ترجمه هوش مصنوعی در دامداری با یک گردنبند

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- متخصصان ایرانی پیروز شدند با طراحی و ساخت یک گردنبند هوشمند، کاربردی متفاوت از هوش مصنوعی را در دامداری تعبیر نمایند.

ترجمه هوش مصنوعی در دامداری با یک گردنبند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا رنجبر، فناور و طراح این محصول در مورد این محصول گفت: این گردنبند می تواند، دمای بدن، موقعیت، اندازه تحرک و استراحت دام را معین کند و با یک الگوریتم هوش مصنوعی آنالیز دقیق و آماری را به دامدار ارائه دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بر اساس نمودار ها اگر یک دام اندازه تحرک کافی نداشته باشد و یا دما بدنش غیر طبیعی تغییر کند به سرعت دامدار متوجه و دام مورد نظر تحت نظر دامپزشک قرار می گیرد.

رنجبر اضافه کرد: بهبود اقتصاد دام این روز ها در دنیا با بهره گیری از هوش مصنوعی دنبال می گردد و این جهت می تواند کاهش تلفات دام و افزایش بهره وری را در پی داشته باشد.

این فناور با اشاره به امکان تشخیص زمان تلقیح با استفاده از این گردنبند گفت: با این امکان سود فراوانی برای دامداران ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ متخصصان ایرانی یک نرم افزار جانبی برای این محصول طراحی نموده اند که هر دامدار می تواند در هر مکان و در لحظه دام های خود را آنالیز کند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، ایران در حوزه هوش مصنوعی، رتبه 14 دنیا در زمینه فراوری علم و رتبه 75 دنیا در زمینه کاربردی کردن این علم را داراست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2208

به "ترجمه هوش مصنوعی در دامداری با یک گردنبند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه هوش مصنوعی در دامداری با یک گردنبند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید