بزرگ ترین کشتی کروز دنیا کدام است؟

به گزارش کشتی کروز، کشتی های کروز امروزه خود تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده اند و انگار هتلی را با نخ بسته و با خود شهر به شهر میبرید، این نوع اط سفر بسیار محبوب شده و سرمایه گذاری جالب توجهی بر روی انها شده است، کشتی کروز Harmony of the Seas هم اکنون بزرگترین کشتی کروز است که به تازگی ماجراجویی خود را بر روی اقیانوس آغاز نموده است.

بزرگ ترین کشتی کروز دنیا کدام است؟

کشتی تفریحی Harmony of the Seas (هارمونی دریاها) با وزن 226 هزار و 963 تن و 362 متر طول، به عنوان بزرگترین کشتی کروز دنیا به شمار می آید. در حال حاضر کشتی تفریحی هارمونی دریا، یک رکوردشکن در دنیای کشتی رانی محسوب می شود. با آغاز کار این کشتی عظیم، تایتانیک دیگر یک افسانه نیست زیرا آن کشتی تنها 46 هزار و 328 تن وزن و 269 متر طول داشت.

کشتی کروز هارمونی دریا، با استفاده از به روزترین فناوری های دنیا ساخته شده است و همانند شهری شناور با انبوهی از امکانات دیدنی می باشد. این امکانات شامل سه استخر اصلی، سرسره های آبی، محوطه ویژه اسکیت روی یخ، دیوار سنگ نوردی، زمین بسکتبال و مجموعه بزرگی شامل فروشگاه ها و رستوران ها اشاره کرد.

کشتی هارمونی دریاها روز 23 مه 2016 از بندر ساوت همپتون در انگلیس، به مقصد سفری چهار روزه به روتردام در هلند نخستین سفر خود را آغاز کرد. این کشتی نسخه بزرگ تری از Oasis of the Seas (واحه دریاها) و Allure of the Seas (شیفته دریاها) محسوب می شود که آنها نیز همچون هارمونی دریاها به شرکت Royal Caribbean تعلق دارند.

از ویژگی های بزرگ ترین کشتی تفریحی دنیا می توان به حضور ربات ها در آن اشاره کرد که به مشتریان رستوران سرویس می دهند. این کشتی دارای پارک مرکزی با درختان سرسبز و سالن سینمای بزرگی به گنجایش 1380 صندلی می باشد. ظرفیت نهایی این کشتی 6780 مسافر و 2100 خدمه است که در نوع خود یک رکورد تاریخی محسوب می شود. اما تمامی این رکوردهای دیدنی موجب نشده تا فعالان زیست محیطی نگرانی خود را از بابت اثرات آلاینده این کشتی پنهان نگاه دارند. بر اساس اعلام شرکت Royal Caribbean، هر یک از سه موتور 16 سیلندر این کشتی که به اندازه یک ساختمان سه طبقه بزرگی دارند در هر روز 96 هزار گالن سوخت مصرف می کنند و قابل تأمل اینکه سوخت این کشتی از آلاینده ترین سوخت های دیزل در دنیا به شمار می آید.

انتشار: 17 فروردین 1401 بروزرسانی: 17 فروردین 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 55

به "بزرگ ترین کشتی کروز دنیا کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین کشتی کروز دنیا کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید