نگاهی دوباره به اوپو N1؛ گوشی دارای دوربین چرخان

به گزارش کشتی کروز، مدتی بعد از آنکه دوربین به گوشی ها راه پیدا کرد، کاربران با پدیده دوربین سلفی برای عکس دریافت از خود روبه رو شدند. در آن دوران شرکت ها نوآوری های مختلفی را در زمینه های گوناگون عملی می کردند و یکی از گوشی های نوآورانه اوپو N1 بود که از دوربین چرخان بهره می برد.

نگاهی دوباره به اوپو N1؛ گوشی دارای دوربین چرخان

در تبلیغات گوشی اوپو N1 عبارت اولین گوشی دارای دوربین چرخان توجه را جلب می نماید که البته چنین ادعایی صحت ندارد؛ زیرا نوکیا 5700 که 6 سال قبل از آن روانه بازار شده، این عنوان را در اختیار دارد. در هر صورت این اولین گوشی در دنیا بود که دوربین آن با بهره گیری از یک موتور می چرخید. اوپو برای این مشخصه از مکانیسم پیچیده ای بهره می برد که از 68 قطعه مختلف تشکیل شده بود و طبق آزمایش های صورت گرفته، می توانست 100 هزار چرخش را دوام بیاورد.

این دوربین 13 مگاپیکسلی از لنزی با دیافراگم F/2.0 بهره می برد که نسبت به دیگر دوربین های مشابه می توانست نور قابل توجهی را ثبت کند. همچنین مکانیسم آن با چرخش 206 درجه ای می توانست دوربین اصلی و فلش دوگانه آن را به سمت کاربر برگرداند. این قابلیت به گوشی اجازه می داد که نسبت به بسیاری از گوشی های رقیب عکس های سلفی جذاب و روشن تری را ثبت کند.

از دیگر امکانات این دوربین می توانیم به قابلیت ثبت پانوراما با چرخش دوربین اشاره کنیم که البته در این زمینه حرف زیادی برای گفتن نداشت ولی این مشکل بیشتر نرم افزاری بود.

از دیگر نکات قابل توجه این گوشی، تعبیه تراشه اختصاصی برای پردازش تصاویر بود که به طور مشترک توسط اوپو و فوجیتسو فراوری شده بود. البته این تراشه هم نتوانست قابلیت های جذابی برای این گوشی ارائه کند زیرا اگرچه کیفیت تصاویر خوب بودند، اما علاوه بر کیفیت پایین عکس های پانوراما این گوشی برای فیلم های 1080p به جای سرعت 30 فریم در ثانیه می توانست ویدیوها را با سرعت حدود 27 فریم در ثانیه ضبط کند. برای روشن تر شدن این ضعف باید بگوییم که اولین گوشی های دارای قابلیت فیلم برداری 1080p در سال 2010 عرضه شدند و اوپو N1 در سال 2013 روانه بازار شد.

در ادامه باید به نرم افزار این گوشی بپردازیم. اوپو N1 با اندروید 4.2 روانه بازار شد که بر روی آن نسخه اولیه ColorOS قرار گرفته بود. اما اگر به این رابط کاربری علاقه ای نداشتید، به لطف CyanogenMod می توانستید از اندروید خام استفاده کنید. اوپو N1 اولین گوشی هوشمندی بود که رسما از CyanogenMod پشتیبانی می کرد.

هر دو رابط کاربری ColorOS و CyanogenMod از قابلیت O-Touch پشتیبانی می کردند که به کاربران اجازه می داد فرمان های حرکتی مختلفی را بر روی پنل پشتی اجرا نمایند. کاربران در کنار این گوشی می توانستند یک جاکلیدی بلوتوثی به نام O-Click را هم خریداری نمایند که با بلوتوث به گوشی وصل می شد و برای ریموت عکاسی استفاده می شد. همچنین اگر فاصله آن از گوشی از حد معینی بیشتر می شد، در نمایشگر گوشی هشدار به نمایش درمی آید و خود جاکلیدی به لرزه می افتاد.

اوپو N1 مجهز به نمایشگر 5.9 اینچی 1080p بود که برای آن دوران اندازه بسیار بزرگی محسوب می شد. باید خاطرنشان کنیم در آن موقع نمایشگرها از نسبت تصویر 16:9 بهره می بردند و بنابراین این گوشی با داشتن عرض 82.6 میلی متری بسیار عریض به حساب می آمد و استفاده یک دستی از آن کار ساده ای نبود.

اسنپ دراگون 600 به عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می کرد و انرژی آن از جانب باتری 3610 میلی آمپر ساعتی تأمین می شد. اوپو N1 از جمله گوشی هایی بود که این شرکت را به شهرت رساند. اوپو همچنان مشغول نوآوری در زمینه گوشی های هوشمند است و کماکان شاهد عرضه گوشی های جذابی از طرف این شرکت هستیم.

  • نوآوری های دوربین موبایل پیش از اندروید و آیفون

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1384

به "نگاهی دوباره به اوپو N1؛ گوشی دارای دوربین چرخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی دوباره به اوپو N1؛ گوشی دارای دوربین چرخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید