تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند پیشگام روش باروری IVF

به گزارش کشتی کروز، گوگل امروز لوگوی خود را به مناسبت نود و چهارمین زادروز آن مک لارن(Anne McLaren) دانشمند انگلیسی که از پیشگامان علم باروری و یکی از چهره های برجسته زیست شناسی رشد بود، تغییر داد.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند پیشگام روش باروری IVF

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

گوگل امروز سالگرد تولد 94 سالگی آن مک لارن، دانشمند پیشگام علم باروری را جشن گرفته است. کارهای مهم این دانشمند نامی، به روش لقاح مصنوعی(IVF) منجر شده است.

آن مک لارن دانشمند بریتانیایی از چهره های برجسته زیست شناسی رشد بود. وی 26 آوریل 1927 در لندن به دنیا آمد. اشتیاق او به علم باعث شد او در دانشگاه آکسفورد جانورشناسی بخواند. تحقیقات پیشگامانه وی در دهه 50 با آزمایش بر روی موش ها پیروز به ایجاد جنین در خارج از بدن مادر شد.

در سال 1991 مک لارن به عنوان وزیر خارجه و بعداً به عنوان معاون رئیس انجمن سلطنتی منصوب شد. آن مک لارن یکی از شاخص ترین زیست شناسان فراوری مثل در قرن بیستم محسوب می گردد.

در دهه 1950 ، مک لارن آغاز به کار و آزمایش بر روی موش ها کرد تا درک بیشتری از زیست شناسی رشد پستانداران به دست آورد. پس از رشد پیروزیت آمیز جنین موش در شرایط آزمایشگاهی، مک لارن و همکارش جان بیگرز امکان ایجاد جنین سالم در خارج از رحم مادر را نشان دادند.

یافته های او که در سال 1958 منتشر شد، زمینه را برای توسعه فناوری لقاح مصنوعی(IVF) هموار کرد. 20 سال بعد نیز لقاح مصنوعی برای اولین بار با پیروزیت در انسان استفاده شد.

مک لارن(80 ساله) و همسر سابقش دونالد میشی(83 ساله) در 7 ژوئیه سال 2007 در حین تصادف جاده ای جان باختند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1789

به "تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند پیشگام روش باروری IVF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند پیشگام روش باروری IVF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید