انتشار آخرین شماره چاپی یک ماهنامه و نیمه تاریک زندگی یک نابغه

به گزارش کشتی کروز، کتاب نیمه تاریک نابغه، زندگینامه آلفرد هیچکاک کارگردان شهیر تاریخ سینمای دنیا از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

انتشار آخرین شماره چاپی یک ماهنامه و نیمه تاریک زندگی یک نابغه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نیمه تاریک نابغه (زندگینامه آلفرد هیچکاک) نوشته دونالد اسپوتو با ترجمه محسن امیری است که چاپ اول آن شامل 16 فصل در 808 صفحه با قیمت 75 هزار تومان توسط انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده است.

کتاب نیمه تاریک نابغه ترجمه فارسی کتاب The Dark Side of Genius (The Life of Alfred Hitchcock) است که در آن با نگرشی خاص به زندگی و شخصیت آلفرد هیچکاک پرداخته شده است. این کتاب جوایز متعددی به دست آورده و روزنامه نیویورک تایمز مطالعه آن را برای اهالی سینما و علاقه مندان به هنر هفتم، واجب دانسته و ورایتی کتاب را شگفت انگیز توصیف نموده است.

از سوی دیگر، شماره 200 ماهنامه فیلم نگار به عنوان آخرین شماره چاپی این ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی منتشر شد. این آخرین شماره مکتوب و مجلد این ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی به شمار می رود و فیلم نگار از شماره 201 (نیمه اسفند 98) در قالب نسخه دیجیتال به وسیله سایت www.filmnegar.ir در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

در بخش سینمای ایران این شماره، در بخش کشمکش فیلمنامه قصر شیرین به همراه دو نگاه به این فیلمنامه و تحلیل هایی بر فیلمنامه فیلم های قسم، سرکوب، کار کثیف، دوباره زندگی، زهر مار و کارت پرواز منتشر شده است. در بخش ایجاز، می توانید نگاهی به فیلمنامه فیلم های کوتاه اکران، خوابگردها، بدو رستم بدو و داستان کوتاه رضایت، مصاحبهی جمعی درباره فیلم های کوتاه بهاره اکران را بخوانید.

پرونده آخرین شماره چاپی ماهنامه فیلم نگار به سینمای حماسی اختصاص دارد و یادداشت ها و تحلیل های ویژه در این زمینه به همراه یک مصاحبهی جمعی به چاپ رسیده است. بخش سیناپس سینمای دنیا در این شماره به فیلمنامه فیلم هایی چون علاءالدین، ایالت اشغال شده، ققنوس سیاه، داگ من و... پرداخته و بخش یک فیلم یک فیلمنامه نویس، به هونگ سانگ سو برای فیلم علف اختصاص دارد.

در بخش کشمکش سینمای دنیا این شماره فیلم داگ من با موضوع تعلق و طردشدگی مورد آنالیز قرار گرفته است. مصاحبه با هونگ سانگ سو درباره علف و متیو کارونه درباره داگ من مصاحبههای بخش از زبان فیلمنامه نویس این شماره فیلم نگار را تشکیل می دهد. رازهای پنهان فیلمنامه موضوع این شماره کارگاه فیلمنامه است و در بخش بن مایه به اقتباس ادبی و مقایسه تطبیقی برکینگ بد و هیولا پرداخته شده است.

پرونده شماره 200 فیلم نگار به مصاحبه با مدیر مسئول و سردبیران و دبیران ادوار مختلف این ماهنامه تخصصی و گزارش هایی درباره اثرگذاری آن بر جریان فیلمنامه نویسی در سینمای ایران به همراه فهرست نویسی و نظرسنجی و... اختصاص دارد. در شماره پایانی فیلم نگار فیلمنامه کامل سانست بولوار و اصلا می تونی منو ببخشی؟ به همراه مطالب تحلیلی و یک مصاحبه چاپ شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 902

به "انتشار آخرین شماره چاپی یک ماهنامه و نیمه تاریک زندگی یک نابغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار آخرین شماره چاپی یک ماهنامه و نیمه تاریک زندگی یک نابغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید