شرایط نو و ضروری سفر به پاتایا در تایلند؛ آپدیت 1400 (تور پاتایا)

به گزارش کشتی کروز، افرادی که قصد دارند تا یک سفر خاص به شهر پاتایا در تایلند داشته باشند، همیشه این سوال را مطرح می نمایند که برای سفر به این شهر که یکی از شهرهای زیبای تایلند است، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا شما را با اطلاعات ضروری سفر به پاتایا آشنا نموده و در رابطه با اطلاعات سفر به پاتایا توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این مسئله بسیار مهم را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داده و در خصوص آن صحبت کنیم.

شرایط نو و ضروری سفر به پاتایا در تایلند؛ آپدیت 1400 (تور پاتایا)

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما تایلند خبرنگاران اینجا کلیک کنید.

؟پاتایا در تایلند کجاست

به منظور آنالیز اطلاعات سفر به پاتایا باید به این مسئله اشاره کنیم که پاتایا یک شهر ساحلی در شرق تایلند است که 2.2 کیلومتر مربع وسعت داشته و بر اساس آنالیز های انجام شده جمعیت آن بیش از 320 هزار نفر است.

این شهر در فاصله 165 کیلومتری از بانکوک، مرکز کشور تایلند است واقع شده و در سال های اخیر شاهد سفر بسیاری از جهانگردان به این منطقه هستیم. به همین خاطر اگر قصد دارید تا به سراغ یک شهر زیبا در کشور تایلند رفته و از آن بازدید کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا پاتایا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، چرا که این شهر با جاذبه های جهانگردی مجذوب نماینده خود و بعلاوه طبیعت شگفت انگیزش می تواند یکی از برترین مقاصد جهانگردی در جنوب شرقی آسیا به حساب بیاید.

آنالیز آب و هوای پاتایا

یکی از اطلاعات سفر به پاتایا در تایلند، آنالیز آب و هوای این منطقه است. آنالیز این مسئله باید گفت که تایلند به شکل کلی یک کشور گرمسیری بوده و شهر پاتایا به عنوان یکی از شهرهای این کشور دارای آب و هوای گرمسیری است.

از مهم ترین ویژگی های پاتایا می توان به باران های موسمی این منطقه اشاره نمود و به صورت کلی در منطقه ها استوایی و گرمسیری شاهد این باران های موسمی هستیم.

بعلاوه به منظور معرفی این آب و هوا باید به شما در رابطه با این مسئله بسیار مهم توضیحاتی را ارائه دهیم. به همین خاطر باید به این نکته اشاره نمود که آب و هوای موسمی منطقه پاتایا به نحوی است که ممکن است در چند ثانیه ناگهان هوای آفتابی تبدیل به آب و هوای بارانی گردد.

به همین علت ضروری است تا حتماً در هنگام سفر به این منطقه در فصل بارش باران های موسمی اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با این باران ها داشته باشید و وسایل لازم را به همراه خود بیاورید تا در نهایت بتوانید به برترین شکل ممکن یک سفر خاص به شهر پاتایا داشته باشید.

در راستای آنالیز آب و هوای این منطقه باید گفت که به صورت کلی سپتامبر و اکتبر ماه هایی هستند که شاهد بارش باران های موسمی در این منطقه هستیم. یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره نمود این است که پس از طی کردن ماه آوریل، آرام آرام هوای پاتایا گرم می گردد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد دارید تا به این منطقه سفر کنید، برترین زمان سفر ابتدای بهار و اواخر زمستان است.

اطلاعات ضروری سفر به پاتایا در تایلند

به منظور آنالیز اطلاعات سفر به پاتایا باید به این مسئله اشاره کنیم که زبان رسمی این شهر تایلندی است و واحد پول رسمی پاتایا، بات یا همان بت است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اختلاف ساعت تایلند و شهر پاتایا با تهران 3 ساعت بوده و فرودگاه این شهر پاتایا Airpark نام دارد. اگر بخواهیم شما را با فهرست شماره های ضروری پاتایا آشنا کنیم، می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • شماره تلفن پلیس: 191
  • شمـاره تلفن آتش نشانی: 199
  • شماره تلفن پلیس جهانگردی: 1155
  • شمـاره تلفن رزرو اتوبوس جهانگردی: 1188
  • شماره تلفن پلیس دریایی: 883 211 76(0) 66+

برترین جاذبه های جهانگردی پاتایا

افرادی که قصد سفر به شهر زیبا پاتایا را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می نمایند این است که برترین جاذبه های جهانگردی این منطقه کدام است؟ به همین خاطر اگر بخواهیم شما را با بعضی از برترین جاذبه های جهانگردی این منطقه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دهکده فیل ها

شما می توانید در کشور تایلند، فیل های آسیایی بسیار زیادی را مشاهده کنید. در واقع مهم ترین زیستگاه فیل های آسیایی کشور تایلند است. در این بین در شهر پاتایا نیز شاهد دهکده ای به نام دهکده فیل ها هستیم که یکی از جاذبه های جهانگردی این منطقه به شمار میرود.

این دهکده در سال 1973 و به منظور مراقبت از فیل های کهنسال افتتاح شد. در این منطقه فیل ها به صورت آزادانه زندگی نموده و از آن ها مراقبت می گردد. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بازدید از دهکده فیل ها شما می توانید به تماشای نمایش آن ها پرداخته و بعلاوه اقدام به سوار شدن بر روی فیل های موجود در این دهکده کنید.

جزیره مرجانی

به منظور آنالیز اطلاعات سفر به تایلند و معرفی یکی از جاذبه های جهانگردی زیبا و خاص منطقه پاتایا در تایلند باید گفت که جزیره مرجانی یکی از بخش های مجذوب نماینده این شهر است. در واقع به منظور بازدید از جزایر مرجانی پاتایا شما باید سوار بر قایق های مخصوص شده و در هنگام قایق سواری می توانید از کف شیشه این قایق ها زیست بوم زیر آب این منطقه را مشاهده کنید که یکی از بخش های مجذوب نماینده و خاص منطقه پاتایا است.

بانجی جامپینگ در پاتایا

یکی از فعالیت های ورزشی هیجان انگیز و بسیار خاص که شاهد محبوبیت آن در سراسر جهان هستیم، بانجی جامپینگ است. نکته جالبی که باید به آن اشاره نمود این است که بانجی جامپینگ شهر پاتایا به عنوان یکی از خاص ترین بانجی جامپینگ های جهان به شمار میرود. در واقع ارتفاع این بخش از شهر پاتایا 50 متر بوده و شما می توانید از یک ارتفاع بسیار بلند اقدام به پرش کنید.

اگر در پی انجام یک فعالیت هیجان انگیز، خاص و مجذوب نماینده در تایلند هستید به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما به سراغ بانجی جامپینگ این منطقه رفته و آن را امتحان کنید. مطمئن باشید که پرش از ارتفاع 50 متری تجربه ای است که هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد.

برترین مراکز خرید پاتایا

یکی دیگر از اطلاعات سفر به پاتایا، آنالیز مراکز خرید این شهر است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که پاتایا مملو از مراکز خرید مجذوب نماینده و خاص است که شما می توانید برای خرید وسایل مختلف به سراغ این مراکز خرید رفته و از آن تماشا کنید. به همین خاطر اگر بخواهیم شما را با برترین مراکز خرید شهر پاتایا آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مرکز خرید اوت لت
  • مرکـز خرید بیگ سی
  • مرکز خرید میموسا
  • مرکـز خرید رویال گاردن پلازا
  • مرکز خرید سنترال فستیوال

هتل های پاتایا

به منظور اقامت در شهر پاتایا و آنالیز اطلاعات سفر به پاتایا باید به این مسئله توجه داشته باشید که این شهر مملو از هتل های خاص و با کیفیت است و به همین علت شما می توانید با خیال آسوده در هر یک از این هتل ها اقامت کنید. به همین خاطر و به منظور معرفی برترین هتل های پاتایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاتایا Garden
  • Hotel Hilton
  • Miracle Suite
  • Centara Grand Mirage Beach Resort

نکته مهمی که باید بدانید این است اگر در زمان های کم جهانگرد سال به شهر پاتایا سفر کنید، می توانید در این هتل ها با هزینه بسیار کم اقامت داشته باشید. از سوی دیگر اما اگر در زمان هایی که جهانگردان بسیار زیادی به پاتایا می آیند، این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، مجبور خواهید شد تا مبالغ بیشتری برای اقامت در هتل های این شهر پرداخت کنید. همین مسئله باعث می گردد تا هزینه های سفر شما افزایش و یا کاهش پیدا کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2319

به "شرایط نو و ضروری سفر به پاتایا در تایلند؛ آپدیت 1400 (تور پاتایا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نو و ضروری سفر به پاتایا در تایلند؛ آپدیت 1400 (تور پاتایا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید