اتمام بزرگراه تبریز- اهر اولویت اصلی مسئولان شهرستان اهر است

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر، بر همکاری همه دستگاه های استان در جهت تسریع در اجرای بزرگراه تبریز- اهر تاکید نمود و اضافه کرد: انصافا فعالیتی که در دو سال اخیر اجرا شده بسیار چشمگیر بوده و امیدواریم در سال 95 بخش عمده ای از این پروژه زیر بار ترافیک برود.

اتمام بزرگراه تبریز- اهر اولویت اصلی مسئولان شهرستان اهر است

وی اعلام کرد: در این مقطع زمانی که دولت با محدودیت اعتبارات روبرو است روحیه جهادی تنها راه مدیریت بوده و با قصد قربت می توانیم خواسته های بحق مردم را تحقق بخشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که گردشگری جزو هسته های کلیدی توسعه استان است، گفت: اهر به عنوان شهرستانی تاریخی و فرهنگی، مهم ترین شهرستان منطقه ارسباران است و باید زیرساخت های لازم برای این که این شهرستان بتواند خدمات گردشگری منطقه را پوشش دهد آماده گردد.

وی با اشاره به این که مسوولان شهرستان اهر در دو سال اخیر بیشترین همکاری را با برنامه های توسعه داشته اند، اضافه کرد: امروز در سایه کوشش های فرماندار، امام آدینه و نماینده مردم در کنار وحدت، صمیمیت و همدلی اعضای شورای تامین و مسوولان ادارات، اهر یکی از شهرستان های امن و بسیار پررونق استان در جهت تامین و رفاه آسایش مردم منطقه است.

جبارزاده بر استفاده از ظرفیت همه اهری های مقیم داخل و خارج از کشور تاکید نمود و گفت: اهر توسعه نمی یابد مگر با مشارکت اهری ها و بنده به عنوان خدمت گزار مردم استان از همه سرمایه داران ارسبارانی و اهری برای مشارکت در توسعه این منطقه دعوت می کنم.

وی با بیان این که دولت از توسعه مناطق مختلف حمایت می نماید، اضافه کرد: تامین زیرساخت ها بر عهده دولت است و برای توسعه، عمران و آبادانی هر منطقه ای باید مردم آن منطقه به معنی واقعی در صحنه باشند.

استاندار آذربایجان شرقی بر اجرای کامل سند تدبیر توسعه شهرستان اهر تاکید نمود و خواهان حل مسائل واحدهای صنعتی، فراهم کردن زمینه صادرات محصولات کشاورزی، توسعه آبیاری مدرن، استمرار فعالیت های فرهنگی، ایجاد امکانات گردشگری در حاشیه سد ستارخان، معین تکلیف مسکن مهر تعاونی کارگران و پیگیری اختصاص اعتبار ماده 10 و 12 برای شهرداری اهر شد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از شهرداری ها، گفت: دولت در امسال پنج میلیارد تومان به شهرداری اهر و 1.5 میلیارد تومان به دهیاری های این شهرستان اعتبار پرداخت نموده است.

جبارزاده در مورد بحث الحاق شهرستان اهر به محدوده منطقه آزاد ارس نیز گفت: منطقه آزاد تعریف خاص خود را دارد و قطعا توسعه آن نیز دارای ملاحظات امنیتی است، با این حال معتقدیم که توسعه بدون منطقه آزاد هم امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: توسعه هر منطقه با توسعه نیروی انسانی آن امکان پذیر است و ما برای حمایت همه جانبه از توسعه شهرستان اهر به عنوان پیشانی منطقه ارسباران آماده ایم.

جبارزاده همچنین از احداث نیروگاه بادی با مشارکت سرمایه گذار خارجی در شهرستان اهر اطلاع داد و گفت: این پروژه علاوه بر فراوری انرژی پاک، از نظر گردشگری نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شروع اجرای برجام اشاره نمود و با بیان این که پیروزی تیم مذاکره کننده هسته ای در این موضوع، لطف و عنایت الهی به ملت ایران بود، گفت: بعد از این اتفاق تاریخی، مسوولیت ما چند برابر می گردد چرا که بخش عمده موانع برای خدمت به مردم و توسعه کشور برداشته می گردد.

وی به بعضی از تحریم های اعمال شده علیه کشورمان از جمله تحریم های بانکی، تحریم صنعت هواپیمایی و تحریم فروش نفت و هزینه های تحمیل شده بر ملت ایران در اثر این تحریم ها اشاره نمود و اضافه کرد: امروز که در سایه مقاومت ملت، رهنمودهای رهبری و کوشش های دولت، شخص رییس جمهور و تیم مذاکره کننده، موانع کمرشکن مالی از پیش پا برداشته شده باید از فرصت به وجود آمده برای جبران عقب ماندگی های گذشته استفاده کنیم.

جبارزاده اعلام کرد: اگرچه بخش عمده ای از دارایی های کشور بعد از برطرف تحریم ها آزاد می گردد اما نواقص بسیاری هم هست و باید بدانیم که بعد از برطرف تحریم ها هم تنها راه نجات اقتصاد کشور، کار و کوشش است.

وی با بیان این که اقتصاد باید به دست مردم اداره گردد، گفت: دولت وظیفه تامین امنیت و سلامت مردم را بر عهده دارد و این بخش خصوصی است که باید در حوزه اقتصاد فعال باشد.

جبارزاده گفت: دولت امکان سرمایه گذاری در همه بخش ها را ندارد و توسعه هر منطقه باید به دست مردم خود آن منطقه صورت گیرد و بدون حضور و مشارکت مردم توسعه امکان پذیر نیست.

فرماندار اهر هم در این نشست گزارشی از سیمای کلی و شاخص های فرهنگی، اجتماعی و مالی و همچنین پیشرفت اجرایی سند تدبیر توسعه این شهرستان ارایه کرد.

سید محمد عابدی خواهان حل مشکل کمربندی شرقی اهر، واگذاری مسکن مهر 110 واحدی کارگران، انتقال پلیس راه به خارج از شهر، بهسازی شبکه آب شرب اهر متناسب با مخازن جدید، اتمام مجتمع آبرسانی روستایی یخفروزان، تسریع در گازرسانی به روستاهای جنوب غربی شهرستان اهر و منطقه ورگهان، معین تکلیف مجتمع گلخانه ای شهرستان اهر، لوله گذاری فاز 3 و 4 پایاب سد ستارخان، افزایش ظرفیت بیمارستان و تامین تجهیزات جدید پزشکی، تسریع در احداث دانشکده پزشکی و ساختمان مصلا و کتابخانه مرکزی این شهرستان شد.

امام آدینه اهر و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم به بیان بعضی از مسایل و مسائل شهرستان اهر پرداختند و سپس مدیران دستگاه های اجرایی استان در مورد مسائل مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1006

به "اتمام بزرگراه تبریز- اهر اولویت اصلی مسئولان شهرستان اهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بزرگراه تبریز- اهر اولویت اصلی مسئولان شهرستان اهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید