راهنمای خرید قفل هوشمند الکترونیکی

به گزارش کشتی کروز، قفل الکترونیک هوشند، نوعی قفل دیجیتال است که به شکل هوشمند عمل می نماید. قفل های دیجیتال، به جای کلید از جریان الکتریسیته برای باز و بسته شدن استفاده می نمایند.

راهنمای خرید قفل هوشمند الکترونیکی

احتمالا از همان زمانی که درب اختراع شد، قفل درب هم به وجود آمده است. اما بشر اولیه هرگز فکر نمی کرد که قفل ها هم زمانی هوشمند شوند. شاید درک عملکرد تلفن همراه هوشمند با منشی هایی مثل سیری و bixby آسان باشد، اما قفل هوشمند الکترونیکی چطور هوشمند شده است؟ این قفل ها چه تفاوتی با قفل های دیجیتال دارند؟ چه نکاتی را هنگام خرید دستگیره دیجیتال هوشمند در نظر بگیریم؟ اگر این سوالات فکر شما را مشغول می نمایند، ما در این جا به همه آنها پاسخ می دهیم. در قدم اول بیایید ببینیم قفل هوشمند الکترونیکی چگونه هوشمند شده است؟

قفل هوشمند الکترونیکی

قفل الکترونیک هوشند، نوعی قفل دیجیتال (برقی یا الکترونیکی) است که به شکل هوشمند عمل می نماید. قفل های دیجیتال، به جای کلید از جریان الکتریسیته برای باز و بسته شدن استفاده می نمایند، پس لازم نیست حتما به شکل دستی و با چرخاندن کلید باز شوند. اگر خرید دستگیره دیجیتال را انجام داده باشید، حتما متوجه مکانیزم متفاوت بازشدن آن شده اید.

قفل های دیجیتالی انواع مختلفی دارند. برای مثال قفل شیشه سکوریت دیجیتال و دستگیره دیجیتال دو نوع از این قفل ها هستند. قفل شیشه سکوریت بر روی شیشه های سکوریت (Security) نصب می گردد که نوعی شیشه مقاوم و غیر قابل شکستن است. دستگیره دیجیتال نیز شبیه دستگیره های عادی است؛ اما با برق باز و بسته می گردد و می تواند از اثر انگشت، کارت و.... برای فعال کردن نیروی الکتریکی و باز و بسته شدن استفاده نماید.

یکی از انواع مدرن قفل دیجیتال، قفل هوشمند است. این قفل ها علاوه بر این که با جریان الکتریسیته باز و بسته می شوند، می توانند به وسیله نرم افزارهای اختصاصی با انسان ارتباط برقرار نمایند و دستوراتی را که به آنها داده می گردد انجام دهند؛ به همین علت هم به آنها هوشمند گفته می گردد.

خرید دستگیره دیجیتال هوشمند یا قفل شیشه سکوریت، امکانات بسیار بیشتری را نسبت به خرید دستگیره دیجیتال و قفل شیشه سکوریت دیجیتال عادی در اختیار شما قرار می دهد. ما در اینجا مزایایی را که در پی خرید دستگیره دیجیتال هوشمند یا قفل شیشه سکوریت به دست می آورید، برمی شماریم.

قفل شیشه سکوریت چه مزایایی دارد؟

خرید دستگیره دیجیتال هوشمند و یا هر نوع دیگری از قفل هوشمند الکترونیکی (مانند قفل شیشه سکوریت) با مزایای زیر همراه است:

  • شما می توانید از هر کجای جهان با استفاده از تلفن همراه خود، به قفل هوشمند الکترونیکی دستور بازشدن یا بسته شدن را بدهید.
  • خرید دستگیره دیجیتال هوشمند به شما این امکان را می دهد که با قفل ارتباط برقرار نموده و شرایط آن (بسته بودن، باز بودن، بازشدن به زور و...) را آنالیز کنید.
  • در صورت ورود دزدان، قفل هوشمند ورود غیرقانونی را به شما را اطلاع می دهد و حتی می تواند آژیر دزدگیر را به صدا درآورده و یا با پلیس تماس بگیرد.
  • قفل شیشه سکوریت و هر نوع قفل اسمارت دیگری، می تواند بر روی دزد قفل گردد و او را داخل خانه، شرکت، اتاق و هر محفظه دیگری گیر بیندازد. بعلاوه، می تواند این موضوع را به شما اطلاع دهد.
  • خرید دستگیره دیجیتال هوشمند به شما این امکان را می دهد که یک برنامه زمان بندی برای درب تعیین کنید. مثلا به قفل شیشه سکوریت دستور دهید که ساعت نه شب قفل شده و تا صبح باز نگردد.
  • قفل هوشمند الکترونیکی می تواند مکان را تشخیص دهد. برای مثال می توانید آن را طوری تنظیم کنید که وقتی وارد پارکینگ می شوید باز گردد.

خرید دستگیره دیجیتال و قفل شیشه سکوریت دیجیتال عادی هیچ کدام از این امکانات را ارائه نمی دهد، اما همچنان می تواند با رابط های الکترونیکی مانند کارت، اثر انگشت، رمز دیجیتال و مواردی از این قبیل باز و بسته گردد.

چه نکاتی را هنگام خرید دستگیره دیجیتال در نظر بگیریم؟

هنگام خرید دستگیره دیجیتال ، قفل شیشه سکوریت و هرنوع دیگری از انواع قفل هوشمند الکترونیکی باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

هزینه

اگرچه ضروری است قبل از خرید قفل هزینه ها را آنالیز کنید، اما هرگز نباید کیفیت را دست کم بگیرید. قفل های هوشند با کیفیت معمولا گران تر هستند. این هزینه هرچقدر که باشد، از قیمت اجناسی که ققل از آنها محافظت می نماید، بیشتر نیست. هنگام خرید دستگیره دیجیتال، قفل شیشه سکوریت و هرنوع دیگری از انواع قفل هوشمند، یک برند معتبر را انتخاب نموده و برای کاهش هزینه ها مدل های ساده تر را درنظر بگیرید.

سبک

اگر قصد دارید پس از خرید دستگیره دیجیتال، آن را جایگزین قفل سنتی خود کنید، باید سبک انتخابی مشابه با قفل قبلی شما باشد تا بتواند جای خالی آن را بر روی درب پر کند. در خصوص قفل شیشه سکوریت نیز همین موضوع صادق است، اما معمولا قفل شیشه سکوریت با انواع دستی از نظر ظاهری تفاوت زیادی ندارند و تنها تفاوت، دستگاه دیجیتالی است که در انواع هوشمند به قفل اضافه می گردد. اگر قفل هوشمند الکترونیکی را برای یک درب نو می خرید، آزادی بیشتری در انخاب سبک خواهید داشت.

روش باز وبسته شدن

در نظر بگیرید که چگونه می خواهید درب را بسته و باز کنید. کد، اثر انگشت، صدا یا فناوری حصار جغرافیایی؛ همه از جمله روش های باز و بسته شدن قفل های هوشمند هستند که اضافه بر کنترل نرم افزاری عمل می نمایند.

قفل های هوشمند با دسترسی به اثر انگشت بسیار مرسوم هستند و برای افراد یک خانواده کاربرد زیادی دارند. مدل هایی که از کد استفاده می نمایند، برای املاک اجاره ای یا مکان هایی که افراد زیادی به آن رفت و آمد می نمایند مناسب هستند. در نظر بگیرید که علاوه بر این روش ها، شما همیشه می توانید قفل هوشمند خود را به وسیله نرم افزار کنترل کنید.

سازگاری

اگر قصد دارید قفل خود را با الکسا یا سیری کنترل کنید، باید قفل هایی را خریداری نمایید که با این منشی های هوش مصنوعی سازگار باشند. در این صورت می توانید بگویید: هی سیری! قفل درب را باز کن!

خرید قفل هوشمند الکترونیکی یکی از نیازهای جهانی مدرن است. احتمالا تا چند سال دیگر، بیشتر قفل های سنتی جای خود را به انواع دیجیتال و هوشمند می دهند. پس خوب است همراه تکنولوژی حرکت کنیم؛ و نه پشت سر آن! همین الان قفل هوشمند الکترونیکی مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2455

به "راهنمای خرید قفل هوشمند الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید قفل هوشمند الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید