همه چیز درباره سمفونی دریاها بزرگترین کشتی کروز دنیا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، همانطور که پیشتر هم گفته بودیم غولپیکرترین سازه شناور و تفریحی دنیا سمفونی دریاها (Symphony of the Seas) نام گرفته است که به زودی در دریای مدیترانه تردد خواهد نمود، این کشتی کروز مجلل مدتها چشم همه را به خود خیره کرده است و بلیط های آن از مدتها قبل رزو میشوند و به سرعت به فروش میرسند در ادامه این مقاله از ویژگی های این کشتی کروز عظیم از زبان یک منقتد مشهور، خواهیم گفت.

همه چیز درباره سمفونی دریاها بزرگترین کشتی کروز دنیا

بزرگ ترین کشتی کروز جهان، موسوم به سمفونی دریاها (Symphony of the Seas)، در تاریخ 29 فروردین، اولین سفر دریایی خودش را از بندر بارسلون روی آب های مدیترانه شروع خواهد نمود. این کشتی توانسته است رکورد قبلی کشتی کروز کارائیب رؤیایی (Royal Caribbean International) را با 362 متر طول (معادل با چهار زمین فوتبال) و همچنین وزن 228.081 تن که 1.088 تن بیشتر از کشتی خواهرخوانده خودش با نام هارمونی دریاها (Harmony of the Seas) است را شکست.

سمفونی دریاها، 12 اتاق مجلل بیشتر از هارمونی دریاها دارد. مجموع اتاق ها در این کشتی کروز 2759 عدد است. این کشتی می تواند 5.518 نفر را در یک سفر دریایی به همراه خودش داشته باشد. این تعداد 3.5 برابر کشتی کروز QE2 است.

سمفونی دریاها اولین کشتی کروزی است که دارای سوییت مخصوص خانواده است. در این سوییت خانوادگی که به مبلغ 26 هزار یورو در کریسمس سال جاری اجاره داده می شد، امکاناتی همانند اتاق خواب در طبقه دوم، اتاق نشیمن جداگانه در طبقه پایین، میز هاکی هوایی، سینما خانگی به همراه یک دستگاه ذرت بو داده دارد. از جمله امکانات فوق العاده در خارج از این خانه دریایی، وجود یک زمین تنیس و استخر خصوصی است.

عکس های منتشر گردیده از کشتی کروز سمفونی دریاها، در نرم افزار اینستاگرام، رتبه اول را در میان سایر عکس های منتشر گردیده از کشتی های کروز موجود در خط کروز دریایی به خودش اختصاص داده است. رأس فرانسیس (Russ Francis) عکاسی و مدیر انجمن اینستاگرام کشتی کروز سمفونی است که وظیفه دارد با استفاده از محتوی منتشر گردیده توسط مسافران درون کشتی، زیبایی های درون سمفونی دریاها را به دیگران و مخاطبان اینستاگرامی نشان دهد. از جمله مکان هایی که رأس به مسافران پیشنهاد مشاهده و عکاسی از آن را داده، سرسره آبی عظیم به نام Ultimate Abyss، پرش از سکوی ده طبقه، شبیه ساز موج سواری، دیواره سنگ نوردی و همچنین سازه ای با استفاده از 1200 مثلث فولادی (the Paradox Void) است.

از دیگر امکانات این کشتی وجود 19 رستوران داخل آن است که می تواند انواع مختلف غذاها را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین در سمفونی دریاها از اولین غذاخوری سرو صدف دریایی کشت گردیده در داخل کشتی و صید در همان محل از کشتی کارائیب تقلید گردیده است.

از دیگر امکانات این کشتی کروز، به زمین بازی نبرد فضایی برای سیاره Z و بازی عبور از مارپیچ است. این محیط های بازی در کنار یک زمین مخصوص اسکی واقع شده است. همه این ویژگی ها به تنهایی برای خاص بودن یک کشتی کروز کافی است، اما آنچه که سمفونی دریاها را با قابلیت انتقال 5000 مسافر، از دیگر کشتی های دیگر متمایز نموده است، چیست؟

نویسنده، منتقد و ژورنالیست هیدی اسکریمگور (Heidi Scrimgeour) به مسافران کشتی کروز سمفونی دریاها برای حضور در مراسم و سفر افتتاحیه ملحق گردیده است تا نظر خودش را در مورد این سفر با عنوان شب های خروشان منتشر نماید. او اضافه نموده است:

مسافران زیادی به همراه من از لندن به بارسلون سفر کردند تا در اولین سفر این کشتی کروز حضور داشته باشند. زمانی که به بارسلون رسیدیم ازدحام جمعیت برای حضور در این مراسم بیش از حد انتظار من بود. این ازدحام، من را سردرگم می نماید.

هیدی در ادامه می گوید:

ازدحامی که در ورود به کشتی با آن روبرو شدم تا زمانی که وارد اتاقم شوم همراه من بود. سوار شدن به کشتی بیشتر از آنکه شبیه سفر دریایی باشد، شرکت در یک کنسرت چندین هزار نفری بود.

هیدی به عنوان کسی که در سفرهای دریایی متعددی حضور داشته است، تصورات متفاوتی از سفر دریایی داشت که در اولین روبروه با کروز سمفونی دریاها، به کل نظرش عوض شد. دلیل تفاوت عمده ای که سفر با کشتی به بزرگی کروز سمفونی و دیگر سفرهای دریایی دارد، حضور پنج هزار نفر در کنار شما است؛ اما باید نظر هیدی را در مورد اینکه آیا این ازدحام باعث ترس از شلوغی، گم شدن در میان جمعیت و همچنین عدم آسایش در استراحت خواهد شد را دانست.

هیدی می گوید:

در روبروه اول با عظمت کشتی شگفت زده خواهید شد. سازه ای بسیار عجیب و بی اندازه بزرگ که می تواند روی آب شناور باشد، اما این بزرگی در کنار پهنه اقیانوس مدیترانه پرسپکتیو و کوچک نمایی خواهد داشت. نکته جالبی که باید به شما در مورد اقیانوس پیما کروز سمفونی دریاها بگویم، وجود مانیتورهای راهنما است که باعث می گردد شما هیچ وقت مسیر خودتان را گم نکنید. ورود من را به داخل کشتی دوباره به یاد بیاورید! چپ را از راستم تشخیص نمی دادم! برای اولین بار در این دهه از زندگی خودم دیرتر از ساعت 7 بیدار شدم. در ساعت 8:30 با زنگ ساعتم و بدون هیچ استرسی از خواب برخاستم.

من نه تنها صدایی از اتاق های مجاور در طول شب نشنیدم، حتی متوجه صدا و حرکت کشتی با موتور 7500 اسب بخار هم نشدم! این سکوت گاهی خسته کننده هم می گردد.

هیدی این سفر را مرزی میان سفرهای قبلی خودش با کروزهای قبلی و کروزهای بعد از سمفونی دریاها دانست. کشتی از هفت منطقه تشکیل گردیده که شامل پارک جنگلی، استراحتگاه ساحلی، محل خرید و گشت و گذار سلطنتی، استخر، ورزش های مدرن و میدان های تفریحی، مرکز تناسب اندام و منطقه مخصوص جوانان است. هیدی در مورد این مناطق می گوید:

این کشتی برای هر سه فرزند من جذاب خواهد بود. سه فرزند من خردسال، نوجوان و جوان هستند. این ویژگی نشان از انعطاف پذیری مکان های تفریحی برای تمامی سنین است.

او اضافه نمود:

وجود 23 استخر، پرش از ارتفاعات، زیپ لاین، بازی تگ لیزری، سرسره آبی عظیم، زمین بازی سیاره Z همگی باعث می شوند آدرنالین خون شما در اقیانوس مدیترانه به حد اعلا خود برسد.

اما از نظر هیدی بهترین قسمت کشتی وجود تئاتر آبی، راه رفتن روی بند و غواصی در اعماق دریا است. او اضافه نمود این موارد از چیزهایی است که هیچ وقت در جای دیگر مانند آن ها را ندیده است.

انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 131

به "همه چیز درباره سمفونی دریاها بزرگترین کشتی کروز دنیا" امتیاز دهید

65 کاربر به "همه چیز درباره سمفونی دریاها بزرگترین کشتی کروز دنیا" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سمفونی دریاها بزرگترین کشتی کروز دنیا"

6 دیدگاه

3 دی 1401

سلام ممنون بابت اطلاعات سایت
یه سوال الان قیمت این کشتی غول پیکر چقدر هست؟

پاسخ به یوسف

17 دی 1401

سلام
خواهش میکنم
قیمت خدمات یک هفته ای حدود 1000 تا 2000 یورو هست ولی فعلا متاسفانه پاسپورت ایرانی رو سوار نمیکنند.

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

5 شهریور 1401

مبلغ برای هر نفر چقدر است و چه شهر هایی توقف دارد

پاسخ به وکیلی

17 دی 1401

سلام
قیمت هر پکیج در سایت هست
ولی فعلا کشتی های کروز ایرانی ها رو سوار نمیکنند متاسفانه

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

13 فروردین 1400

با سلام یکی از آرزوهای ما سفر طولانی دریایی هستش.

پاسخ به اسماعیل

15 اردیبهشت 1400

سلام
انشالا به زودی میسر میشه...

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید