این روتر تی پی لینک با بال های آنتنی متحرکش شما را تعقیب می کند تا بهترین وای فای را بدهد

به گزارش کشتی کروز، احتمالا یکی از نوآوری های عجیب نمایشگاه CES 2022 امسال، روتر نو تی پی لینک Archer AXE200 Omni است.

این روتر تی پی لینک با بال های آنتنی متحرکش شما را تعقیب می کند تا بهترین وای فای را بدهد

امسال، تعداد زیادی روتر با استاندارد تازه وای فای Wi-Fi 6E معرفی شدند ولی این روتر از یک طراحی مهندسی خاصی برخوردار است. روتر AXE200 تی پی لینک دارای چهار آنتن متحرک است و می تواند به طور اتوماتیک تا شوند یا بچرخند تا بهترین سیگنال در هر موقعیتی که هستید را بدند.

در واقع، آنتن های روتر دنبال شما می گردند و دنبال شما می آیند تا یک سیگنال دهی و آنتن دهی مستقیم با شما داشته باشند و بتوانید وای فای سریع تر و بهتری بگیرید.

این ویژگی در نمایشگاه CES امسال سروصدای زیادی به پا کرده است. چون، اولا برای بار نخست است می بینیم یک روتر با بازوها یا آنتن های متحرک و اتوماتیک طراحی می شود. یعنی یک طراحی اکتیو دارد در حالی که روترها همیشه طراحی پسیو و غیرقابل متحرک دارند. تصور کنید تمام یک شبانه روز و بعد از آن یک هفته یا یک ماه و سال، بازوهای یک روتر در حال حرکت باشند!

https://shabakehchi.com/wp-content/uploads/2022/01/854a63293b1d2e6983d1a36a0f4461df.mp4

دوم اینکه تی پی لینک چه فناوری در این روتر به کار گرفته است که می تواند جهت حرکت و جهت و زاویه فرد را تشخیص داده و آنتن ها را در همان زاویه تنظیم کند.

هنوز تعیین نیست این ویژگی چقدر روی بهبود کیفیت سیگنال ها و آنتن دهی روتر یا سرعت وای فای تاثیرگذار است ولی قطعا از نظر فنی چشم گیر است.

به هر حال، نکته بسیار مهم درباره این روتر، شما می توانید روتر را طوری تنظیم کنید که دائما در طول روز براساس موقعیت دستگاه هایی که به وای فای متصل شدند؛ آنتن ها تنظیم شوند.

یکی از روش های بهبود سرعت و کیفیت وای فای، تنظیم درست آنتن های یک روتر در جهتی است که دستگاه های وای فای قرار دارند. در روترهایی که الان استفاده می کنیم؛ معمولا دستی و بدون فناوری خاصی این آنتن ها در جهت های مختلفی تنظیم می شوند ولی ظاهرا تی پی لینک می خواهند در آینده، کاری کند که آنتن ها به طور اتوماتیک تنظیم شوند.

یعنی وقتی شما در اتاق شخصی خود هستید و دارید با گوشی از اینترنت استفاده می کنید؛ آنتن های روتر AXE200 به سمت اتاق شما است؛ وقتی وارد سالن خانه شده و روبروی تلویزیون می نشینید؛ آنتن ها چرخیده و دوباره هم جهت با شما می شوند.

نکته ای که الان به فکر ما می رسد؛ اگر چندین دستگاه در جهت های مختلف به این روتر وصل شوند؛ در آن صورت آنتن ها چگونه تنظیم خواهند شد؟ آیا براساس اولویت بندی دستگاه ها بازوهای این روتر تغییر جهت می دهند یا هر آنتن می تواند به سوی یک دستگاه بچرخد؟

از نظر فنی، روتر AXE200 از استاندارد به روز Wi-Fi 6E سود می برد و دارای سه فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز است. در روترهای Wi-Fi 6E با پهنای باند بیشتر و تاخیر کمتر روبرو هستیم وگرنه از نظر سرعت با روترهای وای فای 6 چندان تفاوت بزرگی ندارند.

تی پی لینک اعلام کرده روتر AXE200 هنوز به طور کامل ساخته نشده و در مراحل اولیه است؛ بنابراین تعیینات سخت افزاری زیادی از آن گفته نشده است و درباره قیمت یا زمان عرضه آن چیزی تعیین نیست.

آن چه تعیین است؛ این روتر سرعت وای فای اسمی حدود 10 گیگابیت بر ثانیه دارد و اولین روتر تی پی لینک با پردازنده هشت هسته ای است. سایت سی نت می گوید این روتر در رده AXE11000 است که سرعت مجموع سه باند رادیویی نزدیک به 11 هزار گیگابیت می شود. در فرکانس های 5 و 6 گیگاهرتز سرعت اسمی وای فای 4.8 گیگابیت را داریم و در فرکانس قدیمی 2.4 گیگاهرتز نیز سرعت 1148 مگابیت است.

تی پی لینک گفته است برای این روتر از درگاه WAN با سرعت 2.5 گیگابیت و چندین درگاه LAN یک گیگابیت استفاده می کند.

تی پی لینک در نمایشگاه CES 2022 از یک روتر معمولی Archer AXE300 نیز رونمایی کرد که در سه ماهه دوم سال وارد بازار می شود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2179

به "این روتر تی پی لینک با بال های آنتنی متحرکش شما را تعقیب می کند تا بهترین وای فای را بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روتر تی پی لینک با بال های آنتنی متحرکش شما را تعقیب می کند تا بهترین وای فای را بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید