قیمت های نجومی برای پنت هاوس های شمال تهران

به گزارش کشتی کروز، به گفته مشاوران املاکی که در شمال تهران فعالیت دارند، پنت هاوس های نوساز شمال تهران این روز ها از حدود 70میلیون تومان به ازای هر متر مربع قیمت گذاری می گردد.

قیمت های نجومی برای پنت هاوس های شمال تهران

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از جوان، به واحد هایی که در بالاترین طبقات یک برج، ساختمان و... قرار گرفته است، پنت هاوس می گویند. این واحد ها به علت برخی از ویژگی ها که در ادامه می آید، از سایر آپارتمان ها مجزا شده و قیمت بالاتری دارد؛ البته اخیرا افراد برخی از آپارتمان هایی که مجلل بوده و امکانات رفاهی مناسبی دارد را نیز پنت هاوس تلقی می نمایند.

کارشناسان مشاور املاک به چه واحد هایی پنت هاوس می گویند؟

هرچند به بالاترین طبقه یک برج و... پنت هاوس اطلاق می گردد، اما برخی از مشاوران املاک درباره آن نظرات متفاوتی دارند. برخی به واحد هایی از یک طبقه به بعد (مثلا طبقه دهم به بعد) که تراس بزرگی نیز دارد، پنت هاوس می گویند. از نظر برخی دیگر، واحدی که امکانات متفاوت و خاصی داشته باشد، حتی در طبقه اول پنت هاوس است. برخی دیگر از کارشناسان مشاور املاک هم به تمام واحد هایی که پنجره سرتاسری به همراه چشم انداز عالی دارند را پنت هاوس اطلاق می نمایند.

نکته مهمی که در مورد پنت هاوس ها وجود دارد، قیمت بالای آن هاست؛ این واحد ها امکانات بسیار لوکسی دارد که در بیشتر آپارتمان ها موجود نیست؛ از این رو با قیمت هایی بسیار نجومی به فروش می رود و بازار آن در شمال شهر داغ تر است. پنت هاوس ها معمولا دارای امکاناتی نظیر خواب های مستر، روف گاردن، چند لاین آسانسور، چند پارکینگ، سالن اجتماعات، سونا، جکوزی، چشم انداز دلنشین و... است.

یک کارشناس مشاور املاک که حیطه فعالیت او برج های شمال تهران است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خریداران باید توجه داشته باشند که برخی مالکان حتی قیمت هایی بین 150 تا 200میلیون تومان هم برای هر متر مربع اعلام می نمایند؛ اما این قیمت ها واقعی نیست و معامله ای با این قیمت ها صورت نمی گیرد و حتی اگر معامله گردد، بسیار محدود است. قیمت پنت هاوس های نوساز در شمال تهران به طور متوسط از 70 تا 90میلیون تومان در هر متر مربع آغاز می گردد و به 120 تا 140 میلیون تومان هم می رسد؛ اما قیمت هایی بالاتر از این رقم واقعی نبوده و تنها اعلامی از سوی مالکانی است که قصد فروش ندارند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش هر طبقه 3درصد به قیمت ملک افزوده می گردد گفت: فرمول محاسبه قیمت پنت هاوس اصولا به این صورت است که قیمت پایه ساختمان را در نظر می گیریم و پس از آن با افزایش هر طبقه 3درصد به قیمت واحد اضافه می گردد؛ اما این فرمول همواره مورد استفاده نیست؛ زیرا با افزایش قیمت مسکن، محاسبه 3درصد افزایش قیمت برای هر طبقه، عدد بالایی به شما خواهد داد که خریداری برای خرید با آن قیمت وجود ندارد.

این کارشناس مشاور املاک گفت: یک پنت هاوس 370متری در زغفرانیه با تراسی 40متری، سالن اجتماعات، سونا، جکوزی، دو لاین آسانسور، ویو ابدی، روف گاردن؛ 4پارکینگ و... متری 140میلیون تومان قیمت گذار شده است که بعید است با این قیمت به فروش رود و احتمالا قیمت فروش آن چیزی حدود 110میلیون تومان در هر متر مربع است.

تراس پنت هاوس جز متراژ آن نیست

کارشناس مشاور املاک دیگری در ولنجک نیز به اقتصادآنلاین گفت: به آخرین طبقه ساختمان پنت هاوس می گویند، اما اگر آخرین طبقه نباشد شبه پنت هاوس نامیده می گردد؛ وی گفت در ولنجک پنت هاوس ها تا متری 200میلیون تومان قیمت گذاری می گردد؛ نکته قابل توجه این است که تراس جز قیمت محسوب نمی گردد؛ برای مثال یک واحد 250متری ممکن است 100متر تراس داشته باشد؛ ولی برای معین قیمت متراژ تراس محاسبه نشده و تنها قیمت همان 250متر محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: ممکن است برخی مالکان یک سوم قیمت تراس را دریافت نمایند؛ تراس با بالکن تفاوت دارد؛ تراس سقف ندارد، اما بالکن سقف دارد و جز متراژ محسوب می گردد؛ یک واحد 320متری در طبقه11 برجی در خیابان24 ولنجک، متری 160میلیون تومان قیمت گذاری شده است، اما خریدار ندارد. قیمت اعلامی واحدی 350متری در طبقه13 یک برج نیز متری 140میلیون تومان است.

کارشناس مشاور املاک دیگری که در شهرک غرب و سعادت آباد فعالیت دارد، گفت: قیمت پنت هاوس ها در سعادت آباد و شهرک غرب برای واحد های نوساز از متری 80میلیون تومان آغاز می گردد؛ برای مثال یک پنت هاوس 380متری در شهرک غرب متری 90میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: علت قیمت بالای این آپارتمان ها امکاناتی است که نسبت به سایر واحد ها دارد؛ اما این واحد ها معایبی نیز دارد؛ از جمله اینکه اگر آسانسور شخصی نباشد، ممکن است افراد برای رفت و آمد و تردد، در ساعات شلوغی آپارتمان کمی معطل شوند.

یک کارشناس مشاور املاک در فرمانیه نیز گفت: یک پنت هاوس 440متری در طبقه آخر برجی در فرمانیه متری 95میلیون تومان قیمت گذاری شده است؛ این واحد همه امکانات رفاهی یک واحد لوکس را داراست و 4خواب نیز دارد.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1620

به "قیمت های نجومی برای پنت هاوس های شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های نجومی برای پنت هاوس های شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید