بازسازی ساختمان: اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای بازسازی بنای شاطیر گونبذی

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای احیا و بازسازی بنای تاریخی شاطیر گونبذی در روستای سوما شهرستان اردبیل اطلاع داد.

بازسازی ساختمان: اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای بازسازی بنای شاطیر گونبذی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای نادر فلاحی گفت: در راستای پاسخ به دغدغه اهالی و حفاظت از میراث فرهنگی استان، 4 میلیارد ریال اعتبار برای احیا و بازسازی بنای تاریخی شاطیر گونبذی اختصاص داده شد. مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه نمود: بنای تاریخی شاطیر گونبذی در روستای سوما در یک کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است و بسیاری از هنرمندان و اهالی از جمله استاد اصغر جاوید در مورد بازسازی و حفاظت از این بنا پیگیر بودند که سال جاری توانستیم اعتباری را برای بازسازی این بنا تخصیص دهیم. او تاکید نمود: در کنار بازسازی این بنای تاریخی برای ایجاد زیرساخت ها از ظرفیت سایر دستگاه های مسئول از جمله دهیاری و بنیاد مسکن نیز استفاده می کنیم تا این منطقه به قطب تازه گردشگری تبدیل گردد. فلاحی با اشاره به اهمیت پیگیری و مطالبه گری شهروندان در مسائل این چنینی، اعلام کرد: بازسازی این بنا از مطالبات اهالی هنر بخصوص استاد اصغر جاوید بود که ما در راستای ارج نهادن به این مطالبه گری با دعوت از او اعتبار بازسازی این بنا را به دفتر فنی اداره کل ابلاغ کردیم. مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: در سال های گذشته با توجه به اعتباراتی که در اختیار اداره کل قرار داشت ما اولویت را بر احیا و بازسازی آثار ملی و جهانی واقع در استان گذاشته بودیم و سال جاری توانستیم برای پروژه های تازه نیز اعتبار تخصیص دهیم.

اصغر جاوید، تهیه کننده و کارگردان حرفه ای سینما نیز که مطالبه گر اصلی در موضوع بازسازی بنای تاریخی شاطیر گونبذی بود، گفت: هدف از مطالبه گری در مورد این بنای تاریخی حفاظت از هویت و میراث فرهنگی منطقه است، درصورت بازسازی این بنا و تامین زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران، روستای سوما و بنای تاریخی شاطیر گونبذی می تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2243

به "بازسازی ساختمان: اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای بازسازی بنای شاطیر گونبذی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی برای بازسازی بنای شاطیر گونبذی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید