قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در چین به تصویب رسید

به گزارش کشتی کروز، قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی پیش از ظهر امروز (آدینه) در آخرین روز مجلس ملی نمایندگان خلق چین در پکن با اکثریت آرا به تصویب رسید.

قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در چین به تصویب رسید

به گزارش خبرنگاران در این قانون که شامل 6 فصل و 42 ماده است، چگونگی دستیابی سرمایه خارجی به بازار، یاری به سرمایه گذاری خارجی و حفاظت و مدیریت سرمایه خارجی قید شده است.

همچنین در این قانون که یکی از قوانین اساسی برای راهنمایی سرمایه گذاری خارجی در چین است چارچوب اساسی قانون و نظام نوین سرمایه گذاری بازرگانان خارجی مشخص شده است.

چین پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در سرانجام سال های 1970، سه قانون درباره سرمایه خارجی، یعنی قانون موسسات با سرمایه گذاری مشترک چین و خارجی، قانون موسسات با سرمایه خارجی و قانون موسسات با مدیریت مشترک چین و خارجی تنظیم نموده است.

هدف از تنظیم قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی، جایگزینی آن با سه قانون قبلی است که نشان دهنده عزم و اراده چین برای اجرای کامل اصلاحات و درهای باز است.

کارشناسان معتقد هستند این هدف برای دفاع بیش از پیش حقوق قانونی سرمایه گذاری خارجی مفید است و به توسعه با کیفیت اقتصاد و درهای باز در سطح بالای چین یاری می نماید.

یکی از محور مذاکرات چین و آمریکا در جنگ تجاری، رعایت مالکیت معنوی و همچنین جلوگیری از انتقال اجباری فناوری از شرکت های آمریکایی به شرکت های چینی است که در این قانون مورد بحث قرار گرفته است.

با تور چین سفر کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 279

به "قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در چین به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در چین به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید