بازسازی منزل: تصویب یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده نور گرگان

به گزارش کشتی کروز، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تصویب یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده نور گرگان صورت گرفت.

بازسازی منزل: تصویب یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده نور گرگان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد تجری در بازدید از آستان مقدس امامزاده اسحاق بن موسی بن جعفر (ع) ملقب به امامزاده نور (ع) که در راستای آنالیز فرایند بازسازیی این اثر تاریخی و با حضور مهدی خوزین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان گرگان و هیئت امنای این امامزاده انجام شد، گفت: در امسال برای بازسازی این اثر تاریخی یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی مصوب شده که در صورت تخصیص این اعتبار اقدامات بازسازیی بنا اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: امامزاده نور (ع) به عنوان نگین شهر تاریخی استرآباد محسوب می گردد و بازسازی و آمادگی کامل این اثر تاریخی برای میزبانی از علاقمندان دارای اهمیت بالایی است.

او افزود: موارد بازسازیی به جامانده این اثر تاریخی از جمله رنگ آمیزی داخلی، بازسازی آجرفرش بیرونی بنا، ساماندهی ناودانی ها، ساماندهی تأسیسات برقی، بازسازی و بندکشی و سقف سرداب و... با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه برآورد هزینه شده و عملیات اجرایی آن شروع گردد تا این آستان مقدس در نوروز آمادگی کامل برای میزبانی از علاقمندان را داشته باشد.

تجری یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در سال 1399 در راستای بازسازی قسمت داخلی امامزاده نور (ع) اقداماتی را از جمله برچیدن کاشی ازاره، برچیدن بتن ازاره، خالی کردن بندها، بازسازی ازاره با آجر سنتی و بندکشی اجرایی کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2214

به "بازسازی منزل: تصویب یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده نور گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: تصویب یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده نور گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید