مردم: معترضیم ، مسئول: کارشناسی نموده ایم

به گزارش کشتی کروز، فرشاد شیرزادی-خبرنگار:مهدی الیاسی صاحب مغازه سوپرمارکتی در نبش چهارراه هنگام ـ فرجام است و می گوید:

مردم: معترضیم ، مسئول: کارشناسی نموده ایم

از زمانی که پیاده رو سمت چپ خیابان هنگام، پیش از تقاطع فرجام عریض شد، مشکل ترافیکی با حجم انبوه تر و چند برابر به چشم می آید.همچنین مصطفی صادق زاده هم یکی دیگر از کاسب های محله می گوید: چهارراه هنگام ـ فرجام ترافیک داشت و با ساخت یک لچکی جای عبور حدود 2 خودرو اشغال شد و همین کار ترافیک را اضافه نمود. همچنین اکبر رضایی ساکن خیابان هنگام نیز می گوید: هر روز در تقاطع هنگام ـ فرجام شاهد درگیری های لفظی و فیزیکی میان شهروندان هستیم. جدولی که در خیابان فرجام کشیده اند و جان پناه اطراف چهارراه به ترافیک اضافه نموده و تردد خودروها را کند نموده است. این خیابان از قدیم یک چراغ چشمک زن داشت و تردد خودروها تقریباً روان به نظر می رسید. از ماه ها پیش که پیاده رو و جان پناه در این چهارراه ایجاد نموده اند، تردد سخت تر شده است.

  • لچکی پیاده رو تردد را سخت نموده است

حمیدرضا مرادی شورایار محله کوهک هم می گوید: به نظر می رسد این خیابان پس از تقاطع احتیاجمند نصب تابلو پارک مطلقاً ممنوع و حمل با جرثقیل و در صورت تکرار این اتفاق، جریمه پلیس راهور است. این میان تاکسی ها و خودروهای شخصی که می خواهند مسافر سوار نمایند، باعث ایجاد ترافیک می شوند. همچنین این چهارراه به چراغ هدایت زمان دار احتیاج دارد. البته چند بار چراغ های چشمک زن را به چراغ زمان دار تبدیل کردند اما دوباره به چشمک زن تغییر یافت. لچکی پیاده رو هم تردد را سخت تر و عرض خیابان هنگام را باریک نموده است. اما خیابان فرجام به خودی خود پرترافیک است.

  • امنیت شهروندان اولویت دارد

مهرداد نصیری شهردار ناحیه 2 منطقه 4 که برای پاسخ دادن به نظرات مردم و شورایار در محل حضور یافته است. می گوید: طرح ترافیکی و اصلاح هندسی چهارراه هنگام ـ فرجام کارشناسی شده و برای جلوگیری از تصادف و اتفاقات ناگوار اینجاست. این طرح هندسی امنیت را برای این چهارراه به ارمغان آورد. امنیتی که شهروندان با سرعت کمتر و دید بهتر می توانند از آن عبور نمایند. در عین حال ساخت این لچکی تبدیل به جان پناهی برای عابران پیاده شده است.

از شهردار ناحیه می پرسیم که چگونه می توان ترافیک محدوده را کاهش داد و او پاسخ می دهد: ترافیک این محدوده در ساعات اولیه بامداد و در خاتمه ساعات اداری زیاد است. اما آنقدر نیست که شهر را دچار اختلال کند. قطع یقین ضرورتی برای تبدیل چراغ چشمک زن این چهارراه به چراغ زمان دار نبوده است. در جهت غرب به شرق خیابان فرجام نیز گردش به راست آزاد است و این موضوع اختلالی در حرکت خودروها از جنوب به شمال خیابان هنگام و غرب به شرق خیابان فرجام که آنجا هم گردش به چپ آزاد است، ایجاد نمی کند. درباره عرض باریک خیابان فرجام هم باید آن را در طرح تفصیلی شهری آنالیز کرد. حذف لچکی و جان پناه خیابان فرجام نیز باعث کم شدن ترافیک نخواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 287

به "مردم: معترضیم ، مسئول: کارشناسی نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم: معترضیم ، مسئول: کارشناسی نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید