معرفی جشنواره های تابستانی در ایران و کشورهای جهان

به گزارش کشتی کروز، جشنواره های تابستانی | Summer Festivals

به عقیده بیشتر مردم جهان، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر است. به همین منظور تمام کشورها در این فصل جشنواره های جذابی برگزار می کنند تا انگیزه ای باشد برای کسانی که می خواهند به آن کشور سفر یا شهر سفر کنند. جشنواره هایی که در این مطلب می خواهیم آنها را معرفی کنیم، مربوط به کشورهای ایران، ترکیه، کره جنوبی، آلمان، هلند، ارمنستان و پرتغال هستند. در این مطلب خبرنگاران می خواهد درباره جشنواره های تابستانی که در ایران و کشورهای جهان برگزار می شود را شرح دهد.

معرفی جشنواره های تابستانی در ایران و کشورهای جهان
  • جشنواره گل لاله در تهران

باغی زیبا در دل یکی از محله های تهران در این روزها میزبان صدها گل لاله است. به قطع دیدن چنین فضایی می تواند باعث ایجاد حس سرزندگی و نشاط بی بدیلی در افرادی که به آن سر می زند بگردد. اگر تا به حال به این باغ دیدنی در محله ده ونک نرفته اید پیشنهاد ما این است که هم اکنون به آن بروید زیرا بهترین زمان برای اینکه این باغ در ذهنتان برای همیشه بمان الان است.

آدرس: ایران - تهران، منطقه ده ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری

  • جشنواره گل در کرج

برای ششمین سال متوالی در باغ گل های کرج جشنواره ای در حال برپایی است که با استقبال بی نظیری از شهروندان کرجی و تهرانی روبرو شده است. این جشنواره بر خلاف سالهای گذشته آب و هوای مساعد زودتر از موعد برگزار خواهد شد. در باغ گل لاله کرج 250 هزار گل لاله با 48 واریته مختلف روییده است و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی باغ گل های کرج به عنوان یک منطقه گردشگری در استان البرز است. حدود 20 میلیون شاخه گل لاله در سال در استان البرز پرورش می یابد که 50 درصد از نیاز کشور را برطرف می سازد و این جشنواره می تواند فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی های استان در اختیار فعالین این عرصه قرار دهد.

زمان برگزاری: این جشنواره از ماه فروردین تا اوایل ماه اردیبهشت است و از ساعت 10 الی 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

آدرس: ایران - البرز، کرج اتوبان کرج، پل فردیس، ورودی کرج بعد از مجموعه البرز سنتر پارکینگ چمران باغ گل کرج

  • جشنواره گل لاله استانبول

جشنواره گل لاله در استانبول یکی از جشنوار هاست، که از سال 2006 تا به امروز در حال برگزاری است، امسال هم مانند سال های پیش برای دوازدهمین سال متمادی برگزار خواهد شد. جالب است بدانید که گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از گل های لاله به استانبول سفر می کنند.محلی که هر ساله این جشنوار برگزار می گردد پارک امیرگان است. شما با سفر به استانبول برای دیدنی جشنواره گل لاله باید به این پارک بروید. که یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است، پارک امیرگان یک پارک تاریخی است که در کنار تنگه بسفر و در حومه شهر (امیرگان) قرار گرفته است.

زمان برگزاری: جشنواره گل لاله در شهر استانبول هر در ماه اردیبهشت است.

پارک امیرگان همه روزه از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران تور استانبول است.

آدرس پارک امیرگان: Reşitpaşa Mahallesi, Emirgan Sokak, 34467 Sarıyer/İstanbul, Turkey

  • جشنواره گِل در کره جنوبی | Boryeong Mud Festival

از جشنواره های معروف و محبوب کره جنوبی، جشنواره گِل در این کشور است. در شهر بوریئونگ مراسم گِل درمانی در فصل تابستان برگزار می گردد، برای اولین بار هم این جشنواره در سال 1998 برگزار گشت و کم کم جذابیت آن سبب شد تا گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای شرکت در آن به شهر بوریئونگ در کره جنوبی بروند. گِلی که در این جشنواره مورد استفاده قرار می گیرد از مواد معدنی مفیدی است که زمین های گلی این شهر بدست می آید. علاوه بر فستیوال از این گِل در ساخت مواد آرایشی نیز استفاده می گردد.

زمان برگزاری: فستیول گل در دو هفته برگزار می گردد و روز های پایانی هفته دوم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند چرا که با آخر هفته دوم ماه جولای یعنی حدودا 24 و یا 25 مرداد ماه مصادف می گردد.

  • کارناوال خیابانی در | Berlin Carnival

جشنواره ای در شهر برلین برگزار می گردد که با جشن های پر سر و صدای خیابانی و هزاران بازدید کننده همراه است. این جشنواره هر سال در ماه فوریه برگزار می گردد اما در سال های اخیر به دلیل سردی هوا برگزرای این جشنواره به ماه می نیز منتقل گشته است.

زمان برگزاری: این جشنواره در آخر یک هفته از 28 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت در این شهر برگزار می گردد. فعالیت هایی که در این جشنواره انجام می گردد نیز شامل رژه، موسیقی، پایکوبی و جشن های خیابانی است.

  • جشنواره موسیقی موتزارت در ورتسبورگ | Mozart Music Festival in Worcester

در شهر ورتسبورگ آلمان سالانه جشنواره ای به عنوان موسیقی مونسارت برگزار می گردد که جزء قدیمی ترین فستیوال های موسیقی آلمان به شمار می آید. این جشنواره از سال 1921 تا به امروز در کاخ رزیدنس برگزار می گردد.

زمان برگزاری: این جشنواره از 4 خرداد تا 3 تیر در شهر وورتسبورگ کشور آلمان است.

  • جشنواره گل کوکنهوف در | keukenhof festival

جشنواره گل کوکنهوف هلند مشهورترین جشنواره گل لاله در جهان به شمار می آید و باغ گل کوکنهوف، مرکز برگزاری جشنواره سالانه گل لاله کشور هلند محسوب می گردد. این جشنواره دقیقاً در جنوب شهر آمستردام در شهر کوچک لیسه برگزار می گردد. باغ گل کوکنهوف هلند، بزرگترین باغ گل جهان به شمار می آید.

زمان برگزاری: این جشنواره از 2 فروردین الی 23 اردیبهشت در شهر لیسه کشور هلند برگزار می گردد.

  • جشنواره وارداوار یا آب پاشان در

جشن وارداوار (آب پاشان) یکی از محبوب ترین و شادترین تعطیلات، و جشنواره ای باستانی در کشور ارمنستان به شمار می آید. این رویداد که در ابتدا با نام جشنواره غیر مسیحی یا جهانی روز آب آغاز شد، در ماه جولای، 14 هفته پس از تعطیلات عید پاک مسیحیان در سراسر این کشور برگزار می گردد.

زمان برگزاری: این جشنواره از 17 تیر 1397 در شهر ایروان کشور ارمنستان برگزار می گردد.

  • جشنواره مجسمه های شنی در | International Sand Sculpture Festival

نمایشگاه مجسمه شنی که در شهر پرو، پرتغال برگزار می گردد یکی از برزگترین نمایشگاه های مجسمه شنی است که در جهان برگزار می گردد. این جشنواره از سال 2003 هر سال در شهر پِرا در منطقه الگاروه کشور پرتغال برگزار می گردد و هزاران بازدیدکننده را برای بازدید از این رویداد جلب می نماید.

زمان برگزاری: این جشنواره از 19 اسفند 1396 تا 8 آبان 1397 در شهر پرا کشور پرتغال برگزار می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2164

به "معرفی جشنواره های تابستانی در ایران و کشورهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جشنواره های تابستانی در ایران و کشورهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید