تصمیم گیری درمورد بند جنجالی آیین نامه، هیات رئیسه دنباله رو رئیس؟

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، بند جنجالی در آیین نامه مسابقات لیگ برتر والیبال سر و صدای زیادی به راه انداخته است. بندی که فقط به شهر تهران اجازه حضور دو تیم در رقابت های لیگ برتر را می دهد و سایر شهرها حق تیم داری بیش تر از یک تیم را ندارند.

تصمیم گیری درمورد بند جنجالی آیین نامه، هیات رئیسه دنباله رو رئیس؟

تبصره 6-2 آیین نامه به صراحت اعلام کرده است هر شهر به استثنای تهران فقط یک تیم می تواند در مسابقات لیگ برتر شرکت بدهد. به این ترتیب شهر ارومیه برخلاف ادوار گذشته امسال نمی تواند در مسابقات لیگ برتر دو کننده داشته باشد.

* عدم نظر هیات رئیسه

نکته قابل تامل در انتشار آیین نامه خروجی فدراسیون والیبال عدم نظر هیات رئیسه است. نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال قرار است ساعت 16 امروز سه شنبه برگزار شود. این در حالی است که فقط دو عضو به صورت رسمی از سوی فدراسیون به عنوان اعضا معرفی شده اند!

* عقب نشینی رئیس

پس از انتشار خبر تدوین آیین نامه بدون رای هیات رئیسه، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گفت که آیین نامه امروز در هیات رئیسه مطرح خواهد شد! عقب نشینی داورزنی برای کاهش هجمه ها علیه تصویب بندها این شائبه را به وجود آورده است که جلسات هیات رئیسه صوری است چرا که در غیر اینصورت چگونه آیین نامه ای که به صورت رسمی روی سایت فدراسیون والیبال قرار گرفته است سپس برای طی مراحل قانونی به رای هیات رئیسه نیاز دارد؟ آیا هیات رئیسه فدراسیون والیبال برای تایید تصمیمات قرار است به کار خود ادامه دهد؟

* گاف بزرگ فدراسیون

فدراسیون والیبال با انتشار آیین نامه مسابقات گاف بزرگی داد و شائبه نمایشی بودن جلسات هیات رئیسه را بوجود آورد. شاید اگر آیین نامه پس از برگزاری جلسه هیات رئیسه منتشر می شد برای فدراسیون بهتر بود.

* اعضای والیبالی در مقابل اعضای غیر والیبالی هیات رئیسه

امروز جلسه هیات رئیسه برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید تصمیم هیات رئیسه در قبال بند ناعادلانه که تنها به تهران اجازه حضور دو تیم در مسابقات را می دهد چیست؟ دلایل تصویب چنین بندی در حال حاضر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و باید دید تصمیم هیات رئیسه چه خواهد بود.

یکی از اعضای هیات رئیسه در مصاحبه با مهر مخالفت خود را با بند جنجالی گفت. باید دید سایر اعضای هیات رئیسه چه رایی خواهند داد. در حال حاضر بعید است افراد والیبالی حاضر در هیات رئیسه موافق تصویب بند جنجالی باشند و باید دید سایر اعضای هیات رئیسه که والیبالی نیستند چه رایی می دهند. سوال این است آیا خیال رئیس فدراسیون از رای اکثریت اعضا آسوده است که آیین نامه پس از انتشار و تدوین سپس در هیات رئیسه مطرح می شود؟

بهنام محمودی نیز از دیگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال در مصاحبه با مهر درباره بند جنجالی گفت: تهران به عنوان پایتخت اسپانسرهای زیادی دارد، والیبالی است و باید استثنا داشته باشد اما ارومیه نیز شهری است که میزبان لیگ ملت ها بوده است. باید کمی بیش تر تامل و بررسی کرد و راهکارها را سنجید.

طبق قانون، تغییرات آیین نامه باید ابتدا در هیات رئیسه مطرح، سپس راهی شورای لیگ شود تا نظر باشگاه ها نیز پرسیده شود و بار دیگر در هیات رئیسه تصویب و انتها راهی مجمع شود. البته با توجه به صحبت های داورزنی که کمیته رویدادها و مسابقات جایگزین سازمان لیگ شده است دیگر شورای لیگی وجود نخواهد داشت!

باید منتظر برگزاری جلسه مهم هیات رئیسه ماند و دید اعضای والیبالی هیات رئیسه می توانند از عدم تصویب چنین بندی دفاع کنند؟

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1227

به "تصمیم گیری درمورد بند جنجالی آیین نامه، هیات رئیسه دنباله رو رئیس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درمورد بند جنجالی آیین نامه، هیات رئیسه دنباله رو رئیس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید