شوک عظیم کرونا به کشتی ، لغو جهانی 2021 در روسیه ؟

به گزارش کشتی کروز، تعویق یک ساله المپیک توکیو حالا این نگرانی برای مسابقات جهانی 2021 کشتی در روسیه به وجود آورده که شاید این دوره از جهانی برگزار نگردد. سابقه نداشته که در سال المپیک مسابقات جهانی هم برگزار گردد.

شوک عظیم کرونا به کشتی ، لغو جهانی 2021 در روسیه ؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

چند ماهی از ورود ویروس کرونا به دنیا می گذرد اما هنوز به طور وسیعی در سطح دنیا گسترش پیدا می نماید و قربانیان زیادی را می گیرد. سال 2020 از بدو شروعش با تعلیق تمامی برنامه ها روبرو شده و خسارت های جانی و اقتصادی زیادی را به جا گذاشته و این شرایط هم هنوز تعیین نیست که تا کجا قرار است ادامه پیدا کند. ورزش هم از این قاعده مستثنی نبوده و شاید در ورزش به تعویق افتادن بازی های المپیک در توکیو که برای اولین بار در تاریخ رخ داد، اتفاق مهم و عظیمی بود. بازی هایی که حتی جنگ دنیای هم نتوانست مانع از برگزاری آن گردد، حالا یک سال به تعویق افتاده که شوک عظیمی به ورزش بود و شاید حالا باعث گردد، یک شوک عظیم دیگر هم به کشتی دنیا وارد گردد.

تعویق بازی های المپیک که به خاطر حفظ سلامتی ورزشکاران و شرکت کنندگان در این رویداد عظیم بود، مسائل عظیم دیگر را به وجود اورده ودر برنامه بسیاری از رشته ها مسائل جدی به وجود آورده اما حالا شاید مهمترین موضوع تغییر برنامه ها در کشتی باشد که به احتمال بسیار زیاد باعث لغو و یا تعویق مسابقات دنیای 2021 کشتی در روسیه می گردد.

مسابقات دنیای 2021 کشتی در روسیه بر اساس تقویمی که از قبل اتحادیه دنیای اعلام نموده بود باید 25 مرداد 1400 در روسیه برگزار گردد اما حالا این مسابقات ظاهرا یا باید لغو گردد و یا اینکه زمان برگزاری آن تغییر کند.

اتحادیه دنیای کشتی در طول تاریخ هیچ گاه در سال برگزاری المپیک مسابقات دنیای کشتی را برگزار ننموده است. برای 2020 هم قرار بود المپیک برگزار گردد و مسابقات دنیای کشتی در رده سنی عظیمسالان در برنامه قرار نگرفته بود و بعد از مسابقات دنیای 2019 در نورسلطان قزاقستان، مسابقات دنیای 2021 روسیه در برنامه قرار گرفته بود اما حالا اتحادیه دنیای با تعویق بازی های المپیک به دلیل شیوع کرونا با یک مشکل عظیم وعجیب روبرو شده است. مسئله ای که برای خروج از آن نه زمان کافی و مناسب در اختیار دارد و نه توان اقتصادی که بخواهد از سود در آمدهای میلیاردی آن چشم پوشی کند.

با تصمیم کمیته بین المللی المپیک بازیهای تابستانی سال 2020 یکسال به تعویق افتاده و حالا تاریخ دقیق و رسمی آن هم 2 تا 18 مرداد سال 1400 اعلام شده است. یعنی یک هفته قبل از مسابقات دنیای روسیه بازی های المپیک توکیو به خاتمه می رسد. این یعنی مسابقات دنیای روسیه اگر قرار هم باشد که برگزار گردد حتما در آن تاریخ نمی تواند انجام گردد و اتحادیه دنیای باید تاریخ جدیدی را اعلام کند.

البته اگر اتحادیه دنیای بخواهد همان رسم همیشگی را در پیش بگیرد که اصلا نباید مسابقات دنیای 2012 در روسیه برگزار گردد اما اگر بخواهد برای اولین بار در تاریخ در سال برگزاری المپیک مسابقات دنیای را هم برگزار کند ، باید تاریخ جدیدی را اعلام کند که این حتما به یک دردسر عظیم برای این اتحادیه تبدیل می گردد. همین حالا تعویق بسیاری از مسابقات باعث شده تا بسیاری از برنامه ها دچار مشکل گردد و هوز اتحادیه نتوانسته درباره برگزاری آنها در تاریخ جدید به جمع بندی برسد، حال اگر قرار باشد که دنیای 2021 را هم تغییر بدهد، به مسائل قبلی آنها افزوده می گردد.

ضمن اینکه اگر مسابقات دنیای سال جاری هم برگزار نگردد ضربه عظیمی هم به اتحادیه می خورد و هم به بسیاری از کشتی گیران آسیب می زند. برگزاری مسابقات دنیای در سال 2022 ، قهرمانان کشتی را بعد از سه سال در قهرمانی دنیا رودر روی هم قرار می دهد که شاید تا آن زمان دوران حرفه ای و قهرمانی بسیاری از نامداران کشتی دنیا به خاتمه رسیده باشد.

شاید اگر در 2021 قهرمانی دنیا برگزار نگردد، قهرمانی سعداله اف در قزاقستان آخرین مدال طلای دنیای او باشد و یا جردن باروفس را که در دنیای 2019 مدال برنز کسب کرد را دیگر در دنیای 2022 ندید. لغو دنیای 2021 شاید فرصت تکرار فینال های به یاد ماندنی کشتی را بگیرد؛ مثل رویارویی طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که در سالهای اخیر بارها تکرار شده و آخرین آن در دنیای 2019 بود.

البته نباید فراموش کرد که تصمیم لغو دنیای 2021 در روسیه برای اتحادیه دنیای اصلا آسان نیست. چرا که اتحادیه دنیای به لحاظ اقتصادی به شدت آسیب می بیند. اتحادیه دنیای با اسپانسرهای زیادی در سطح دنیا قرار بسته و با برگزاری مسابقات دنیای در آمد زیادی را کسب می نماید که اگر قرار باشد دنیای 2021 برگزار نگردد، خسارت سنگینی را باید برای این تصمیم خود بپردازد. حالا باید منتظر نشست مهم اتحادیه دنیای بود تا تعیین گردد که چه چیزی در انتظار کشتی است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1096

به "شوک عظیم کرونا به کشتی ، لغو جهانی 2021 در روسیه ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک عظیم کرونا به کشتی ، لغو جهانی 2021 در روسیه ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید