سوئیس در پی دفن زباله های اتمی در نزدیکی مرز آلمان (تور ارزان آلمان)

به گزارش کشتی کروز، مقامات سوئیسی اعلام کردند قصد دارند منطقه ای در نزدیکی به مرز با آلمان را به عنوان مکان دفن زباله های اتمی پیشنهاد دهند.

سوئیس در پی دفن زباله های اتمی در نزدیکی مرز آلمان (تور ارزان آلمان)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام دفتر فدرال انرژی سوئیس، قرار است این کشور منطقه ای در شمال خاکش نزدیک به مرز با آلمان به عنوان مکان طراحی شده برای دفن پسماندهای هسته ای در عمق زمین را پیشنهاد دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر مبنای این طرح پیشنهادی، احداث این پروژه در سال 2045 آغاز می گردد.هنوز دولت و مجلس سوئیس طرح احداث به اصطلاح انباشتگاه زمین شناختی عمیق برای سوخت هسته ای مصرف شده و دیگر پسماندهای رادیواکتیو را تصویب ننموده اند.

ماریان زوئند، سخنگوی دفتر فدرال انرژی سوئیس اظهار کرد، شرکت تعاونی ملی دورریزی پسماند رادیواکتیو شرکت مسئول این پروژه است که از جانب دولت و اپراتورهای نیروگاه های هسته ای تاسیس شده و برنامه ریزی نموده منطقه لاگرن واقع در شمال زوریخ در نزدیکی مرز با آلمان را به عنوان مکان دفن زباله های هسته ای پیشنهاد دهد.

او اضافه نمود، روز دوشنبه یک کنفرانس خبری برای اعلام این مکان پیشنهادی برگزار خواهد شد.

زوئند ادامه داد: این بیانیه صرفا هدفش اعلام جایی است که آنها مایل به احداث پروژه در آن هستند. او تاکید نمود، دفتر فدرال انرژی سوئیس بر این فرآیند نظارت خواهد نمود و بعلاوه گفت: حالا تعاونی ملی دورریزی پسماند رادیواکتیو باید همه جزئیات را معین نموده و در قالب یک درخواست رسمی که آنها در مدت حدود دو سال ثبت خواهند کرد، تهیه کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2326

به "سوئیس در پی دفن زباله های اتمی در نزدیکی مرز آلمان (تور ارزان آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس در پی دفن زباله های اتمی در نزدیکی مرز آلمان (تور ارزان آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید