بلبرینگ و رولبرینگ در سطوح مختلف کیفیت و قیمت

به گزارش کشتی کروز، بلبرینگ، یکی از انواع یاتاقان است که باعث کاهش اصطکاک می گردد. درواقع عملکرد یاتاقان به صورتی است که باعث می گردد اجزا به گونه ای نسبت به یکدیگر حرکت نمایند که مقاومت اصطکاکی در برابر حرکت حداقل باشد.

بلبرینگ و رولبرینگ در سطوح مختلف کیفیت و قیمت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، بلبرینگ، یکی از انواع یاتاقان است که باعث کاهش اصطکاک می گردد. درواقع عملکرد یاتاقان به صورتی است که باعث می گردد اجزا به گونه ای نسبت به یکدیگر حرکت نمایند که مقاومت اصطکاکی در برابر حرکت حداقل باشد. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که اصلا یاتاق و بلبرینگ چه قطعاتی هستند؟ در ادامه قصد داریم به شرح، یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ و روش های خرید این قطعات بپردازیم.

یاتاقان چیست؟

امروزه، یاتاقان ها یکی از رایج ترین قطعات ماشین آلات هستند؛ زیرا حرکت غلتکی آن ها تقریباً همه حرکات را آسان می نماید. یاتاقان ها دارای دو ویژگی اصلی هستند؛ آن ها حرکت را به اجزای دیگر سیستم منتقل می نمایند، یعنی از اجزای مختلف پشتیبانی می نمایند و ویژگی دومشان نیز این است که ماشین ها را قادر می سازند تا توانایی حمل بارهای سنگین را داشته باشند.

موضوع مهم این است که یاتاقان ها باید با دقت و بادوام ساخته شوند و همچنین در سرعت های بالا حداقل سروصدا و لرزش را ایجاد نمایند. با تمام این شرحات شاید فکر کنید که کاربرد یاتاقان ها فقط در اتومبیل ها است؛ اما باید گفت که از یاتاقان ها در وسایل مختلفی ازجمله هواپیما، کامپیوتر، تجهیزات ساخت وساز، ماشین آلات، یخچال و فریزرها، فن های سقف و حتی dvd ها استفاده می گردد. شاید برایتان جالب باشد که اگر چیزی بچرخد یا حرکت کند، احتمالاً دارای یاتاقان است. سوال بعدی که ممکن است در ذهن شما شکل گرفته باشد این است که یاتاقان ها به چه صورت کار می نمایند؟ همچنین در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بلبرینگ و رولبرینگ چه تفاوتی دارند.

بلبرینگ

بلبرینگ، مجموعه ای مکانیکی متشکل از سه قسمت اصلی به نام های حلقه یا همان رینگ ها، عناصر کروی به نام ساچمه و قسمتی به نام قفسه است که ساچمه ها بین حلقه خارجی و داخلی قرارگرفته اند که این شرایط قرارگیری باعث می گردد اجزا با یکدیگر برخورد نداشته باشند و چرخش بلبرینگ به بهترین نحو صورت گیرد. حال خوب است بدانید که خود ساچمه ها نیز انواع متفاوتی از قبیل گرد، مخروطی، استوانه ای، سوزنی و بشکه ای دارند. قفسه بلبرینگ نیزدارای نقش مهمی در اجزای بلبرینگ است؛ چراکه این جز از ساچمه ها حفاظت می نماید، همچنین آلیاژ قفسه می تواند در کیفیت بلبرینگ تاثیر گذار باشد.

قفسه بلبرینگ دارای انواع متفاوتی ازجمله فولادی، برنجی و فیبری است و نوع پرکاربرد قفسه بلبرینگ، نوع فولادی آن می باشد. این اجزا در کنارهم باعث پشتیبانی از ساچمه ها و به حداقل رساندن اصطکاک بین اجزا می شوند. بلبرینگ ها در درجه اول در ماشین آلاتی استفاده می شوند که دارای شفت هایی هستند که احتیاج به پشتیبانی از چرخش کم دارند. شایان ذکر است که یکی از مزایای بلبرینگ ها قابل تعویض بودنشان است.

انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها شامل انواع متفاوتی، مانند بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ خودتنظیم و بلبرینگ کف گرد است. قدیمی ترین بلبرینگ، بلبرینگ شیار عمیق است که این نوع بلبرینگ به علت قیمت مناسب و ساختار ساده اش موردتوجه خریداران می باشد و با توجه به کاربردهای مختلفش در انواع متفاوت در اختیار خریداران و مصرف نمایندگان قرارگرفته است.

بلبرینگ خودتنظیم نیز موجب هم راستا شدن بلبرینگ می گردد که ویژگی ارزشمند این نوع بلبرینگ است و هواداران خود را دارد. اگر بخواهیم از میان این بلبرینگ ها بگوییم که کدام یک پیچیده است باید گفت که بلبرینگ تماس زاویه ای نسبت به انواع دیگر بلبرینگ پیچیده تر است و همان طور که از نامش تعیین است دارای زاویه ای میان حلقه داخلی و خارجی است که این زاویه باعث افزایش تحمل بار بلبرینگ می گردد و قیمت آن هم گران تر است؛ اما اگر به دنبال خرید بلبرینگ های ارزان هستید پیشنهاد ما به شما خرید بلبرینگ کف گرد است، این نوع بلبرینگ هم ساده است، هم قیمت مناسبی دارد، همچنین اگر برای خرید بلبرینگ موردنظرتان دچار مشکل شده اید می توانید نگاهی به کاتالوگ بلبرینگ شرکت SKF بی اندازید و با استفاده از این کاتالوگ بلبرینگ موردنظرتان را انتخاب کنید.

رولبرینگ

رولبرینگ ها نیز سیستمهای مکانیکی هستند که از ساچمه های استوانه ای یا مخروطی شکل تشکیل شده و معمولاً بین حلقه های داخلی و خارجی قرارگرفته می شوند. آن ها از ساچمه ها به خوبی پشتیبانی می نمایند و در به حداقل رساندن اصطکاک بین ساچمه ها و اعضای دیگر بسیار تاثیر گذار هستند. رولبرینگ ها در درجه اول در ماشین آلاتی استفاده می گردد که احتیاج به پشتیبانی از بارهای سنگین تر از حد تحمل بلبرینگ دارند. کیفیت یکی از مواردی است که باید هنگام خرید چنین قطعاتی به آن توجه داشت، ازاین رو با خرید از نمایندگی بلبرینگ NTN شما می توانید از کیفیت کالای خود مطمئن باشید.

خرید بلبرینگ از سایت بلبرینگ شکر الهی

تا قبل از چند سال اخیر اغلب افراد در ایران خریدهای خود را به روش سنتی انجام می دادند، علت عمده این امر در این بود که افراد اطمینان بیشتری به فروشنده داشتند؛ اما این روش مزایا و معایب خود را دارد. به طور مثال یکی از معایب خرید به روش سنتی این است که بسیاری از تجهیزات به راحتی در شهرستان ها پیدا نمی شوند و افراد مجبور به سفر به پایتخت هستند تا بتوانند قطعات مورداحتیاج خود را تهیه نمایند، خوشبختانه امروزه این مشکل باوجود سایت های خرید قطعات مانند سایت شکر الهی به حداقل رسیده است.

شما با خرید آنلاین از این سایت می توانید وقت کمتری صرف خرید خود کنید و از سالم بودن کالای خود اطمینان کامل داشته باشید. همچنین خرید آنلاین این امکان را در اختیار شما می گذارد که باوجود فهرستی از بلبرینگ های متفاوت بتوانید قیمت ها را مقایسه و با توجه به احتیاجتان بلبرینگ موردنظر خود را تهیه کنید. علاوه بر این یکی از امکانات موجود در سایت شکر الهی وجود کاتالوگ بلبرینگ است که توسط شرکت بلبرینگ سازی SKF گردآوری شده است و شما با استفاده از آخرین ورژن این کاتالوگ می توانید به فهرستی از کاربردها و بخش های فنی قطعات مختلف دسترسی داشته باشید و با توجه به احتیاجتان بهترین قطعه را انتخاب کنید.

نمایندگی بلبرینگ NTN

در این روزها پیدا کردن قطعه اصل یکی از معضلاتی است که خریداران با آن روبه رو هستند، درنتیجه بسیاری از خریداران به روش خرید آنلاین از سایت ها علاقه مند شده اند. ازاین رو خرید از سایت شکر الهی که دارای نمایندگی بلبرینگ NTN است می تواند این اطمینان را به شما بدهد که کالای شما اصل است. شرکت بلبرینگNTN جز شرکت های برتر بلبرینگ سازی ژاپن و دارای نمایندگی در روسیه می باشد که به تازگی از آن رونمایی شده است و همچنین بیش از 100 کشور دارای نمایندگی بلبرینگ NTN هستند.

مقایسه قیمت و کیفیت بلبرینگ ها

در این روزها که در قیمت ها نوسانات زیادی وجود دارد احتمالاً هنگام خرید بلبرینگ سردرگم شده اید. مسئله بحث برانگیز در خرید همواره قیمت و کیفیت محصولات است، یکی از فاکتورهایی که شما باید به آن توجه کنید قیمت بلبرینگ موردنظر شما است. هر بلبرینگ باقیمت زیاد به این معنا نیست که آن بلبرینگ جنس اصل است و یا اگر قیمت پایینی دارد به منزله این نیست که بلبرینگ دارای کیفیت پایینی است. تنها راه چاره موجود این است که قبل ازخرید از فروشگاه و یا سایتی که می خواهید از آن خرید کنید درباره سوابق آن ها اطلاعات کسب کنید و مطمئن شوید که قطعات ارائه شده توسط فروشنده سالم و باکیفیت باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن درباره یاتاقان، بلبرینگ و رولبرینگ شرح دهیم تا شما با این قطعات آشنا شوید و هنگام خرید دید بهتری داشته باشید. برای انتخاب نوع روش خرید نیز مختار هستید که از روش های سنتی بهره ببرید و یا به روش خرید غیرحضوری روی آورید. هر روش مزایا و معایب خود را دارد؛ اما اگر تابه حال تجربه خرید آنلاین را نداشته اید سایت شکر الهی با توجه به اینکه دارای نمایندگی بلبرینگ NTN است به شما این فرصت را می دهد که با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم خرید آنلاین را تجربه می کنید هم نگران اصالت کالای خریداری شده نخواهید بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1523

به "بلبرینگ و رولبرینگ در سطوح مختلف کیفیت و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلبرینگ و رولبرینگ در سطوح مختلف کیفیت و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید