شرایط جوی تنها علت بهبود کیفیت هوای تهران نبوده است

به گزارش کشتی کروز، معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: 28 روز از پاییز 97 شرایط پایدار جوی حاکم بود و در این روزها امکان افزایش شاخص آلاینده ها و رسیدن به حد اضطرار وجود داشت که خوشبختانه بر اثر اقدامات اجرا شده از وقوع روزهای ناسالم جلوگیری شد.

شرایط جوی تنها علت بهبود کیفیت هوای تهران نبوده است

به گزارش خبرنگاران، علی عابدینی در سی و پنجمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید، تاکید نمود: در بعضی سال ها به دلیل پایداری هوا، پایداری و سکون هوا تعداد روزهای ناسالم و آلوده بیشتر می گردد اما در بعضی سال ها بر اثر بارش باران و وزش باد ناپایداری ها بیشتر شده و آلودگی هوا کمتر می گردد.

وی با اشاره به آنالیز شرایط جوی تهران طی پاییز 95 گفت: در این بازه سه ماهه 28 روز پایدار داشتیم. در این 28 روز شرایط جوی به شکلی بود که وضعیت کیفیت هوا و آلودگی می توانست به حد اضطرار برسد. دقت داشته باشید که تعداد روزهای پایدار در سال 96، 61 روز بوده است. روزهایی که پتانسیل افزایش شاخص آلاینده های جوی وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: در پاییز سال 97، 42 روز بارانی بوده است. در حالیکه در پاییز 96 تنها 15 روز بارانی ثبت شد.

به گفته عابدینی در پاییز سال 97 تعداد روزهایی که وزش باد با سرعت بیش از پنج متر بر ثانیه ثبت شده 52 روز بود و در سال 96، 61 روز ثبت شد که در تعداد روزهایی که وزش باد وجود داشته تفاوت چندانی مشاهده نمی گردد.

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه طی پاییز 97، در تهران 28 روز شرایط پایدار جوی وجود داشته است، گفت: وضعیت نشان می دهد که اقدامات موثری در حوزه کاهش آلودگی هوا صورت گرفته و بهبود کیفیت هوای تهران در امسال تنها منتسب به شرایط جوی نیست.

خبرنگار: زینب رحیمی/ دبیر خبر: عاطفه کربلایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 267

به "شرایط جوی تنها علت بهبود کیفیت هوای تهران نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جوی تنها علت بهبود کیفیت هوای تهران نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید