مدل اگزینوس گلکسی S22 در تست باتری ناامیدکننده ظاهر شد

به گزارش کشتی کروز، بیشتر کاربران سایت DxOMark را به عنوان مرجعی برای آنالیز دوربین های موبایل می شناسند. اما مدت هاست که کارشناسان این سایت ویژگی هایی مانند نمایشگر و عمر باتری بعضی از گوشی ها را هم آنالیز می نمایند. این سایت به تازگی گزارش آنالیز باتری مدل اگزینوس گلکسی S22 را منتشر نموده است. همان طور که احتمالا می دانید، سری گلکسی S22 با دو چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 راهی بازار شده اند.

مدل اگزینوس گلکسی S22 در تست باتری ناامیدکننده ظاهر شد

در دو نمودار زیر می توانید ببینید که باتری مدل اگزینوس گلکسی S22 ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شده است. اگرچه در این گزارش به مصرف زیاد انرژی در حالت standby اشاره شده، ولی از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم این گوشی از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری های موجود در دیگر پرچم داران اندرویدی، ظرفیت بسیار پایینی محسوب می گردد. بر اساس آنالیز های این سایت، گلکسی S22 پلاس و اولترا عمر باتری بهتری دارند که طبیعتا این موضوع فقط به لطف استفاده از باتری های 4500 و 5000 میلی آمپر ساعتی امکان پذیر شده است.

بسیاری از کاربران وقتی گوشی نو می خرند، انتظار دارند که نسبت به نسل قبلی عمر باتری بیشتری را ارائه کند. اما مدل اگزینوس گلکسی S22 چنین مزیتی را ارائه نمی دهد و عمر باتری آن در حقیقت کمتر از نسل قبلی به شمار میرود. باتری مدل اگزینوس S21 تقریبا تفاوت چندانی با آیفون 13 ندارد ولی البته آیفون 13 برای پخش موسیقی عمر باتری بسیار بهتری را ارائه می نماید.

در حقیقت شرایط باتری مدل اگزینوس گلکسی S22 آن قدر بد است که با داشتن رتبه 57 در انتهای فهرست سایت DxOMark قرار گرفته است. این یعنی حتی آیفون 12 مینی هم عمر باتری بهتری نسبت به آن دارد. از طرف دیگر برای بعضی کاربران سرعت شارژ شدن باتری اهمیت بیشتری نسبت به عمر باتری دارد. گلکسی S22 در این زمینه هم ضعیف ظاهر شده و در صورت استفاده از شارژ سیمی، برای شارژ کامل باتری باید 1 ساعت و 39 دقیقه منتظر بمانید. اگر هم از شارژ بی سیم بهره ببرید شارژ کامل باتری 2 ساعت و 13 دقیقه طول می کشد. ضمناً همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های سری گلکسی S22 همراه با شارژر راهی بازار نشده اند و باید شارژر موردنظر را جداگانه خریداری کنید.

اگزینوس 2200 اولین چیپست موبایل مجهز به پردازنده گرافیکی AMD محسوب می گردد. وقتی این خبر اعلام شد، بسیاری از کاربران امیدوار بودند که با چیپست بسیار قدرتمندی روبه رو می شوند. اما حتی قبل از عرضه آن هم خبرهای خوبی در خصوص این چیپست به گوش نمی رسید. سامسونگ در مراسم رونمایی از این تراشه، به بسیاری از جزئیات اساسی اشاره نکرد و به همین دلیل رسانه های مختلف اعلام کردند که این تصمیم احتمالا به علت ضعیف بودن تراشه فوق اتخاذ شده است. طبق آنالیز های انجام شده مهم ترین ویژگی این تراشه یعنی پردازنده گرافیکی آن، بسیار ضعیف تر از GPU موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش های منتشر شده، پردازنده موجود در این تراشه فقط 5 درصد از نسل قبلی یعنی اگزینوس 2100 سریع تر است. این در حالی است که تراشه های پرچم دار معمولا 15 تا 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می نمایند. سامسونگ طی سال های گذشته بارها به علت عملکرد ضعیف تراشه های پرچم دار اگزینوس با نقدها گسترده ای روبه رو شده است. اگرچه اگزینوس 2200 هم از نسل اول پردازنده گرافیکی AMD بهره می برد و قرار نبود عملکرد انقلابی داشته باشد، اما روی هم رفته بسیار ضعیف تر از انتظارات اولیه ظاهر شده است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان به کاربران توصیه نموده اند که فقط مدل های اسنپدراگون سری گلکسی S22 را بخرند که چنین کاری در بسیاری از کشورها امکان پذیر نیست. باید ببینیم سامسونگ برای نسل بعدی تراشه پرچم دار اگزینوس آیا می تواند منتقدان را راضی کند یا نه.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2259

به "مدل اگزینوس گلکسی S22 در تست باتری ناامیدکننده ظاهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل اگزینوس گلکسی S22 در تست باتری ناامیدکننده ظاهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید