می کنند، بلکه اغلب درخواست های شما را به سرعت انجام می دهند و باعث آرامش خاطر شما می گردند.

برنامه ریزی، کلید کارهاست

پیشنهاد ما این است که هر روز صبح برنامه کل روزتان را بچینید و این طوری هیچ چیزی را از قلم نمی اندازید. کشتی ها همیشه تفریحات زیادی دارند که در زمانی که شما در آن هستید، با برنامه ریزی نادرست شاید نتوانید همه را امتحان کنید. شما در میان وعده های غذایی، بندرهایی که کشتی توقف می کند، استفاده از استخر و یا سینما و … متعجب می شوید که چقدر زمانتان زودتر از حد معمول می گذرد.

وقتی می توانید از آسانسور استفاده نکنید

برای رفتن به طبقه های مختلف کشتی بهتر است که از پله ها استفاده کنید، زیرا معمولا آسانسورها بسیار زمان بر هستند و در بیشتر مواقع شلوغ و پر ازدحام می شوند. بالارفتن از پله ها نه تنها زمان شما را ذخیره می کند بلکه اگر یک غذای مفصل هم خورده باشید به دردتان می خورد!

با کارکنان کشتی صحبت کنید

یکی از بهترین تجربه های سفر با کشتی کروز صحبت کردن با کارکنان کشتی و شرکت کردن در مکالمه های آن هاست. خوب است بدانید که معمولا کارکنان کشتی از سراسر دنیا هستند و تجربه های بی نظیری از سفرهایشان را می توانند در اختیارتان بگذارند. گوش دادن به داستان ها و تجربیات آن ها، موردی است که هر کسی که تا به حال با کشتی کروز سفر کرده به شما پیشنهاد می کند. آن ها همیشه خوش مشرب هستند و همچنین دوست شدن با کارکنان معمولا به خدمات دهی بهتر و سریعتر می انجامد.

یک مخفی گاه ساکت پیدا کنید

برای مثال مسافری گفته است که زمانی که هنوز کشتی حرکت نکرده بود، منطقه انتظار بسیار خلوت تر و پر آرامش تر از کنار استخرها بود. اگر می خواهید که از جمعیت فرار کنید معمولا جاهایی در کشتی هستند که ساکت و دوست داشتنی اند، تنها کافی است که کمی بیشتر دور و اطرافتان را بگردید.

در مورد گزینه های غذایتان اطلاعات کسب کنید

در سفر با کشتی کروز بهتر است که همه سالن های غذا خوری را بشناسید و از زمان باز بودن و بسته شدنشان اطلاعات کسب کنید. دانستن این زمان ها باعث می شوند که شما به راحتی در زمان مناسب، به رستورانی که می خواهید بروید. یکی از اشتباهات این است که در هر وعده غذایی تنها یک مورد را سفارش دهید. از آنجا که معمولا وعده های غذایی روی تور شما حساب شده است، نگران قیمت غذا نباشید و هر غذایی که دوست دارید را درخواست کنید.

انتشار: 11 بهمن 1396 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 56

به "قبل از سفر با کشتی کروز چه چیزهایی را باید بدانیم" امتیاز دهید

7 کاربر به "قبل از سفر با کشتی کروز چه چیزهایی را باید بدانیم" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر با کشتی کروز چه چیزهایی را باید بدانیم"

1 دیدگاه

مدیری 9 اردیبهشت 1398

خوب بود

پاسخ به مدیری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید