آلودگی هوا و گردوخاک غلیظ در بوشهر

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/بوشهر از ساعات اولیه ظهر روز جاری، جمعه 22 اسفندماه در برخی از مناطق استان بوشهر گردوخاک غلیظ و باد شدید گزارش شده است.

آلودگی هوا و گردوخاک غلیظ در بوشهر

به همین دلیل هواشناسی نسبت به کاهش شدید دید افقی و ماندگاری شرایط آلودگی هوا هشدار داد. به گفته پیام مساعدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تشکیل توده گرد و خاک در عربستان و عراق و حرکت این توده به سمت جنوب غرب کشور و خلیج فارس طی ساعات آینده به ویژه با شمالی شدن جریان هوا کاهش قابل توجه دید افقی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی شده است که توده گرد و خاک مذکور، جنوب استان خوزستان و همچنین نیمه شمالی خلیج فارس را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس گفت: با توجه به غلظت گرد و غبار، پیش بینی می شود که دید افقی و کیفیت هوا در سواحل استان بوشهر و همچنین مناطق شمالی و مرکزی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.

به گفته مساعدی غلظت گرد و غبار به سمت مناطق جنوبی استان بوشهر کمتر است و گردوخاک در برخی مناطق تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت و به همین علت ممکن است برنامه پروازهای ورودی و خروجی و ترددهای دریایی در خلیج فارس با اختلال روبرو شود.

شرایط ناسالم و آلودگی هوای بیش از میزان استاندارد

فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص ورود گرد و غبار به استان بوشهر و آلودگی هوا در تعدادی از شهرهای بوشهر بیان نمود: ورود گرد وغبار از کانون های گرد و غبار خارج از کشور عراق و عربستان موجب ایجاد آلودگی هوا در شمال و مرکز استان شده است.

وی اظهار کرد: میزان ذرات گرد و غبار طبق نتایج ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های دیلم، گناوه، بوشهر، برازجان و تنگستان و دشتی بیش از میزان استاندارد زیست محیطی بوده و هوای شهرستان های مذکور در شرایط ناسالم قرار گرفته است و از عموم شهروندان خواهشمند است ضمن استفاده از ماسک استاندارد، از ترددهای غیرضروری تا برطرف شدن آلودگی هوا پرهیز نمایند.

گفتنی است با توجه به پیش بینی های هواشناسی، این پدیده تا فردا -شنبه 23 اسفندماه- تداوم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1749

به "آلودگی هوا و گردوخاک غلیظ در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا و گردوخاک غلیظ در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید