ثبت شرکت دکوراسیون داخلی چه مراحلی و مدارکی احتیاج دارد؟

به گزارش کشتی کروز، رشته و تخصص معماری به عنوان یک هنر مطرح است. معماری مفهومی است که ایده های خلاقانه مهندسین و تحصیلکرده های این حوزه در تلاقی با ریاضی و محاسبات، به نقشه ها و طرح های بکر می رسد. خروجی کار عبارت است از طرح اولیه سازه و هر فضایی که باید به وسیله متخصصین این کار آماده و تحویل مشتری گردد. با توجه به اینکه صنعت ساختمان در کشورمان از رواج بالایی برخوردار است، ثبت شرکت طراحی داخلی و معماری نیز به همین ترتیب جایگاه خوبی در میان علاقه مندان و متقاضیان دارد و به همین دلیل به ارائه اطلاعات خوبی در این مورد خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت دکوراسیون داخلی چه مراحلی و مدارکی احتیاج دارد؟

رشته پرطرفدار معماری و طراحی ساختمان

رشته معماری را می توان یکی از پرطرفدارترین شاخه های علمی در جهانی امروز مهندسی دانست. یک ترکیب ایده آل و بسیار مجذوب نماینده از هنر و ریاضی که با توجه به تاثیر ملموس آن در فضای زندگی و کسب و کار شما، می تواند علاقه مندان زیادی داشته باشد. افرادی که در پی راه اندازی شرکت های طراحی و مشاوره معماری هستند، باید به این نکته واقف باشند که فراوری نقشه های طراحی شده و آماده برای استفاده مشتریان، تنها بخش کوچکی از جهانی بزرگ معماران می باشد و موارد متعدد زیر هم از جمله وظایف یک شرکت فعال در این حوزه خواهد بود :

  1. اجرای پروژه های معماری و طرح های آماده شده و یا نظارت بر اجرا
  2. ارائه مشاوره های تخصصی برای مشتریان و تمامی مراجعه نمایندگان برای طراحی داخلی و بیرونی سازه
  3. به روز رسانی مداوم و بی وقفه دانسته های اعضاء در خصوص برترین و ایده آل ترین طرح های امروز جهان
  4. طراحی تمامی نقشه ها و بناهای سفارش شده از سوی مشتریان

روند ثبت شرکت مشاوره و طراحی معماری

اقدامات اجرا شده به صورت انفرادی یا به وسیله ارائه وکالت به افراد و موسسه های حقوقی معتبر خواهد بود. در هر صورت ترتیب انجام این کار به شکل زیر است:

  1. فرم اطلاعات مربوط به شرکتی که می خواهید ثبت کنید، از سوی اداره ثبت شرکت ها در اختیار شما قرار داده می گردد و باید علاوه بر مشخص نوع درخواست، به موارد دیگری در خصوص هویت شرکت نیز اشاره دقیق گردد.
  2. شخص یا اشخاصی که متقاضی ثبت این شرکت هستند، باید مدارک هویتی و شناسایی خود را برای احراز در اختیار سازمان مربوط قرار دهند.
  3. مشخص نام شرکت مرحله بعدی است که الزاما باید مطابق با دستورات و استاندارد مشخص شده از سوی نهاد ذی صلاح باشد. دقت در انتخاب نام و گرفتن تایید سریع آن می تواند روند کار را به شدت تسریع ببخشد.
  4. متقاضی باید با آگاهی کافی از زمینه های فعالیت شرکت، توضیح مفصل و درستی از موضوع و نوع اقدامات فراوریی، خدماتی یا مشاوره ای در اختیار اداره ثبت قرار دهد. شرکت هایی هستند که علاوه بر موضوع طراحی می توانند به عنوان همکار در پروژه ها، نظارت های اجرا و مشاوره های ساخت نیز فعالیت نمایند.
  5. یکی از حساسیت های لازم برای ثبت یک شرکت، بر روی سرمایه اولیه و میزان پولی است که باید موسسان آن برای توسعه و ارتقاء قرار دهند. این میزان سرمایه تخصیص یافته باید به وضوح ذکر گردد و نباید از حداقل های مشخص شده در قوانین کمتر باشد.
  6. اعضای موسس موظف هستند در ابتدای روند ثبت، روزنامه ای که باید نسبت به چاپ آگهی شرکت اقدام کند را معرفی نمایند.
  7. در ارتباط با سازمان امور مالیاتی، شرکت مورد نظر ملزم به ارائه اظهارنامه رسمی خواهد بود.
  8. مراجعه به سامانه الکترونیکی و درگاه اینترنتی اداره ثبت، این امکان را به شما خواهد داد که تصاویر مدارک خود را به صورت آنلاین بارگذاری کنید.
  9. تایید صحت مدارک پس از بازرسی های دقیق بر روی آنها اعلام خواهد شد و یا از شما می خواهند که نسبت به تکمیل و برطرف نواقص اقدام نمایید. در هر صورت پس از تایید نهایی، قادر هستید که آگهی ثبت شرکت را در روزنامه های رسمی اطلاعیه کنید و فعالیت خود را به صورت قانونی و رسمی شروع نمایید.

شرکت مشاوره معماری با مسئولیت محدود

آنچه در عمل برای ثبت شرکت هایی در حوزه طراحی و معماری مدنظر قرار می گیرد این است که اغلب آنها به صورت نوع مسئولیت محدود می باشند. این موضوع به ماهیت رشته معماری و شکل ارائه خدمات و شراکت در آن مربوط می گردد. هرچند اشاره به این نکته نیز لازم است که هیچ محدودیت قانونی و رسمی برای ثبت شرکت دکوراسیون داخلی در انواع سهامی خاص و حتی عام وجود ندارد. به همین علت ابتدا در خصوص نوع مسئولیت محدود صحبت خواهیم کرد.

شرکت هایی که با عنوان مسئولیت محدود ثبت می شوند، دارای شرایطی هستند که مختص آن بوده و باید به وسیله متقاضی کاملا رعایت گردد :

  • این شرکت های مشاوره معماری به صورت مسئولیت محدود باید 2 نفر یا بیش از این میزان سرمایه گذار و موسس داشته باشند.
  • حداقل میزان سرمایه مورجهانز برای تاسیس و ثبت چنین نهادی به میزان یکصد هزار تومان خواهد بود.
  • افرادی که اقدام به ثبت چنین شرکتی می نمایند باید تعهدی را مبتنی بر ضمانت کل میزان سرمایه در سازمان و اداره موردنظر ارائه دهند.
  • تمامی مدارک شناسایی لازم برای این مورد را باید در اختیار اداره ثبت قرار دهید که عبارتند از: مدارک شناسایی هویتی، گواهی عدم سوء پیشینه، مجوز کسب، فیش آورده نقدی و امضای اقرارنامه از جمله آنها خواهد بود.
  • اساسنامه و شرکت نامه نیز باید همراه با دیگر موارد بالا تهیه و ارائه گردد.

شرکت مشاوره و طراحی معماری سهامی خاص

شرکت هایی که در حوزه معماری به صورت سهامی خاص می باشند باید به شکل زیر تشکیل شوند :

  • این نهادهای ثبت شده باید بیش از سه نفر را به عنوان تیم موسس به اداره ثبت معرفی نمایند.
  • در انواع سهامی خاص نیز میزان حداقلی سرمایه مشابه حالت مسئولیت محدود و به میزان یک میلیون ریال خواهد بود.
  • در سهامی خاص، اعضای موسس باید معادل 35 درصد از آورده سرمایه خود را به عنوان تضمین و اثبات توان مالی در حساب مشخصی واریز نمایند.
  • مدیران و موسسان یک شرکت طراحی معماری، موظف هستند که اقرارنامه ای را مبنی بر عدم اشتغال در سایر شرکت های تجاری ارائه دهند.
  • مدارک هویتی و سوء پیشینه، دیگر آیتم های لازم برای تحویل به اداره ثبت شرکت ها خواهند بود.
  • اساسنامه و شرکت نامه از جمله مدارکی هستند که هیچ تردیدی در تهیه و تدارک آنها با تشکیل جلسات و مجامع رسمی نیست.

ثبت شرکت کاج

جهت دریافت مشاوره می توانید به وب سایت kajsabt.com یا شماره 02162753000 تماس بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2410

به "ثبت شرکت دکوراسیون داخلی چه مراحلی و مدارکی احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت شرکت دکوراسیون داخلی چه مراحلی و مدارکی احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید