دستگیری زوج دزد پس از سرقت از منزل همسایه

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری زوج دزد که از منزل همسایه خود 3 میلیارد ریال سرقت کردند اطلاع داد.

دستگیری زوج دزد پس از سرقت از منزل همسایه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان اعلام کرد: چهاردهم فروردین ماه پرونده ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری 114 غیاثی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

وی نام کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، ساعت ساعت 7 صبح پنجم فروردین ماه برای مسافرت منزل خود را واقع در آدرس خیابان خاوران، ترک و ساعت 2300 چهاردهم فروردین ماه پس از مراجعه متوجه می شود دزد یا دزدان به وسیله باز نمودن درب پشت بام و تخریب قفل درب وارد منزل شده و با پیدا نمودن کلید گاوصندوق از داخل منزل اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلاو نقره جات به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی توضیح داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع مطروحه، کشف حقیقت و لزوم شناسایی دزدان موضوع بصورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه نهاده شد که در این راستا کارآگاهان جهت آنالیز موضوع، بازدید از محل، آنالیز دوربین های مداربسته احتمالی و انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت عزیمت، طی مشاهدات و آنالیز های اجرا شده معین شد تنها راه ورود به منزل شاکی به وسیله پشت بام همسایه مجاور ایشان که متعلق به شخصی به نام نادر است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: یافته های کارآگاهان حکایت از آن داشت دزدان با اطلاع از موقعیت فیزیکی و مکانی منزل و عدم حضور شاکی و مکان دقیق طلاجات وارد و سرقت بدون بهم ریختگی اسباب و اثاثیه منزل و از گاوصندوق اجرا شده است و این فرضیه که سرقت یا به وسیله همسایه شاکی و اعضای خانواده ایشان یا با مساعدت مشارالیهم اجرا شده باشد قوت گرفت. لذا تحقیقات میدانی نا محسوس در مورد ساکنین ملک مجاور صورت پذیرفت و معین شد صاحب ملک مجاور دارای دختری بنام مرجان بوده که مدتی است بدلیل اعتیاد از منزل طرد و با فردی بهویت ناماعیل بصورت موقت ازدواج کرده است و اکنون در خیایان پیروزی، در یک زیرزمین اجاره ای با یکدیگر زندگی می نمایند.

سرهنگ کنجوریان اضافه کرد: برابر تحقیقات اجرا شده و اظهارات اهالی و همسایگان معین شد در زمان نبود شاکی، همسایه مجاور هم در منزل حضور نداشته لیکن یک نفر زن به همراه یک نفر مرد مشاهده شده که به منزل همسایه شاکی دارای تردد بوده که این امر کنجکاوی کارآگاهان را برانگیخته که نفرات مذکور چه ارتباطی با منزل همسایه شاکی دارند؟ و آیا سرقت به وسیله این دو نفر اجرا شده است؟ لذا با استفاده سوابق کیفری مشارالیهم استعلام که معین شد مرجان فاقد سابقه و ناماعیل دارای سوابق کیفری متعدد منجمله سرقت است.

این مقام پلیسی در ادامه بیان داشت: آنالیز علمی کارآگاهان هم حاکی از آن بود نامایل و مرجان در سرقت از منزل همسایه نقش داشته اند لیکن با توجه به تکمیل تحقیقات، مستندات، شواهد و قراین موجود و شناسایی هویت دزدان مراتب به دادسرا ارسال، دستورات لازم اخذ و سوم اردیبهشت ماه ناماعیل در حالی که با موتورسیکلت در منطقه خاوران در حال تردد بود شناسایی، دستگیر و در بازرسی بدنی از وی مقادیری طلاجات، فاکتور و مدارک هویتی کشف، ضبط و موتورسیکلت به پارکینگ و متهم جهت سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات به پایگاه دلالت شد.

وی توضیح داد: در تحقیقات اولیه نامبرده منکر بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی شده و هرگونه اتهامی را نسبت به خود قویا منکر می شود لیکن با صدور قرار تامین از سوی مرجع قضایی جهت تکمیل تحقیقات در اختیار این یگان نهاده شد. در راستای کشف جرم و زوایای پنهان پرونده مجدداً از متهم بازپرسی که چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به بزه انتسابی بیان داشت سرقت را با همدستی مرجان و به وسیله پشت بام منزل پدر ایشان انجام داده و بخشی از اموال را پس از سرقت داخل زین موتور مخفی کرده که بدلیل خاص بودن نوع طلاجات قادر بفروش اموال نشده و الباقی آنها را به شخصی در میدان امام حسین به مبلغ 300 میلیون ریال بفروش رسانده وجه حاصل از فروش به حساب عابر بانک وی واریز و تماما صرف هزینه های مسافرت به کیش و رزرو هتل و اجاره خودروهای لوکس خارجی و خرید البسه کرده و نقره جات مسروقه را به شخص دیگری که صاحب مغازه نقره فروشی واقع در میدان خراسان بفروش رسانده و مبلغ 50 میلیون ریال از ایشان وجه نقد و نقره دریافت کرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در خاتمه گفت: در ادامه طی هماهنگی با مرجع قضایی حکم جلب همدستان و افراد مالخر اخذ و نهم اردیبهشت ماه مرجان در بلوار ابوذر دستگیر و پس از دلالت به پایگاه و انجام مواجهه حضوری با دزد به همدستی با او در سرقت معترف شد در متعاقب موضوع با شناسایی مخفیگاه مالخران هر دو نفر آنها دستگیر و با دلالت به پلیس آگاهی در تحقیقات معموله به بزه انتسابی معترف شدند. که با دستور قضائی هر 4 متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1934

به "دستگیری زوج دزد پس از سرقت از منزل همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری زوج دزد پس از سرقت از منزل همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید