هادی زاده: امید به کسب مدال های زیادی توسط نابینایان و کم بینایان در پاراآسیایی داریم

به گزارش کشتی کروز، نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی گفت: هرچند ازبکستان، تایلند، مالزی، اندونزی و ژاپن سرمایه گذاری خوبی در ورزش نابینایان و کم بینایان انجام داده اند و کار را برای ما سخت می نماید، اما برای کسب مدال از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

هادی زاده: امید به کسب مدال های زیادی توسط نابینایان و کم بینایان در پاراآسیایی داریم

علی اصغر هادیزاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حضور نابینایان و کم بینایان در 6 رشته دوومیدانی، شنا، دوچرخه سواری، گلبال، شطرنج و جودو در بازیهای پاراآسیایی اظهار داشت: در رشته هایی چون شنا و دوومیدانی با توجه به رکورد، سوابق و سطح تمرینات ورزشکاران تا اندازه ای پیش بینی نتایج و مدال ها امکانپذیر است؛ اما در رشته های تیمی همچون گلبال این کار بسیار سخت است.

وی گفت: در بازیهای پاراآسیایی اینچئون تیم ملی گلبال مردان به عنوان قهرمانی رسید و زنان نایب قهرمان شدند و ما برای حفظ این صندلی از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد. البته سایر کشورها از جمله اندونزی و ژاپن به دلیل میزبانی شان برای بازیهای آسیایی و المپیک، سرمایه گذاری گسترده ای در رشته های مختلف معلولان نموده اند تا مدالها را به راحتی از دست ندهند.

هادیزاده ادامه داد: در شطرنج برای نخستین بار دو تیم زنان و مردان به بازیهای پاراآسیایی اعزام می شوند و پیش بینی مدال تا حدودی کار سختی است. اما شطرنج بازان ایران صندلی خوبی را در سطح دنیا دارند و از رنکنیگ خوبی برخوردارند، بنابراین امید زیادی داریم که در شطرنج بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: در دوچرخه سواری اگرچه شناخت زیادی از حریفان آسیایی نداریم، اما دوچرخه سوار اعزامی تمرینات خوبی را در مشهد، تبریز و زنجان پشت سر گذاشته و رکوردهای خوبی را کسب نموده است، امیدواریم در این رشته نیز صاحب مدال شویم. همچنین در جودو یکی از کشورهای صاحب سبک هستیم و شانس زیادی برای مدال آوری داریم، بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امیدوار به کسب مدالهای خوش رنگی در جودو هستیم.

وی در خاتمه گفت: کاروان ورزش نابینایان و کم بینایان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا با 56 ورزشکار متشکل از 22 دوومیدانی کار (5 زن و 17 مرد)، گلبال (12 ورزشکار زن و مرد)، شطرنج (12 ورزشکار زن و مرد)، شنا (2 شناگر)، دوچرخه سواری (یک ورزشکار) و جودو (7 ورزشکار) در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شرکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 180

به "هادی زاده: امید به کسب مدال های زیادی توسط نابینایان و کم بینایان در پاراآسیایی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی زاده: امید به کسب مدال های زیادی توسط نابینایان و کم بینایان در پاراآسیایی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید