شمار مبتلایان به کوروناویروس جدید از 20000 نفر گذشت ، هنگ کنگ نخستین مرگ را گزارش می نماید

به گزارش کشتی کروز، کوروناویروس جدیدی که شیوع آن از چین آغاز شد، اکنون بیش از 20600 نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده است.

شمار مبتلایان به کوروناویروس جدید از 20000 نفر گذشت ، هنگ کنگ نخستین مرگ را گزارش می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس آخرین ارقام درباره شیوع ویروس کورونا که روز سه شنبه 15 بهمن منتشر شد، از این قرار است:

چین 20438 مورد ثابت شده عفونت با کوروناویروس جدید و 425 مورد مرگ ناشی از آن از سرزمین اصلی چین گزارش شده است. علاوه بر این در قلمروهای چین، هنگ کنگ 17 مورد عفونت با ویروس، شامل یک مورد مرگ و ماکائو 10 مورد عفونت گزارش نموده است. اغلب موارد مرگ در ایالت هوبئی در مرکز چین گزارش شده است، که شیوع کوروناویروس جدید در آن از ماه دسامبر آغاز شد. 25 کشور دیگر هم موارد عفونت با کوروناویرس جدید را گزارش نموده اند از جمله تایلند با 25 مورد، سنگاپور با 24 مورد، ژاپن با 21 مورد و کره جنوبی با 16 مورد، آلمان با 12 مورد، آمریکا با 11 مورد، مالزی با 10 مورد، ویتنام با 10 مرد، استرالیا با 7 مورد و فرانسه با 6 مورد و امارات متحده عربی با 5 مورد.

  • هنگکنگ نخستین مرگ را گزارش می نماید

در حالیکه هزاران نفر از کارکنان پزشکی در هنگ کنگ روز سه شنبه برای دومین روز متوالی با درخواست بستن کامل مرز با سرزمین اصلی چین دست به اعتصاب زده اند، مقامات نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس را در این قلمرو نیمه خودمختار چین گزارش کردند و نگرانی ها درباره انتشار محلی ویروس بالا گرفته است.

پس از اعتصاب بیش از 2000 نفر از کارکنان بیمارستانی هنگ کنگ در روز دوشنبه، همه ارتباطات زمینی و دریایی این قلمرو با سرزمین اصلی به جز دو جهت قطع شد. مقامات هنگ کنگ همچنین از شناسایی دو بیمار دیگر مبتلا به کوروناویروس بدون سابقه مسافرت به کانون شیوع در چین خبر دادند و یه این تریب شمار موارد انتشار محلی کوروناویروس در هنگ کنگ به چهار مورد رسید.

یک مرکز گردهمایی در شهر ووهان که به یک بیمارستان موقت تبدیل شده است

  • در ووهان چه خبر است

بیماران در شهر ووهان کانون اولیه شیوع کوروناویروس به بیمارستان 1000 تختخوابی منتقل می شوند که فقط در 10 روز با ساختمان های پیش ساخته ساخته و با تجهیزات پزشکی و سیستم های تهویه پیشرفته مجهز شد. یک بیمارستان 150 تختخوابی نیز که به طور خاص برای بیماران کورونا ساخته می گردد، قرار است به زودی گشایش یابد.

مقامات در ووهان همچنین در حال تبدیل یک ورزشی، سالن نمایشگاهی و مرکز فرهنگی به یک بیمارستن 3400 تختخوابی برای درمان بیماران با علائم ملایم هستند.

مقامات امیدوارند با این کارها بتوانند ازدحام بیش از حد سیستم بهداشت عمومی در ووهان و مناطق اطراف را رفع کننند.

  • میزان کشندگی ویروس در حد 2 درصد مانده است

به گفته مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین میزان کشندگی ویروس در حد 2.1 درصد ثابت ماده است. بیش از 80 درصد از مردگان بالای 60 سال داشته و بیش از 75 درصد دچار بیماری زمینه ای بوده اند.

مقامات ژاپنی نیز در حال چکاپ پزشکی بیش از 3000 مسافر سوار بر یک کشتی کروز ژاپنی هستند که یکی از مسافرانش پس از ترک کشتی هنگام توقف آن در هنگ کنگ از لحاظ ویروس کورونا مثبت شده است.

شرکت هوایی لوفت هانزای آلمان به جمع چندین شرکت هوایی دیگر پیوست که پروازهای بین المللی شان به چین را معلق نموده اند. چندین کشور هم ورود مسافران چینی یا افرادی را که اخیرا در چین بوده اند، ممنوع نموده اند. دو شرکت هوایی ژاپنی، جاپان ایرلاینز و ال نیپون ایرویز نیز پروازهایشان به چندین شهر چین از اواسط فوریه تا اواخر مارس کاهش داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 830

به "شمار مبتلایان به کوروناویروس جدید از 20000 نفر گذشت ، هنگ کنگ نخستین مرگ را گزارش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کوروناویروس جدید از 20000 نفر گذشت ، هنگ کنگ نخستین مرگ را گزارش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید