تولیدات کشاورزی منطقه سیستان 50 درصد کاهش داشته است

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده در نشست تبیین الگوی کشت سیستان براساس طرح انتقال آب با لوله که با هدف تبیین الگوی کشت سیستان براساس میزان تخصیصی آب از طرح انتقال آب با لوله برای بهره برداران در جهاد کشاورزی زابل برگزار گردید، گفت: با توجه به خشکسالی های حاکم بر منطقه سیستان در حال حاضر سهم این منطقه از کل تولیدات بخش کشاورزی استان با کاهش بیش از 50 درصدی روبه رو شده است.

تولیدات کشاورزی منطقه سیستان 50 درصد کاهش داشته است

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در گذشته نیمی از کل فراوریات بخش کشاورزی در سیستان فراوری می شده که این رقم به کمتر از 22 درصد کاهش یافته است.

وی هدف از این نشست را تبیین الگوی کشت که بهره برداران را به سوی فراوری اقتصادی ومطابق با فرهنگ مردم راهبری کند دانست و ادامه داد: اجرای الگوی کشت به صورت پایلوت در سال اول باید انجام گردد تا بهره برداران منطقه با الگو دریافت از نتایج حاصله طرح پایلوت نسبت به کشت و کار خود برنامه ریزی نمایند.

نبی عامری، مجری توسعه طرح گلخانه های کشور هم در این نشست گفت: با توجه به اهمیت چگونگی مصرف بهینه آب، ایجاد اشتغال پایدار و اقتصادی در تبیین الگوی کشت مد نظر است که با توجه به تبخیر بالای آب، بادهای شدید و گرد و غبار و همچنین بافت سنتی کشاورزی و وضعیت اقتصادی کشاورزان سیستان توسعه گلخانه های کوچک مقیاس را اساس کار خود قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در کنار ایجاد این گلخانه ها باید کشت محصولات پوششی، پشتیبان و باد شکن هم پیش بینی گردد،، گفت: الگوی کشت مبتنی بر کشاورزی قراردادی تضمین نماینده کشاورزی اقتصادی است که به دنبال آن دغدغه کشاورزان ناشی از فروش محصولات فراوریی به حداقل می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 235

به "تولیدات کشاورزی منطقه سیستان 50 درصد کاهش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات کشاورزی منطقه سیستان 50 درصد کاهش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید