بازاریابی تلفنی در آژانس های مسافرتی

به گزارش کشتی کروز، در کسب و کار خدمات مسافرتی و جهانگردی، تلفن یکی از ابزارهای پر کاربرد و رایج است که نحوه استفاده از آن توسط مدیریت و پرسنل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در بازاریابی تلفنی 70% دقت شما باید به مواردی غیر از فروش باشد تا مشتری کاملا با شما ارتباط برقرار کند. چرا که معمولا چنانچه مشتری در ابتدای تماس متوجه معرفی یا پرزنت کردن شما گردد. در مقابل شما گارد گرفته و اجازه فروش به شما نمی دهد لذا ضروری است که به او شوک یا لرزش روانی وارد نمایید تا توجه او به شما جلب گردد. مثلا با بکار بردن عبارت به شما تبریک می گویم به خاطر انتخاب . . .

بازاریابی تلفنی در آژانس های مسافرتی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با آوای بورالان همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

ارتباط تلفنی بسیار سخت تر از ارتباطات حضوری است و بهمین علت، بالاترین میزان فروش در جهان در ارتباطات حضوری رخ داده است و بالاترین میزان سوء تفاهمات در جهانی کسب و کار به ارتباطات تلفنی اختصاص دارد.

  • بعنوان تماس گیرنده بایستید. به خاطر داشته باشید که وقتی با مشتری احتمالی تماس می گیریم، حداکثر 5 زنگ صبر می کنیم و اگر پاسخ داده نشد، تلفن را قطع می کنیم.
  • اگر مشتری با شما تماس گرفت، حداکثر پس از 3 زنگ به تماس وی پاسخ دهید.
  • پس از تماس با مشتری، چهار وظیفه مهم دارید که به آغاز قدرتمندانه معروف است:
  • خود را معرفی کنید 2- سازمان یا شرکت را معرفی کنید3- موضوع را مطرح کنید 4- سوال طرح کنید
  • اگر مشتری با شما تماس گرفت، بایستی دو اقدام اساسی ذیل را انجام دهید 1- معرفی خود 2- معرفی شرکت
  • نام مشتری را بپرسید و در حین مکالمه از نام او به دفعات بهره ببرید، در این کار بایستی بسیار دقت کرد، چرا که تاثیر بسزایی روی مشتری دارد و مشتری را همانگونه که خود را به شما معرفی می نماید صدا بزنید بطور مثال اگر خود را با سمت دکتر یا مهندس می نامد، شما هم از این عناوین برای وی بهره ببرید.
  • با لبخند صحبت کردن، یکی از ابزارهای بسیار مهم در ارتباط تلفنی است که تاثیر کلام را فوق العاده افزایش می دهد.
  • با استفاده از کلماتی همچون بله درسته صحیح می فرمایید و . . . شنیدن مکالمه تلفنی را به مخاطب نشان دهید.
  • نبایستی فراموش کرد که در ارتباطات تلفنی، مهم ترین عامل اثر گذار روی مشتری صدای شما و صدای محیط است و محیط های پر سر و صدا برای ارزیابی تلفنی مناسب نیست.
  • از افراد خوش صدا در این بخش استفاده گردد.
  • در مکالمه با افراد مهم بایستی ایستاده صحبت کرد در این حالت تن صدا قاطع تر و قدرت تصمیم گیری افزایش می یابد.
  • در مکالمات تلفنی به جزئیات دقت کنید، پالس های دریافتی صوتی از مشتری بسیار اهمیت دارد.
  • از مثالهای ملموس استفاده گردد تا تأثیر مطالب را در مخاطب افزایش دهید.
  • حفظ ادب و احترام در مکالمات تلفنی بسیار اهمیت دارد.
  • در مکالمات تلفنی از ابزارهای مخابراتی پیشرفته و به روز همچون voip استفاده گردد.
  • بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی 9-11 صبح است.
  • اگر مخاطب شما خانم است و بعنوان مثال خود را با نام کوچک معرفی می نماید، برای خطاب کردن وی از خانم مریم بهره ببرید و هرگز با مخاطب صمیمی نشوید.
  • در خاتمه مکالمه، جمع بندی و نتیجه گیری نموده و گوشی را تا زمانی که مشتری قطع ننموده قطع نکنید.
  • شماره هایی که به نام فرد یا شرکت است جذابیت بیشتری دارد.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مرداد 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 846

به "بازاریابی تلفنی در آژانس های مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی تلفنی در آژانس های مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید