مشکل سامسونگ تمام شدنی نیست!

به گزارش کشتی کروز، مسائل سامسونگ ادامه دارد!

نابود کردن 4.3 میلیون گوشی گلکسی نوت 7 که به علت باتری معیوب فراخوان شده اند، سبب شد صلح سبز به سامسونگ درباره این فاجعه محیط زیستی تذکرات و هشدارهایی جدی دهد. سامسونگ درباره نحوه نابودی این گوشی ها توضیحاتی ارائه نداده و تنها اعلام نموده است که این گوشیها تعمیر یا مجددا در دسترس قرار نمی گیرند. این شرکت بعلاوه به تازگی اعلامیه ای صادر کرد و در آن ابراز داشت: سامسونگ در فرایند معدوم کردن این گوشی ها راه حل مطمئنی را به کار برده است.

مشکل سامسونگ تمام شدنی نیست!

صلح سبز از سامسونگ خواست راه های جدیدی را برای بازیابی مقدار وسیعی از فلزات و عناصر نادر خاکی که در ساخت گلکسی نوت 7 به کار رفته اند، پیدا کند و درباره روشهای معدوم سازی، شفافیت داشته باشد. بر اساس گزارش مارکت واچ، حدود 50 عنصر در نوت 7 استفاده شده اند، اما به علت روشهای بازیابی ناکافی، تنها 12 عنصر بازیابی می شوند. محققان آلمانی موسسه Oeko تخمین زده اند 4.3 میلیون گوشی نوت 7، حاوی بیش از 20 تن کبالت، بیش از یک تن تنگستن، یک تن نقره، 100 کیلوگرم طلا و بین 20 تا 60 کیلوگرم پالادیم هست. گروه محیط زیستی صلح سبز بعلاوه براساس بیانیه ای گفت؛ این مواد قابل بازیافت هستند، اما اگر سامسونگ از آنها مجددا استفاده نکند، در نهایت به آسیب های محیط زیستی می انجامد. اگرچه بیشتر این فلزات لزوما سمی و خطرناک نیستند اما روشهای استخراج آنها در فعالیت های معدن کاری که با استفاده از جیوه و سیانید انجام می گردد، آسیبهای محیط زیستی به بار آورده و امکان دارد بسیار مخرب و نابودکننده باشد.

موسسه مهندسان الکتریکی و الکترونیکی در گزارشی که در سال 2013 منتشر کرد، تخمین زد حدود 165 پوند مواد برای ساخت یک دستگاه تلفن هوشمند ضروری است، بنابراین نابود کردن این تعداد تلفن هوشمند، هدر دادن منابع گرانبها است.

یک مشکل بزرگ در بازیابی این گوشی ها، باتری نوت 7 است که به دستگاه وصل شده است. بنابراین در هنگام بازیافت، باتری معیوبی که در خطر ترکیدن قرار گرفته است باید به دقت از دستگاه منفک گردد. یک مهندس حساسیت این عمل را به جراحی مغز یک بیمار تشبیه نموده که ممکن است به آتش سوزی منجر گردد. جدا کردن باتری در مرحله اول، فرایند بازیابی را به مقدار قابل توجهی ساده تر نموده و احتمالا فراخوان کامل دستگاه را غیرضروری می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2195

به "مشکل سامسونگ تمام شدنی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل سامسونگ تمام شدنی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید