تور ارزان سریلانکا: فرهنگ غذایی سریلانکا

به گزارش کشتی کروز، فرهنگ ها از کشوری به کشور دیگر فرق دارد. در سریلانکا ، فرهنگ و تمدن بی نظیری وجود دارد که از گذشته به ارث رسیده است. بعلاوه گفتنی است که فرهنگ غذایی سریلانکا بی نظیر و دارای سابقه ای طولانی در غذاهای متنوع است. نوشته های تاریخی و منابع باستان شناسی شاهد این امر هستند. از میان این نوشته ها و منابع ، Mahawansa ، Rasavahini ، Saddarmaratnawali ، Saddarmalankaraya ، Jathaka Atuwa ، Tupawansa ، Bodhiwansa ، کتیبه ها در Thonigala ، Medirigiriya ، Eppawala و Wewalketiya ، و کتیبه های دیگر در Badulla بسیار قابل توجه هستند.با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور ارزان سریلانکا: فرهنگ غذایی سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

مواد غذایی متداول در سریلانکا

به طور کلی ، مواد غذایی موجود در دنیا به چندین گروه طبقه بندی شده اند. آنها عبارتند از سبزیجات، برگهای سبز ، میوه ، شیر ، تخم مرغ ، گوشت و ماهی. علاوه بر این مواردی مانند شیرینی، انواع مختلف روغن و نوشیدنی و ادویه جات به عنوان غذا مصرف می شوند. شواهدی از کشت غلات به وسیله آریایی ها قبل از سایر گروه های انسانی وجود دارد. همانطور که در نوشته های باستانی شرح داده شده است، وعده های غذایی اجداد سریلانکایی عمدتا از برنج تهیه می شد. در منابع تاریخی اطلاعات جالبی در خصوص کشت برنج وجود داشت. با توجه به شواهد و مدارک تاریخی، برنج که یکی از عمده بخش کشت در سریلانکا بود در دوران پادشاه پاندوکابهایا معرفی گردید. سافاری در سفر به سریلانکا

در نوشته های باستانی پالی از هفت نوع غلات صحبت نموده است. در گذشته 317 نوع برنج در سریلانکا وجود داشته است. عوام معتقدند که بیش از 1000 گونه برنج در سریلانکا کشت می گردد. علاوه برآن انواع غلات از جمله مانند سبزی سامی، ارزن ، کوراککان ، تاهاهل ، آنو ، dhal در Chenas (Shiftting Cultivation) نیز کشت می شدند. سفر به سریلانکا

بنابراین، تعیین است که سریلانکاهای باستانی از برنج و غلات به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کردند. آنها علاوه بر این، مواد غذایی دیگری مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و سبزیجات را نیز در سبد غذای خود جای داده بودند.

فرهنگ غذایی سریلانکا

از جمله انواع دیگر غذا، برنج پخته شده، برنج مخلوط شده با غلات، برنج خوشمزه با سبزیجات ، برنجی که در آب نگهداری می گردد و با پیاز ، فلفل ، شیر نارگیل ، آب لیمو ، آب نمک و غیره مخلوط می گردد، برنج خورشید، برنج زرد ، برنج مخلوط با سبزی، برنج آگیتی هال و کودو در سریلانکا بسیار معروف هستند. پادشاهان شیر برنج را برای کاهنان بودایی پیشنهاد داده بودند و حتی امروزه این وعده غذایی دارای از صندلی ویژه ای در سریلانکا برخوردار است.

برترین مقاصد برای ماه عسل

در سریلانکا غذاهای تهیه شده از غلات پودر نیز طبخ می گردد. سه نوع کباب با استفاده از غلات تهیه می گردد که عبارتند از: لونو کندا ، کولا کندا و کیری کندا (نمک کباب ، کباب گیاهی و شیر کباب). اعتقاد بر این است که حدود 300 نوع از این غذا در سریلانکا باستان وجود داشته است. پادشاهان باستان تقریباً هر روز برای درمان بیماری خود از گیاهان استفاده می کردند. منظور گیاهان دارویی است. خرید بلیط هواپیما تهران سریلانکا

شواهدی وجود دارد که سریلانکا انواع مختلفی از مواد غذایی را که در بالا به آنها اشاره شد هم اکنون نیز دارد. در تغذیه فرهنگ غذایی سریلانکا ، تأثیر بودیسم و داروی آیورودا به شکلی بزرگ نقش داشته است. این موضوع از آداب و رسوم و اخلاق حاکم بر کشور مشهود است. علاوه بر این ، اعتقادات و عبادت های مختلف نیز در تغذیه عادات غذایی کشور نقش داشته اند. درنهایت می توان نتیجه گرفت که فرهنگ غذایی سریلانکا یک میراث فرهنگی است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور ارزان سریلانکا: فرهنگ غذایی سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: فرهنگ غذایی سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید