معرفی تعدادی از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار جهان

به گزارش کشتی کروز، قطارها وسیله ای هستند که دل کوه و جنگل را شکافته و از جاهایی عبور کرده اند که تا به حال هیچ موجود زنده ای نتوانسته است از میان آنها بگذرد. قطارهای بزرگ بر روی ریل ها حرکت می کنند اما، آنچه که ما در مقاله زیباترین ایستگاه های خط آهن جهان می خواهیم به آن بپردازیم، محل استراحت آنها هستند. در سراسر جهان ایستگاه های قطار بسیاری وجود داشته که برخی از آنها بسیار زیبا و رویایی هستند. در ادامه مقاله خاص ترین ایستگاه های قطار در جهان با ما همراه شوید تا در مورد شماری از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار جهان برایتان سخن بگوییم.

معرفی تعدادی از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار جهان

فهرست مطالب

ایستگاه د کامینو د فردریکو د موکابیکوایستگاه پنگفرایوخایستگاه کوالالامپورایستگاه شهر لیژهایستگاه چاتراپاتی شیواجیایستگاه قطار سائو بنتوایستگاه مرکزی آتوچا

ایستگاه د کامینو د فردریکو د موکابیکو

یکی از خاص ترین ایستگاه های قطار در دنیا در کشور موزامبیک قرار گرفته است. زمانیکه قطارها از این ایستگاه راهی مقصد می شوند، از میان طبیعتی بکر و زیبا عبور می کنند. مهمترین نقش و کارکرد این ایستگاه، این است که بین 6 بندر اصلی موزامبیک ارتباط برقرار کرد. لازم هست بدانید که این مورد از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار دنیا توسط نیروی های پرتغالی در اول قرن بیستم تاسیس شد.

ایستگاه پنگفرایوخ

یکی دیگر از زیباترین ایستگاه های خط آهن دنیا، ایستگاه پنگفرایوخ سوئیس بوده که ساختش چیزی حدود 16 سال به طول انجامید و زمان تاسیسش به سال 1893 باز می شود. پنگفرایوخ که ایستگاهی بر بام اروپا بشمار می آید، توسط سازمان یونسکو به ثبت رسید. از زمانیکه ساخت این ایستگاه در میان کوه های آلپ شروع شد تا زمان اتمام آن، افراد زیادی بخاطر سرمای زیاد یا سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

ایستگاه کوالالامپور

ایستگاه کوالالامپور معماری جالبی دارد. طراحی آن به صورت یک ساختمان سفید عظیم بوده و دارای سازه هایی شبیه به گلدسته مسجدهاست. یک معمار انگلیسی این سازه زیبا و رویایی را طراحی کرد.

ایستگاه شهر لیژه

یکی دیگر از دیدنی ترین ایستگاه های قطار در دنیا، در کشور بلژیک بوده و زمان بهره برداری و افتتاحش به سال 1838 میلادی باز می شود. ایستگاه شهر لیژه روزانه چیزی حدود 15 هزار مسافر را از نواحی جنوبی کشور به شمالی ترین نقاط آن جابجا می کند. معماری این ایستگاه قطار بسیار جالب بوده و سقف هایش شبیه به یک کلاه آفتابگیر هستند. امروزه، این ایستگاه از ساختارهای بروز و جدیدی بهره مند شده و این عامل موجب شده تا بعنوان یکی از به روزترین ایستگاه های قطار در دنیا شناخته شود.

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی

زمان تاسیس و ساخت این ایستگاه به سال 1881 میلادی باز می شود و در هند قرار گرفته است. روزانه چیزی حدود 3 هزار نفر مسافر یا حتی بیشتر، از طریق این ایستگاه در حال رفت و آمد بوده و بخاطر سبک معماریش به ایستگاه ویکتوریا هم معروف است. این ایستگاه که یکی از بی مثال ترین ایستگاه های قطار در هند بوده، امروزه عظیم ترین ایستگاه قطار در این کشور بشمار می آید. این بنای بی مثال توسط سازمان دنیای یونسکو ثبت گشت.

ایستگاه قطار سائو بنتو

یکی از خارق العاده ترین سازه هایی که بشر توانسته است تا با دستان خود بسازد، ایستگاه قطار سائو بنتو در پرتغال بوده که بر روی در و دیوارهایش کاشی هایی به رنگ آبی مشاهده می شوند. زمانی که مسافران برای اولین بار در این ایستگاه قدم می گذارند، به صورت ناخودآگاه جذب زیبایی ها و نقاشی های روی دیوارها می شوند. بیشتر نقاشی هایی که بر روی دیوارها مشاهده شده، مرتبط به جنگ ها و سلحشوری های این کشور بوده و به خوبی داستانهای تاریخی را روایت می کنند. بد نیست بگوییم که چیزی نزدیک به 116 سال از ساخت این ایستگاه قطار می گذرد.

ایستگاه مرکزی آتوچا

این ایستگاه زیبا و شگفت انگیز، در پرادو واقع شده و جز رویایی ترین ایستگاه های قطار در دنیا بشمار می آید. سرچشمه بیشتر ایستگاه های قطار در اسپانیا از این ایستگاه بوده و زمان افتتاحش به سال 1851 میلادی برمی شود. این ایستگاه در اسپانیا به نام مادرید پوئترا د آتوچا شناخته شده که نامش برگرفته از نام بانویی اشراف زاده به نام آتوچا بوده که در تاریخ اسپانیا شخصی محبوب هست.

منبع: همگردی
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1441

به "معرفی تعدادی از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از خارق العاده ترین ایستگاههای قطار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید