اتحاد آبی، انسجام آبی

به گزارش کشتی کروز، این که در گروه مرگ به تیم قدرتمندی مثل الاهلی 5 گل بزنی فقط از استقلال بر می آید و بس.

اتحاد آبی، انسجام آبی

به گزارش خبرنگاران ، این حرف ها را باید دور ریخت که الاهلی آن الاهلی قدیم نیست، ضعیف شده است و هزار و یک بهانه دیگر. چرا آنهایی که از این نقدها می نمایند از این نمی گویند که استقلال به استقلال لازم رسیده است و حالا برایش فرقی نمی نماید حریف الاهلی باشد یا تیم دیگری؟ هرچند که هنوز نقطه ضعف هایی هم دارد اما بدون تعارف، بردن الاهلی عربستان حتی اگر ضعیف هم شده باشد کار راحتی نیست.

حریف استقلال در گام دوم الشرطه عراق است. تیمی که در بازی قبل به الدحیل باخت و حالا هر آنچه در چنته دارد را می خواهد مقابل استقلال پیاده کند. به خصوص این که الکساندر لیچ سرمربی صربستانی عراقی ها از بازیکنانش درخواست نموده باخت به الدحیل را فراموش نمایند، درس های مثبت و منفی آن بازی را به خاطر بسپارند و برای ملاقات مرگ و زندگی با استقلال آماده شوند. به واقع این ملاقات برای آنها ملاقات مرگ و زندگی است. الشرطه بازی اول را باخته و شکست در بازی دوم یعنی خداحافظی با لیگ قهرمانان آسیا.

استقلال تا به امروز 7 بازی در آسیا با تیم های عراقی انجام داده که حاصل آن 2 باخت، 4 تساوی و 1 برد است.در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در سال 1971 تاج به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در بانکوک تایلند 2 بار به مصاف الشرطه یا همان پلیس عراق رفت. بازی اول را تیم عراقی با نتیجه 3 بر 2 به رجحان رسید و در دومین جدال هم تاج متحمل شکست 2 بر صفر شد. البته در آن سال آبی ها به مقام سوم این رقابت ها رسیدند. بازی اول دو تیم برای مشخص گروه بندی و جدال دوم آنها برای مرحله نیمه نهایی و رسیدن به فینال بود که حریف امروز استقلال پیروز شد دوبار مقابل تاج به پیروزی برسد و به بازی نهایی برود.

در رقابت های جام باشگاه های آسیا 99-1998 استقلال با نیروی هوایی عراق هم گروه شد. بازی دو تیم در شهر بغداد با تساوی یک بریک به انتها رسید اما در تهران آبی پوشان پیروز شدند با نتیجه 2 بر صفر حریف عراقی را شکست دهند. شاگردان مرحوم ناصر حجازی در این رقابت ها تا فینال رقابت ها بالا آمدند و در ملاقات نهایی با نتیجه 2 بر یک در تهران مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شدند.

استقلالی ها سال قبل و در مرحله گروهی با همین الشرطه همگروه بودند که در هر دو بازی به تساوی یک بر یک رسیدند. البته سال جاری بدون شک شرایط با سال قبل و سال های قبل فرق می نماید. استقلال از روزی که فرهاد مجیدی آمده بمب روحیه شده است و مهره های زیادی هم دارد. همین مساله سرمربی جوان استقلال را امیدوار نموده که بیشتر به رویای خودش و طرفداران فکر کند. استقلالی ها قصد دارند ناکامی های خود در سال های اخیر را جبران و از این مرحله به سلامت عبور نمایند، اما خوب می دانند باید به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود نمایند، چرا که دوم شدن در گروه کار را برای صعود به مرحله بعد به اما و اگر خواهد کشاند. روزهای خوبی پیش روی استقلال است اگر خودشان مثل بازی با الاهلی باشند و خودشان برای هدفی که دارند بجنگند.

جنگ ادامه دار بر سر دانشگر!

فرهاد مجیدی، محمد دانشگر را همراه استقلال به لیگ قهرمانان آسیا نبرد. فرشید اسماعیلی هافبک استقلال خود را مقصر اخراج این بازیکن می داند. ماجرا از بازی استقلال و پیکان شروع شد. دانشگر و اسماعیلی درگیری لفظی داشتند و این درگیری به رختکن هم کشید. بعد از انتها بازی غلامپور که نسبت به رفتارهای دانشگر اعتراض داشت، به این بازیکن خرده گرفت و او هم رفتار بدی مقابل مربی دروازه بان های استقلال داشت. فرهاد مجیدی همان جا تصمیم گرفت برای سومین بار در دوره مربیگری اش این بازیکن را اخراج کند.

فرشید اسماعیلی بعد از گلزنی مقابل الاهلی برای این که از دانشگر دلجویی کند، پیراهن این بازیکن را مقابل دوربین نشان داد. عده ای تصور کردند او در واقع مقابل تصمیم فرهاد مجیدی ایستاده است اما برداشت فرهاد این نبوده است. سرمربی استقلال هم بر این باور بوده که اسماعیلی تنها قصد داشته از هم خانه ای خود دلجویی کند.

در همین حال اما اتفاق تازه ای رخ داد. پسر بهزاد غلامپور که ظاهرا در جریان همه اتفاقات و البته مسائل موجود هست، موضع گیری تندی علیه دانشگر کرد و کنایه هایی به این بازیکن زد. او نوشت: همین که می فهمم آدم های اطرافم جلوی رویم از شدت ناراحتی می گویند ان شاا... استقلال ببازد و از الدحیل چند گل می خورد، یعنی کارت درست است آقا فرهاد. خدا را شکر باعث شدی شخصیت آدم ها معلوم گردد. همین که روی حرفت ایستادی و بازیکن سالاری نکردی، کافی است.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1798

به "اتحاد آبی، انسجام آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد آبی، انسجام آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید