خبرهای خوش درباره طلا و آلومینیوم

به گزارش کشتی کروز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم صنایع معدنی در بورس را 23 درصد گفت و از شروع پروژه های جدید در حوزه آلومینیوم و طلا اطلاع داد.

خبرهای خوش درباره طلا و آلومینیوم

به گزارش خبرنگاران، مهدی کرباسیان - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - امروز (سه شنبه) در همایش چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته به آن، گفت: با توجه به اینکه ایران کشوری معدنی است، سهم صنایع معدنی در بورس می تواند افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد صادرات غیر نفتی کشور مربوط به مواد معدنی است، اظهار کرد: کم توجهی به صادرات مواد معدنی می تواند این بخش را دچار رکود و مسائل جدی کند.

به گفته کرباسیان، 50 درصد مواد معدنی در چین فراوری می گردد؛ بنابراین با اتخاذ تصمیمات منطقی می توان اثر تحریم ها را در این بخش کاهش داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از شروع فعالیت معدن مهدی آباد در حوزه روی اطلاع داد و اعلام نمود: معدن انگوران توسط شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی تا انتها امسال تکمیل خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین از شروع به کار واحد فراوری سرب در نخلک که یک معدن 2000 ساله است، اطلاع داد که با همکاری شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی و بخش خصوصی به انتها رسیده است.

وی با اشاره به مسائلی که در زمینه فراوری آلومینیوم مثل تهیه پودر آلومینیوم و آند به ویژه در ماه های اخیر وجود داشته است، گفت: سرمایه گذاری ها در بخش آلومینیوم به نتیجه رسیده و آلومینیوم جنوب (سالکو) تا انتها امسال به بهره برداری خواهد رسید و ایران از صندلی 18 در فراوری آلومینیوم در جهان به صندلی 12 می رسد.

به گفته کرباسیان، کارخانه فراوری پودر آلومینیوم با مشارکت بخش خصوصی و همکاری ایمیدرو تاسیس گردیده و در حال حاضر 9 شرکت بین المللی برای شرکت در مناقصه بهره برداری از معدن گینه رقابت می نمایند.

شروع عملیات فاز 2 معدن طلای زرشوران

وی همچنین درباره وضعیت طلا اعلام نمود که تا دو هفته آینده عملیات اجرایی فاز دوم معدن طلای زرشوران انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جنگ تجاری آمریکا با چین، روسیه و اروپا به طور مستقیم در حوزه فلزات غیر آهنی موثر است، گفت: باید تاثیر تعرفه جنگ های تجاری کشورها بر بازار صادرات و ارزش افزوده مواد معدنی کشور آنالیز گردد.

کرباسیان با اشاره به وجود زیرساخت ها، نیروی انسانی و صندلی ژئوپلتیک کشور توضیح داد: ایران از لحاظ اقتصادی می تواند جهش کند، اما ابتدا باید سیاست از حوزه اقتصادی کشور کمرنگ گردد.

در ادامه این همایش برخی چالش های این حوزه مطرح شد و رئیس دانشگاه تهران از اجرای طرحی در امسال اطلاع داد که طبق آن موسسات مالی سود ده موظف هستند 40 درصد از بودجه شان را صرف تحقیق و پژوهش در حوزه فعالیت های خود نمایند و این پول را در قالب پرداخت هزینه برای دانشجویان دکتری پرداخت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 181

به "خبرهای خوش درباره طلا و آلومینیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوش درباره طلا و آلومینیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید