ماکرون به دنبال یکپارچگی بیشتر در اتحادیه اروپا

به گزارش کشتی کروز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در حالی که تنها 9 ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا باقی مانده قصد دارد در سخنرانی که امروز (دوشنبه) ایراد می نماید بار دیگر خواستار یکپارچگی بیشتر اتحادیه اروپا در مواجهه با موج ملی گرایی در جهان گردد.

ماکرون به دنبال یکپارچگی بیشتر در اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که سال گذشته میلادی بعد از انتخاب شدن به این سمت از او به عنوان ناجی اتحادیه اروپا استقبال شد، در ماه های اخیر به دنبال فاصله دریافت منافع کشورهای اتحادیه اروپا از هم شاهد تضعیف برنامه هایش برای این اتحادیه بوده و مسائلی نظیر بریگزیت و اختلاف نظر درباره مهاجران برای او چالش ایجاد نموده اند.

مقام های کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام نموده اند که امانوئل ماکرون در سخنرانی که امروز (دوشنبه) برای سفرای کشور فرانسه در شهر پاریس ایراد خواهد نمود قصد دارد مجددا بر برخی از برنامه های انحصاری خود نظیر بودجه واحد منطقه یورو، ایجاد یک نیروی دفاعی اروپایی، اعمال مالیات بر غول های تکنولوژی و در پیش دریافت سیاست مشترک برای مهاجران تاکید کند.

با این حال برخی از طرح های اصلی او با مخالفت دولت های پوپولیست جدیدی که در ایتالیا و شرق اروپا روی کار آمدند، روبرو گردیده اند و در عین حال دورنمای قدرت دریافت راست گرایان و احزاب پوپولیست در کشورهای سراسر منطقه نیز مطرح است.

مشاوران ریاست جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفتند ما باید برای تطبیق با این تحولات جدید فعال تر باشیم.

در عین حال رئیس جمهور فرانسه که از سوی حامیانش به خاطر رویکرد جدید خود مورد تحسین قرار گرفته هنوز هیچ دستاوردی از رابطه دوستی که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برقرار نموده به دست نیاورده است.

این رابطه دوستی آنها نتوانسته از جنگ تجاری ترامپ از جمله با اروپا پیشگیری کند و همچنین ترامپ را از انتقاد کردن از کشورهای اروپایی به دلیل بودجه آنها برای ناتو بازنداشته است.

کلر دومزمی، یک تحلیلگر انیستیتوی سیاست خارجی آلمان گفت: ما بیشتر درگیر مذاکرات بر سر فرایندها از جمله بودجه منطقه یورو هستیم تا گام های بزرگ.

این در حالی است که در اروپا چند کشور شامل مجارستان، لهستان و اخیرا ایتالیا سیاست های ضد مهاجرتی پیش دریافتد.

مانوئل لافون راپنوی، یک عضو شورای روابط خارجی اروپا اظهار کرد: هنگامی که ماکرون به ریاست جمهوری انتخاب شد همه گمان می کردند که از موج پوپولیسم کاسته خواهد شد و اینکه او با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان رابطه عالی برقرار خواهد نمود که هیچ چیز در مقابل آن مقاومت نمی کند.

ماکرون قرار است به منظور جلب حمایت بیشتر از طرح های خود روز سه شنبه سفر دوره ای کوتاهی را در اروپا شروع نموده و یک سفر سه روزه به دانمارک و فنلاند داشته باشد.

فرانسوا هیزبورگ، رئیس انیستیتوی بین المللی مطالعات راهبردی در شهر لندن پیش بینی کرد که تا انتها 2019 توافق های بزرگی در اتحادیه اروپا شکل خواهد گرفت و ضروری است که ماکرون با ایتالیا وارد مذاکره گردد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در اروپا او تنها رهبر محسوب می گردد چراکه دامنه مانور برای آنگلا مرکل محدود گردیده و اروپا تنها در صورتی می تواند به جلو حرکت کند که فرانسه و آلمان با یکدیگر وارد همکاری شوند و ماکرون نمی تواند تنها رهبر در اروپا باقی بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 86

به "ماکرون به دنبال یکپارچگی بیشتر در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون به دنبال یکپارچگی بیشتر در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید