اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت

به گزارش کشتی کروز، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت صورت پذیرفت.

اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت

فریدون فعالی اظهار کرد: تا به امروز برای ساخت و خرید مصالح موزه منطقه ای جیرفت حدود 8 میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم با تخصیص اعتباری که در سفر ریاست جمهور اجرا شده است شاهد تکمیل این موزه باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه شهرستان های جنوبی استان کرمان بخصوص شهرستان جیرفت دارای محوطه های تاریخی و باستانی زیادی است که طی چندین مرحله کاوش اشیای باارزشی از آنها بدست آمده، اضافه نمود: با توجه به این موضوع ساخت موزه منطقه ای جیرفت در اولویت این منطقه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه های کشور تبدیل خواهد شد، اضافه نمود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

فعالی با اشاره به اینکه موزه مذکور در 10 طبقه و با زیربنایی حدود 14 هزار متر مربع و براساس آخرین استاندارد های روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است، اعلام کرد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن های نمایش اشیا، تمامی فضا های جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر، مخازن امن نگهداری اشیای تاریخی، آزمایشگاه، فضا های اداری، کتابخانه و … ساخته خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2314

به "اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل موزه منطقه ای جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید