تهران من محور اصلی خدمات غیرحضوری

به گزارش کشتی کروز، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با حضور در برنامه زنده تهران بیست که شامگاه دوم آذر از شبکه پنج سیما پخش شد، سامانه تهران من را درگاه اصلی خدمات غیرحضوری شهرداری توصیف کرد.

تهران من محور اصلی خدمات غیرحضوری

به گزارش گروه اجتماعی کشتی کروز، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، دکتر محمد فرجود، در این برنامه، خدمات برخط و متنوع شهرداری به کسب و کار ها و شهروندان را تشریح کرد.

فرجود در ابتدا ضمن تشریح برنامه تهران هوشمند گفت: سال گذشته بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند به عنوان یکی از 6 برنامه برتر انتخاب شد. همچنین توسعه سامانه تهران من نیز یکی از مهمترین برنامه های کاری ما بوده است. این سامانه به عنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می یابد و تا کنون بیش از 30 سرویس در آن ارائه شده است.

او با اشاره به خدمات تهران من مثل سرویس های خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه ای، عوارض، خلافی، قبوض و... گفت: تمرکز و اولویت ما بیشتر در حوزه خدماتی است که تعداد کاربران و استفاده نمایندگان زیادی دارد. اما سرویس های مرتبط با شهرسازی با وجود این که در این حجم تقاضا ندارد، به دلیل فرایند طولانی و بعضا سخت، در تلاش برای غیرحضوری کردن برخی مراحل آن بوده ایم.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند درباره خدمات شهرسازی اضافه نمود: این فرایند ها ناگزیر دارای مراحل حضوری است. اما مردم با ورود به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین شرایط پرونده ملک خود را مشاهده نمایند و بسیاری از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده و در صورت نیاز چاپ نمایند؛ بنابراین پیروز شدیم بسیاری از مراجعات را در این حوزه کاهش دهیم.

فرجود در خصوص بارکد های یکپارچه تاکسی ها گفت: شهروندان تهرانی می توانند با استفاده از این بارکد های یکپارچه، با اغلب اپلیکیشن های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت نمایند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و کسب و کار های نوآور و بخشنامه شهردار تهران در خصوص تسهیل کسب و کار های نوین و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری اضافه نمود: ما برنامه ویژه ای برای توسعه همکاری با کسب و کار های نوآور و دانش بنیان و استارتاپ ها داریم. یکی از این برنامه ها ارائه خدمات داده محور به کسب و کار ها در سامانه api.tehran.ir است که موجب می شود این شرکت ها با استفاده از این داده ها، سرویس های ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارائه نمایند. در این سامانه حدود 77 API وجود دارد.

فرجود بخش پایانی صحبت هایش را به شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال درون سازمانی اختصاص داد و به تبادلات میان دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: ما پیروز شدیم بسیاری از استعلامات میان شهرداری و سایر نهاد ها را غیرحضوری کنیم. مثلا استعلامات بانک ها در خصوص حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می شود. از همین جا هم آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه ها برای غیرحضوری شدن استعلامات مرتبط با شهرداری تهران اعلام می کنیم.

گفتنی است فرجود در این برنامه همچنین جوابگوی پرسش های شهروندان در خصوص تهران من و خدمات برخط شهرداری تهران بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1522

به "تهران من محور اصلی خدمات غیرحضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران من محور اصلی خدمات غیرحضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید