صعود بورس های اروپایی و وال استریت در روز بد دلار

به گزارش کشتی کروز، به دنبال اعلام خبر پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و مکزیک، بورس وال استریت به سطح کم سابقه ای صعود کرد.

صعود بورس های اروپایی و وال استریت در روز بد دلار

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر دو شاخص اس اند پی 500 و نزدک کامپوزیت در بورس وال استریت به بالاترین سطوح تاریخی خود رسیدند. اما برخلاف شاخص ها، دلار روز خوبی را پشت سر نگذاشت به گونه ای که هم پزوی مکزیک و هم دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود صعود کردند.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- گفته است که آمریکا با مکزیک به یک توافق خیلی خوب رسیده است و این مساله باعث افزایش امیدواری ها نسبت به امضای پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا گردیده است. هم چنین انریکه پنا- رئیس جمهور مکزیک گفته است احتمال امضای توافق تجاری جدید تا سرانجام هفته وجود دارد.

مذاکرات آمریکا، کانادا و مکزیک از سال 1994 تاکنون در جریان بوده است. پس از اعلام خبر توافق آمریکا و مکزیک، شاخص نزدک برای نخستین بار از 8000 واحد گذشت، پزوی مکزیک 1.5 درصد در برابر دلار پیشروی کرد و دلار کانادا در برابر دلار آمریکا 0.3 درصد بالا رفت.

در اروپا هر چند که بورس لندن به دلیل تعطیلات عمومی بسته بود، اما شاخص دکس بورس فرانکفورت آلمان با 1.2 درصد افزایش به 12538.31 واحد رسید و شاخص کک بورس پاریس با 0.9 درصد افزایش در سطح 5479.10 واحدی بسته شد. هر چند یورو نیز در برابر دلار افزایش یافت، اما استفان اینس- تحلیل گر موسسه اودانا معتقد است به دلیل افزایش تنش های بین رم و بروکسل بر سر نپذیرفتن پناهجویان توسط ایتالیا، یورو ممکن است نتواند به صعود ادامه دهد. هر یورو در حال حاضر به 1.167 دلار رسیده است. هر پوند نیز به ازای 1.286 دلار و هر فرانک سوئیس معادل 1.02 دلار مبادله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 98

به "صعود بورس های اروپایی و وال استریت در روز بد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود بورس های اروپایی و وال استریت در روز بد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید