ساز و کار جدید اروپا برای مبادلات تجاری با ایران

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، سفیر انگلیس در تهران گفت که اتحادیه اروپا برای مبادلات تجاری با ایران ساز و کار بانکی جدیدی طراحی نموده است.

ساز و کار جدید اروپا برای مبادلات تجاری با ایران

به گفته وی این ساز و کار جدید همچنین به دیگر کشورها این امکان را می دهد که با ایران مبادلات تجاری داشته باشند.

هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با بی بی سی گفت که در برابر فشارهای آمریکا، حمایت اروپایی ها برای حفظ توافق هسته ای 2015 بهتر از حد انتظار بوده است.

وی با این حال تاکید نمود کوشش برای حفظ برجام کار دشواری است چرا که آمریکا نقش فراگیری در نظام مالی بین المللی دارد حال آنکه به رغم دشواری ها، گزینه ها نیز معین هستند: آیا جامعه بین الملل قصد دارد به آمریکا اجازه حکمرانی بدهد؟ در گذشته این امر رخ داد حال آنکه مبتنی بر برخی قوانین بود نه بر اساس فرامینی که هر روز تغییر می نمایند.

ظریف در پاسخ به این سوال که در برابر تهدیدهای ترامپ، چه انتظاری از کشورهای اروپایی که ملزم به حفظ برجام هستند، می رود نیز گفت: ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و دیگر رهبران اروپایی از تعهد به برجام و همچنین حق ایران برای برخورداری از مزایای اقتصادی آن سخن گفته اند. شاید اروپایی ها بهتر از حد انتظار تعهد به برجام را ابراز کردند. بنابراین باید این تعهدات سیاسی را به ساز و کار اجرایی تبدیل نمایند و بر این باور هستم که این ساز و کارها اجرایی می گردد. مرحله بعدی که بسیار مهم است نحوه کارایی این ساز و کارها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 185

به "ساز و کار جدید اروپا برای مبادلات تجاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساز و کار جدید اروپا برای مبادلات تجاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید