این خودرو ها رتبه نخست فروش در ایران را دارند

به گزارش کشتی کروز، آمار ها نشان می دهد در 8ماه سال جاری ایرانی ها با واریز 137هزار میلیارد تومان پول به حساب شرکت های خودروسازی جمعا 750هزار خودروی صفرکیلومتر خریده اند. بخش عمده خودرو های خریداری شده شامل خودرو های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است.

این خودرو ها رتبه نخست فروش در ایران را دارند

به گزارش همشهری، آمار ها نشان می دهد در 8ماه امسال ایرانی ها با واریز 137هزار میلیارد تومان پول به حساب شرکت های خودروسازی جمعا 750هزار خودروی صفرکیلومتر خریده اند. بخش عمده خودرو های خریداری شده شامل خودرو های گروه پژو و خانواده کوئیک بوده است. طبق این اطلاعات اندازه استقبال از 2خودروی تارا و هایما نیز در حال افزایش است.

یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی برای خرید خودرو، انتخاب یک مدل بهینه و کارآمد است که در طول زمان هزینه کمتری را به سبد مصرفی خانوار تحمیل کند.

این موضوع با توجه به اینکه بازار خودرو در ایران یک بازار انحصاری است، اهمیت بیشتری دارد، زیرا حق انتخاب مصرف نماینده های ایرانی چندان زیاد نیست و آن ها صرفا می توانند از میان برند های داخلی، خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایند، مگر آنکه پول آن ها از پارو بالا برود و بتوانند خودرو های خارجی را به چندبرابر قیمت های جهانی خریداری نمایند.

اطلاعات موجود نشان می دهد در شرایط فعلی شرکت های خودروساز داخلی 22محصول شامل خودرو های سواری و وانت، راهی بازار می نمایند که از میان آن ها فقط چند محصول رند بازار است و این موضوع انتخاب مصرف نماینده ها را محدودتر هم نموده است.

آمار ها نشان می دهد مشتریان خودرو های داخلی در 8ماه امسال جمعا 137هزار میلیارد تومان پول برای خرید خودرو های داخلی پرداخته اند که البته این مبلغ فقط مربوط به خودرو های صفرکیلومتری است که مشتریان از کارخانه دریافت می نمایند و شامل افرادی نیست که خودرو های خود را از بازار آزاد با قیمتی بالاتر خریداری می نمایند؛ یعنی این رقم کمترین مبلغی است که ایرانی ها برای خرید خودرو های داخلی هزینه نموده اند و ارقام گردش مالی بازار خودرو قطعا بیش از این اندازه است. در این میان، اندازه استقبال از بعضی مدل ها بیشتر از سایر خودرو ها بوده است.

رتبه نخست فروش

اطلاعات فروش 4شرکت ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و زامیاد نشان می دهد، مشتریان در طول 8ماه گذشته جمعا 749هزارو 454دستگاه خودرو از این شرکت ها خریده اند که 31.3درصد از این خودرو ها به گروه پژو مربوط است. در این گروه، خودرو هایی شامل پژو پارس، پژو206 تیپ2، پژو206 تیپ5، پژو206 اس دی، پژو207، پژو207 اس دی و پژو405 فراوری می شوند.

طبق اطلاعاتی که ایران خودرو ارائه نموده، مشتریان در 8ماه گذشته 234هزارو 752دستگاه از خودرو های خانواده پژو خریده اند که این بالاترین اندازه فروش در میان خودرو های داخلی فراوری شده در ایران است.

این اندازه فروش 31درصد بیشتر از سال قبل است. سال قبل در همین مدت ایرانی ها 179هزار دستگاه از خودرو های خانواده پژو را خریده بودند. همه این ها به معنای آن است که ایرانی ها در 8ماه امسال جمعا 39هزارو 325میلیارد تومان پول برای خرید خودرو های پژو در ایران پرداخت نموده اند.

رتبه دوم فروش

رتبه دوم فروش خودرو های داخلی مربوط به خودرو های فراوریی در گروه ایکس 200 سایپاست که در آن خودرو هایی شامل تیبا، کوئیک و ساینا فراوری می شوند. آنطور که سایپا گزارش نموده در 8ماه امسال متقاضیان 204هزارو 623دستگاه خودرو از این نوع خودرو ها را خریده اند که 15درصد بیش از سال قبل است و احتمالا بخش عمده آن ها مربوط به خودروی کوئیک است که رفته رفته جای خود را در بازار داخلی باز نموده و به نظر می رسد جای پراید را گرفته است.

البته کوئیک فقط در سایپا فراوری نمی گردد و از ابتدای امسال پارس خودرو نیز تمرکز اصلی اش را روی فراوری کوئیک گذاشته، اما خودرو های فراوری شده این شرکت نیز در شبکه فروش شرکت سایپا فروخته می گردد، زیرا پارس خودرو از شرکت های زیرمجموعه شرکت سایپا تلقی می گردد. اطلاعات موجود نشان می دهد پارس خودرو از ابتدای امسال تا به امروز 86هزار دستگاه کوئیک برای فروش در اختیار سایپا گذاشته است.

رتبه سوم فروش

رتبه سوم در جدول پرفروش ترین خودرو های داخلی به سمند و دنا مربوط است. آمار ها نشان می دهد ایران خودرو از ابتدای امسال تا به امروز 49هزارو 614دستگاه انواع سمند و 47هزارو 639دستگاه دنا شامل انواع خودرو های این گروه را فروخته است. اندازه استقبال از خودروی دنا در امسال 68درصد و سمند 28درصد بیشتر از پارسال بوده است.

رشد های پرسرعت

صرف نظر از بیشترین اندازه فروش خودرو های داخلی، آنطور که آمار ها نشان می دهد سرعت رشد تقاضا برای بعضی خودرو های داخلی بیش از سایر خودرو ها بوده است. طبق این اطلاعات اندازه فروش خودروی هایما در امسال 148درصد و تارا 130درصد افزایش یافته که نشان دهنده سرعت رشد فروش این خودرو ها بوده است.

مشتریان در 8ماه امسال با پرداخت 5هزارو 879میلیارد تومان به خودروسازان جمعا 9هزارو 356دستگاه هایما و با پرداخت 2هزارو 862میلیارد تومان 9هزارو 705دستگاه تارا خریده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2364

به "این خودرو ها رتبه نخست فروش در ایران را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو ها رتبه نخست فروش در ایران را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید