دیدنی های کراکوف و نقاط توریستی مجذوب کننده این شهر

به گزارش کشتی کروز، کراکوف یکی از شهرهای توریستی و پر جاذبه در کشور لهستان است این شهر بزرگ دارای جذابیت های گردشگری بسیار زیادی است و به عنوان مرکز رسمی لهستان شناخته می شود جاذبه های این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند جاذبه های شگفت انگیزی که در این شهر وجود دارد می تواند جذابیت های ویژه ای برای علاقه مندان داشته باشد. فعالیت های هیجان انگیزی که می توانید در این شهر انجام دهید از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است که باید حتما از این لذت ها بهره مند شوید. اطلاعات گردشگری که درباره این منطقه در اختیار شما قرار داده می شود می تواند شما را با جاذبه ها و دیدنی های بیشتری از کراکوف آشنا کند. راهنمای سفر به این شهر می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار گردشگران قرار دهد یکی از زیبایی های مهم این شهر رودخانه ویسلا است که با سفر به آن می توانید از جذابیت های بیشتری بهره مند شوید.

دیدنی های کراکوف و نقاط توریستی مجذوب کننده این شهر

مهم ترین دیدنی های شهر کراکوف:

این شهر دارای آب و هوای مناسب و معتدلی است و یکی از زیباترین دیدنی های لهستان برای گردشگران محسوب می گردد این شهر جذابیت های تاریخی و فرهنگی متعددی دارد که در این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

میدان اصلی کراکوف:

یکی از مهم ترین دیدنی های کراکوف میدان اصلی این شهر می باشد که از مهم ترین میادین کشور لهستان نیز می باشد. قدمت این میدان به حدود قرن 13 میلادی باز می گردد که برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می گردد. اگر به لهستان سفر کرده اید و می خواهید با یک جاذبه هیجان انگیز رو به رو شوید میدان اصلی این شهر یکی از بهترین جاذبه های کشور لهستان می باشد و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. همچنین این میدان به عنوان یکی از بزرگترین میدان های شهری در اروپا شناخته می گردد. در میدان شهر کراکوف کاخ ها و کلیساهای زیادی وجود دارد که همین ساختمان ها باعث شده اند تا میدان اصلی این شهر به عنوان یکی از شلوغ ترین جاهای این شهر لقب بگیرد. مرکز این میدان در سالیان مختلف مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است که یکی از مهم ترین آنها در سال 1555 به سبک معماری رنسانس می باشد.

معدن نمک کراکوف:

این معدن نمک که در حومه این شهر واقع شده است و در نزدیکی این شهر می باشد یکی دیگر از جاذبه های کراکوف است که از قرن 13 تا کنون از آن نمک استخراج می گردد و به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر شناخته می گردد. همچنین این معدن به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت ها در جهان شناخته می گردد و از اهمیت زیادی برخوردار است. این معدن شبیه به یک شهر زیرزمینی می باشد که گردشگران می توانند در طول سفر خود در ساعت های خاصی که تعیین شده است از این مکان زیبا بازدید نمایند. در این شرکت در طول سالیان گذشته مجسمه هایی از جنس سنگ نمک ساخته شده است که می تواند جالب توجه باشد. اگر قصد سفر به کشور لهستان را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این شرکت قدیمی در شهر کراکوف بازدید نمایید. شما با بازدید از این مکان با یک جاذبه حیرت انگیز رو به رو خواهید شد و همچنین می توانید از مجسمه هایی که از طریق هنرمندان بزرگ لهستان در این مکان جمع آوری شده است و جنس آن ها از سنگ نمک است بازدید نمایید و مجذوب این مجسمه های زیبا شوید.

قلعه واول:

یکی دیگر از دیدنی های کراکوف این ساختمان قدیمی است که در قدمت بسیار طولانی برخوردار می باشد. این قلعه در قرن 14 به دستور پادشاه وقت آن زمان ساخته شده است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این قلعه تاریخی تنها جواهر سلطنتی کشور لهستان که شمشیر تاجگذاری نام دارد نگهداری می گردد. گردشگران می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل در شیفت های صبح و عصر از این شمشیر تاریخی و قدیمی بازدید نمایند. قلعه واول یکی از قدیمی ترین ساختمان های این شهر است که می تواند شما را حیرت زده نماید. همچنین این قلعه یکی از تاریخی و قدیمی ترین مکان های لهستان به شمار میرود.

اردوگاه آشویتس:

این اردوگاه یکی از غم انگیز ترین مکان های کشور لهستان محسوب می گردد که در طول اشغال لهستان به دستور هیتلر از طریق نازی ها ساخته شد تا در آن به شکنجه مردم لهستان بپردازند. مردم این شهر هرگز دست به تخریب این ساختمان شکنجه نزدند تا خاطرات جنگ و تلاش آن ها برای بقا و زیستن از یادها نرود. این مکان دیدنی در حدود 37 مایلی غرب این شهر واقغ شده است و برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ از استقامت شناخته می گردد. اردوگاه آشویتس یکی دیگر از دیدنی های کراکوف است که می توانید از آن بازدید کنید. در این اردوگاه اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی زیادی وجود دارد که قابل بازدید هستند. این مکان در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

برای آشنایی با مکان های دیدنی های لهستان می توانید به لینک مراجعه کنید و با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا شوید کشور لهستان دارای پیشینه تاریخی غنی است و قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2301

به "دیدنی های کراکوف و نقاط توریستی مجذوب کننده این شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کراکوف و نقاط توریستی مجذوب کننده این شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید