شرایط مالی بد است اما برای همه

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/اصفهان یک کارگردان گفت: مسئولان علت حمایت نکردن از فیلم سازان را شرایط بد اقتصادی می دانند اما شرایط بد اقتصادی شامل هنرمندان و گروه های فیلم سازی که بضاعت اقتصادی اندکی دارند هم می گردد.

شرایط مالی بد است اما برای همه

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی راس و ریس دربارۀ ساخت این فیلم به خبرنگاران گفت: این فیلم در ژانر کمدی و به سفارش سیما فیلم تهیه و فراوریشده تا در جشنوارۀ سراسری جام جم حضور پیدا کند و بعد از آن هم قرار است از شبکه های سراسری پخش گردد.

سید میلاد بنی طبا ادامه داد: داستان این فیلم پیرامون شخصیتی به نام صبور است که برای وصول طلبی به اصفهان سفر می نماید و طی این سفر با یک خانواده اصفهانی آشنا می گردد. این خانواده تصمیم می گیرند به صبور یاری نمایند و در این راه اتفاقات کمیکی رخ می دهد.

وی یادآور شد: عوامل فیلم را هنرمندانی از تهران و اصفهان تشکیل می دهند؛ بازیگرانی چون کیانوش گرامی، رضا توکلی، محمد برسوزیان و اسدالله یکتا را از تهران داشتیم و همچنین جلال احمدی، مرتضی کیوانداریان، محمد صفری و مهسا آقادادی از اصفهان همراه ما بودند.

بنی طبا با معرفی دیگر عوامل فیلم راس و ریس اضافه کرد: جلال احمدی به عنوان تهیه نماینده، مجید محسنی مدیر فیلم برداری، مجتبی حبیب اللهی مدیر صدابرداری، مسعود جزایری طراح صحنه، مهناز شکوه فر طراح لباس، مهدی صادقی طراح گریم، مهدی روناسی دستیار اولی کارگردان، حمید تربتیان مدیر تدارکات، امین شاه قلی تدوین و نازنین حبیبی به عنوان برنامه ریز در ساخت این فیلم با ما همکاری داشتند.

این کارگردان اظهار کرد: 80 درصد از لوکیشن این فیلم در شهر اصفهان، 10 درصد در توابع استان و مابقی در تهران بوده است.

کارگردان سریال هیچ کاره در پاسخ به این سؤال که چرا اغلب فیلم های سینمایی و سریال های ساخته شده در اصفهان کمدی هستند، گفت: سریال های ایرانی سه دسته اند؛ تاریخی، مناسبتی و اجتماعی. طبیعتاً سریال های مناسبتی که برای ایامی مثل نوروز ساخته می گردد، باید طنز باشد تا شور و امید را به مخاطب هدیه بدهد.

وی اضافه کرد: این را هم باید در نظر داشت که برای ساخت سریال باید حتماً بودجه تأمین گردد و در استان ها از این لحاظ کمبودهایی است که به تبع آن فیلم سازان نمی توانند برای هر مناسبت یک سریال بسازند به همین دلیل برای نمونه صداوسیمای مرکز اصفهان در سال از ساخت یک سریال حمایت می نماید که آن هم ویژه نوروز است و بهترین قالب برای ساخت آن قالب کمدی است.

بنی طبا نیروی انسانی مناسب و موقعیت های خوب جغرافیایی را از ظرفیت های خوب فیلم سازی در اصفهان دانست و ادامه داد: فیلم نامه خوب با کارگردانی ضعیف به فیلم خوب بدل می گردد، اما حاصل ضرب یک کارگردانی خوب با یک فیلم نامه بد یک فیلم ضعیف است و متأسفانه عظیم ترین مشکل ما در اصفهان نداشتن قصۀ خوب است. اصفهان نویسندگان خوبی چون امرالله احمدجو، اصغر فرهادی و عظیمان دیگر دارد اما بسیاری از این اساتید یا ترجیح می دهند در اصفهان کار ننمایند یا خانه نشین شده اند و این باید حتماً به صورت کارشناسانه مورد آنالیز قرار بگیرد.

کارگردان فیلم جدایی توضیح داد: مسئولان علت حمایت نکردن از فیلم سازان را شرایط بد اقتصادی می دانند اما شرایط بد اقتصادی شامل هنرمندان و گروه های فیلم سازی که بضاعت اقتصادی کمی دارند هم می گردد، بااین وجود باید برای درخواست بیمارستان، پاسگاه، برق و چیزهای کوچک پول پرداخت نمایند. قطعاً انعکاس زیبایی های شهر گنبدهای فیروزه ای نیازمند حمایت های بیشتری از سوی نهادهاست که امیدواریم از ما دریغ ننمایند.

وی همچنین از هنرمندان اصفهان خواست که حرفه ای تر رفتار نمایند و بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشند.

بنی طبا در ادامه از ساخت یک سریال 40 قسمتی نیز اطلاع داد و گفت: فیلم نامۀ این سریال اوایل سال 1399 به سرانجام می رسد و وارد مرحله پیش فراوری می گردد. 50 درصد از آن در اصفهان ساخته می گردد و امیدواریم که نتیجه کار اثری قابل تأمل و درجه یک باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1066

به "شرایط مالی بد است اما برای همه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مالی بد است اما برای همه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید