داستان عجیب مرسدس 190E هاچبک

به گزارش کشتی کروز، مرسدس بنز در روزگار کنونی طیف متنوعی از خودروهای کامپکت را فراوری می نماید. مشهورترین آن ها A کلاس است که از سال 1997 تا به امروز در بازار حضور دارد؛ اما آیا می دانستید که قبل از A کلاس هم مرسدس تقریباً به فراوری یک هاچبک کامپکت نزدیک شده بود؟

داستان عجیب مرسدس 190E هاچبک

به گزارش خبرنگاران، با توجه به اینکه مرسدس بیشتراً خودروهای عظیم و اجرایی را فراوری نموده بنابراین بیشتر افراد احساس نمی کردند که ژرمن ها یک سدان کامپکت درست و حسابی را فراوری کند چه برسد به یک هاچبک جمع وجور! برای این افراد حتی نسخه استاندارد 190E نیز محصولی در قلمروی جدید محسوب می شد؛ و نکته جالب اینکه مرسدس این خودرو را فراوری نکرد بلکه تیونینگی آلمانی با نام شولز تیونینگ آن را ساخت.

مرسدس در ابتدا نسخه مفهومی 190E هاچبک را توسعه داد اما این خودرو در سال 1981 به موزه رفت زیرا این برند احساس می کرد نسخه های عادی می توانند فروش بیشتری داشته باشند و خب حق هم با مرسدس بود زیرا 190E در طول عمر خود به فروش حدود 1.9 میلیون دستگاهی رسید.

البته این هاچبک برای مؤسس شرکت شولز تیونینگ کافی نبود. او می خواست هاچبک W201 خاص خود را داشته باشد و همین کار را نیز انجام داد.

190E سیتی یا 190E Compakt بر پایه نسخه استاندارد این خودرو بنا شد اما شولز بخش عقب را تغییر داد. نتیجه فراوری یک هاچبک کامل از نسل W201 بود که به دو صورت سه و پنج درب فراوری شد.

با این وجود باید گفت تغییرات 190E سیتی به ظاهر آن محدود نشد زیرا پیشرانه 6 سیلندر 2.6 لیتری مرسدس با قدرت 160 اسب بخار نیز در بطن آن نهاده شد.

این موضوعی قابل توجه بود چراکه بیشتر هاچبک های آن موقع قدرتی در حدود 100 تا 120 اسب بخار داشتند.

البته که اعمال این تغییرات کاری سخت و احتمالاً هزینه بر بودند بنابراین افراد زیادی مایل به پرداخت پول اضافی برای چیزی شبیه گلف GTI نبودند.

گفته می شد تنها 4 دستگاه از 190E هاچبک فراوری شد و از آنجایی که مرسدس علاقه ای به ارتباط با این پروژه نداشت بنابراین به شولز اجازه نداد از ستاره سه پر مشهور خود روی این خودرو استفاده کند.

اگر مرسدس به طور جدی این ایده را بکار می گرفت احتمالاً به پادشاه کلاس هاچبک های داغ بدل می شد. متأسفانه ژرمن ها این کار را انجام ندادند البته AMG A45 S با قدرت 415 اسب بخاری و حالت دریفت خود حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و ثروتمندان دوستدار این خودرو می توانند از دست پخت مرسدس در عصر مدرن لذت ببرند.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1615

به "داستان عجیب مرسدس 190E هاچبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عجیب مرسدس 190E هاچبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید