مشهد با 60 المان نو به استقبال بهار 1400 خواهد رفت

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: هزینه اقدامات استقبال از بهار 1400 در این کلانشهر 130 میلیارد ریال است.

مشهد با 60 المان نو به استقبال بهار 1400 خواهد رفت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از مشهد،مهدی یعقوبی در نشست خبری درخصوص برای استقبال از بهار اظهار کرد: حدود 17 میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته می گردد که حدود 94 درصد این مقدار فراوری داخل خراسان رضوی است، این درحالی است که در سال های قبل حداکثر 70 درصد گل ها از داخل استان تهیه می شد.

وی با بیان اینکه امسال کاشت این گل ها در حاشیه شهر نظیر منطقه ها توس و کال زرکش افزایش پیدا نموده است، گفت: برای نوروز 1400 تعداد 60 المان تازه در سطح شهر نصب می شوند که تا خاتمه تابستان برقرار خواهند بود.

وی اضافه نمود: ریسه بندی هایی هم به صورت نوستالژی در نظر گرفته شده و 200 ستون برای ریسه بندی در خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نصب شده است.

یعقوبی ادامه داد: نصب 60 هزار شعله لامپ با دوام 18 ماه در 50 نقطه شهر، شست وشو و رنگ کاری گسترده در سطح شهر از دیگر اقدامات در دست انجام برای استقبال از بهار است.

وی گفت: جشنواره گل لاله امسال به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای مرتبط با حضور در بوستان ها، برگزار نمی گردد، بعلاوه المان ها طوری طراحی و نصب شده اند که امکان تجمع افراد وجود نداشته باشد.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد احتیاج به آب در فضای سبز مشهد را 23 میلیون مترمکعب اعلام کرد و اضافه نمود: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است و در این راستا در روزهای گذشته هم تصفیه خانه چهل بازه با ظرفیت 50 لیتر در ثانیه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در بخش توسعه شبکه جداسازی آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز در امسال هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

ساماندهی کارگران ساختمانی

یعقوبی در مورد ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: هفته آینده دو صندلی دائمی ساماندهی کارگران بهره برداری می گردد و به زودی اپلیکیشنی رونمایی می گردد تا شهروندان بدون حضور در محل، نیروی کار مورد احتیاج خود را طلب نمایند.

وی با بیان اینکه کارگران را نمی توانیم مجبور کنیم به صندلی ها بیایند اما بعضی از افراد کارگرنما در حاشیه خیابان ها در حقیقت متکدی هستند، ادامه داد: اقدامات خوبی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در دست انجام است و طی تفاهم با نهضت سواد آموزی، قرار است در صندلی در نظر گرفته شده به کارگران آموزش داده گردد، بیمه کارگران و به کارگیری آنها در پروژه های شهری هم از دیگر اقدامات است.

وی در مورد حمایت از کارگران فضای سبز و خدمات شهری هم گفت: پیگیر رایگان کردن بیمه تکمیلی کارگران هستیم، جلیقه های چراغ دار هم برای کارگران فعال در بزرگراه ها پیش بینی شده است، پایه سنوات کارگران شهرداری هم امسال پیگیری شد که 450 میلیارد ریال هزینه برای شهرداری داشته است.

فضای سبز شهر مشهد با احتساب فضای سبز کمربندی، پنج هزار و 700 هکتار وسعت دارد و سرانه فضای سبز این شهر 17.3 مترمربع است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1947

به "مشهد با 60 المان نو به استقبال بهار 1400 خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد با 60 المان نو به استقبال بهار 1400 خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید